انتشار: 1397/12/14
بروزرسانی: 1402/5/4
horse-riding-trot | آموزش یورتمه رفتن با اسب در ورزش سوارکاری

آموزش یورتمه رفتن با اسب در ورزش سوارکاری

یورتمه یک نوع راه رفتن مورب دو ضربی با اسب است که در آن جفت پاهای اسب به طور همزمان با یک لحظه تعلیق بین هر ضرب به جلو حرکت می‌کنند. یکی از ساده‌ترین طرق یورتمه رفتن با اسب در ورزش سوارکاری، انجام آن به حالت نشسته می‌باشد، تا بتوانید خود را با اسب هماهنگ نمایید. کسب مهارت بالا در یورتمه رفتن با اسب نیازمند انجام تمارین بالا و رعایت نکات این مقاله است.

یکی از ساده‌ترین شیوه‌های یورتمه رفتن با اسب در ورزش سوارکاری (Horse riding trot)، انجام آن به حالت نشسته است، تا بتوانید خود را با اسب هماهنگ نمایید. اگر می‌خواهید مهارت بهتری در یورتمه رفتن با اسب کسب نمایید، باید با رعایت نکات زیر تمرین‌های بسیاری نمایید تا به سادگی بر زین اسب تسلط یابید و قادر گردید حرکات بیش از حد را در حین یورتمه رفتن، با استخوان ستون فقرات خود جذب نمایید، به طوری که بتوانید در حین یورتمه رفتن بر روی اسب نشست و برخاست نمایید. در این مقاله آموزش یورتمه رفتن با اسب در سوارکاری برای شما آموزش داده شده است.

سوارکارانی که اسب شخصی دارند، مدت زمان بیشتری را صرف یورتمه رفتن بدون رکاب درساژ (Dressage) را، به خود اختصاص می‌دهند. می‌توانید از مربی خود درخواست نمایید که شما را سوار لنژ نماید، تا از حرکات سخت و دردناک حین یورتمه رفتن جلوگیری به عمل آورید. در مقاله قصد داریم تا اصول یورتمه رفتن با اسب در ورزش سوارکاری را به شما بیاموزیم، پس با ما همراه باشید.

آموزش یورتمه رفتن با اسب در سوار کاری

آموزش یورتمه رفتن با اسب در سوار کاری

در ورزش سوارکاری برای به دست آوردن مهارت بیشتر می‌توانید مدت زمان بیشتری را صرف تمرین لنژ دهید، تا حرفه‌ای تر گردید، و بتوانید مدت زمان بیشتری را بر روی زین بمانید. جهت کسب تجربه باید در مسیر مستقیم و یا دایره وار یورتمه آزاد رفت. برای دستیابی به این هدف، نکته مهم اول این است که در آموزش‌های خود زمان بیشتری برای قدم زدن با اسب و نرمش‌های آن اختصاص دهید.

نشست‌های متداول حین یورتمه رفتن با اسب در سوارکاری

  • نیم نشست
  • تکیه به رکاب
  • نشست کامل

آموزش یورتمه رفتن با اسب در سوار کاری

شما باید مرتب در این سه حالت تغییر وضعیت دهید تا بتوانید با اسب همراه گردید. اجازه دهید بالاتنه، ستون فقرات، شانه‌ها صاف و کشیده به سمت بالا رفته و پاها و قسمت نیم تنه پایین بدن به سمت زمین کشیده گردد. این نکات مهم برای یورتمه رفتن نشسته بر روی زین الزامی است.

حرکات یورتمه دو ضرب می‌باشد. در این حالت دست و پاهای اسب به صورت اریب با زمین برخورد می‌نماید، در حالتی که سر اسب به سمت پایین است، بدن سوارکار تا حد امکان به سمت پایین سوق می‌یابد. زمانی که بدن شما با اسب تماس پیدا نمود، حتما با این حرکات هماهنگ گردید. برای انجام حرکات معکوس باید اجازه دهید بدن شما به سمت پایین و در زین اسب فرو رود.

آموزش یورتمه رفتن با اسب | سوار کاری

در این حالت پاهای خود را دو برابر عرض شانه باز نمایید، تا عمق زین مفصل لگن و ران شما را به سمت جلو باز نماید؛ ولی ناحیه لگنی و استخوان‌های باسن هم سطح باقی بمانند. سوارکار باید در تمام مدت یورتمه رفتن حالت خود را حفظ نماید و می‌توان گفت این حالت همانند اسکی سواری می‌باشد، که بالاتنه برای حفظ پایین تنه دائم همراه و هم حرکت هستند.

نحوه استفاده‌ از رکاب در ورزش سوارکاری 

رکاب‌ها زمانی صحیح هستند که سوارکار به درستی روی زین نشسته باشد، به طوری که ساق پاها آویخته باشد، به شکلی که قوزک و پاشنه پا روی رکاب آهنی قرار گیرد. مراقب باشید که بیش از حد به رکاب فشار وارد نگردد. طوری پای خود را در رکاب قرار دهید که یک سوم پهنای پنجه شما را در برگیرد. به نحوی که پاشنه‌ پایین‌تر از پنجه‌ قرار گیرد ‌و عضله‌ پا هم‌ منقبض‌ نباشد.

آموزش یورتمه رفتن با اسب در سوارکاری | نحوه استفاده از رکاب در ورزش سوارکاری

زمانی که ‌پا در رکاب‌ قرار گرفت‌ شاخه‌ جلوی رکاب‌ باید به‌ سمت‌ خارج‌ هدایت گردد، به‌ این شکل که بند رکاب‌ در پهنای خود روی برگه‌ زین‌ قرار گیرد. اگر به اندازه‌ رکاب‌ تکیه داده ‌گردد، اثر نشست‌ کم‌ و زانو منقبض‌ شده‌ و مانع‌ حرکت‌ آزادانه‌ ساق‌ می‌گردد. اگر سوارکار پای خود را به طور صحیح در رکاب جای ندهد، امکان این که پای سوارکار از رکاب خارج گردد زیاد می‌باشد.

چنانچه‌ بیش‌ از حد معمول‌ پا داخل‌ رکاب‌ قرار گیرد، حرکت‌ یورتمه رفتن ‌دچار مشکل‌ می‌گردد و در صورت‌ زمین‌ خوردن‌ هم‌ امکان دارد که ‌حوادث‌ ناگواری اتفاق بیفتد. همیشه‌ باید در چهار نعل‌ بلند، و یا تاخت‌ و پرش‌ تمام‌ پنجه‌ پا در رکاب‌ باشد. نخستین کار مربی این است که در کلیه شیوه‌ها سوارکاران را وادار نماید که پاهای خود را در رکاب نمایند و از آن‌ بیرون نیاورند. مربی در انتها به سوارکاران می‌آموزد ‌که با اندازه‌ کردن‌ بند رکاب‌ به‌ نسبت‌ طول‌ بازوهای خود، در حال‌ پیاده‌ بتوانند رکاب‌های خود را اندازه نمایند.

آموزش یورتمه رفتن با اسب در سوارکاری | نحوه استفاده از رکاب در ورزش سوارکاری

ورزش سوارکاری هم همچون سایر رشته‌های ورزشی دارای تکنیک‌ها و شاخه‌های مختلفی همچون یورتمه رفتن با اسب می‌باشد. یورتمه رفتن با اسب هم نیازمند دانستن و رعایت نکاتی است که در بالا به آنان اشاره گردید. نکاتی بسیار ساده که با رعایت آنان می‌توانید یورتمه رفتن با اسب را همچون سوارکاران حرفه‌ای انجام دهید.

  • شما چه نکته دیگری را در مورد یورتمه رفتن بر روی اسب می‌دانید؟
  • آیا رعایت نکات فوق به هنگام یورتمه رفتن با اسب ضروری است یا اینکه برای هر سوارکاری متفاوت است؟
لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد نحوه انجام و آموزش یورتمه رفتن با اسب و ورزش سوارکاری با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید، و از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید، متشکریم.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
پرهام
15 بهمن 1398
لذت بخشه ....
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.