انتشار: 1396/12/21
بروزرسانی: 1402/9/22
شکارگاه کوه سیاه، شکارگاهی در دشتستان

شکارگاه کوه سیاه، شکارگاهی در دشتستان

شکارگاه کوه سیاه در نزدیکی شهر برازجان از توابع شهرستان دشتستان واقع شده است. این منطقه در اکثر مواقع قوانین مناطق حفاظت شده برای شکار را شامل می‌شود. فقط در بعضی فصل‌ها آن هم با اجازه سازمان محیط زیست و گرفتن پروانه، شکار گونه‌های جانوری مثل بز و قوچ و میش مجاز است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، جنوب کشور فقط به خاطر دریا، ماهی و محصولات دریایی معروف نیست. شکارگاه کوه سیاه نیز در شهرستان دشتستان و در استان بوشهر واقع شده است. طبیعت بدیع همراه با کوه‌هایی برافراشته، چشمه‌های آب فراوان و گونه‌‌های حیوانی متعدد تنها بخشی از زیبایی‌های وصف‌ نشدنی شکارگاه کوه سیاه است. شهرستان دشتستان یکی از شهرستان‌‌های زیبای استان بوشهر بوده که پایتخت آن شهر برازجان است. 

موقعیت جغرافیایی شهرستان دشتستان

شهرستان دشتستان در طول جغرافیایی 51 درجه و عرض جغرافیایی 29 درجه واقع شده و از سمت جنوب با شهرستان دشتی همسایه است. از قسمت غربی با شهرستان بوشهر، از سمت شمال غرب با شهرستان گناوه، از ناحیه شمال شرق و شرق با استان فارس ارتباط دارد. ارتفاع این شهرستان از سطح دریا در حدود 65 متر است. آب‌ و هوای این شهرستان همچون دیگر نواحی استان بوشهر، گرم و مرطوب بوده و بارندگی زیادی در آن صورت نمی‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی شهرستان دشتستان

در ضمن همین عامل گرم و مرطوب بودن، باعث شده است تا مورد توجه عشایر ایل‌ بختیاری نیز قرار بگیرد. تقریبا هرساله برای قشلاق خود عشایر بسیاری در فصل پاییز و زمستان به این شهرستان و نواحی آن کوچ می‌کنند که این نشان‌ دهنده‌ آب‌ و هوای مساعد شهرستان در فصول سرد سال است.

زیست بوم شهرستان دشتستان

زیست‌ بوم این شهرستان تحت تاثیر رودخانه کارون قرار داشته و به‌ واسطه ی آب، همین رودخانه دارای چمن زارها و درختانی سرسبز شده است. به علاوه وجود کوه‌‌های برافراشته در منطقه‌ی کوه سیاه فضایی باعث شده حیوانات وحشی زیادی در این منطقه زندگی کنند. در بررسی زیست‌ بوم شهرستان دشتستان نمی‌توان از کنار دریای بزرگ خلیج‌ همیشه فارس ایران گذر کرد. رطوبت بالای منطقه به دلیل وجود خلیج‌فارس بوده که باعث سرسبز بودن ایت منطقه در ماه‌های اول سال شده است. 

زیست بوم شهرستان دشتستان

کوشک اردشیر؛ منطقه باستانی شهرستان دشتستان

یکی از مناطق باستانی شهرستان دشتستان کوشک اردشیر است. کوشک که در منطقه‌ای به نام تنگه ارم واقع شده است، درواقع مکان استراحت و اتراق پادشاهان و شاهزادگان برای شکار در دشت بزپز بوده‌است. امروزه نیز شکارگاه کوه سیاه یکی از محبوب‌ترین شکارگاه‌های جنوب کشور به شمار می‌رود؛ که به‌خصوص در ماه‌های سرد سال شکارچیان زیادی را به خود جذب می‌کند.

شکارگاه کوه سیاه

شکار گاه کوه سیاه یکی از محبوب‌ترین شکارگاه‌‌های جنوب کشور است. این شکارگاه در شهرستان برازجان مرکز شهرستان، در فاصله 83 کیلومتری از این شهر و در منطقه ی جنوب شرقی آن واقع شده است. ارتفاع این شکار گاه از سطح دریا در حدود 1700 متر است که نسبت به سایر مناطق اطراف شهرستان جایگاه مرتفعی به حساب می‌آید. شکار گاه کوه سیاه از  قدیم الایام به سبب دارا بودن آب و هوایی مساعد، منطقه قشلاقی ایل‌‌های قشقایی بوده است. گونه‌‌های حیوانی که ممکن است در شکارگاه کوه سیاه با آن‌ها مواجه شوید بیشتر بز، کل، قوچ و میش وحشی است. در حدود هفت هزار رأس از این حیوانات در این منطقه سکونت دارند که نشان‌ دهنده وسعت این شکارگاه هستند.

شکارگاه کوه سیاه

راه‌های دسترسی به شکارگاه کوه سیاه

شکار گاه کوه سیاه در قسمت جنوب شرقی شهر برازجان و در فاصله ی 82 کیلومتری از این شهر واقع شده است. شکارگاه کوه سیاه در واقع ادامه ی رشته‌ کوه زاگرس است که پس از عبور از استان فارس به استان بوشهر و شهر برازجان می‌رسد. برای رفتن به شهرستان برازجان جاده هایی وجود دارد که بسته به اینکه از چه شهری بخواهید به برازجان بیایید می‌توانید راه خود را انتخاب کنید.

از جمله راه کازرون-برازجان از سمت استان فارس، بزرگراه بوشهر- برازجان، راه گناوه-برازجان از سمت جنوب و راه سعدآباد به برازجان که از سمت شمال به این شهر می‌رسد. اگر قصد دارید که در کنار شکار در شکار گاه کوه سیاه چند روزی را در این شهر بگذرانید می‌توانید از هتل‌ها و مسافرخانه‌‌های شهر استفاده کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.