انتشار: 1402/6/18
بروزرسانی: 1402/7/19
لیست قیمت انواع لوازم آفرود + راهنمای کامل خرید تجهیزات آفرود

لیست قیمت انواع لوازم آفرود + راهنمای کامل خرید تجهیزات آفرود

در نظر گرفتن قیمت قبل از خرید همیشه یکی از گزینه‌های اصلی است. اگر به آفرود علاقه دارید و تصمیم به خرید لوازم آن را دارید، بهتر است از قبل، کمی با تجهیزات آن و کاربرد هر یک از آنها آشنا شده و حدود قیمتی را نیز بدانید.

آفرود شامل رانندگی در مسیرهای خاکی، جنگل، کویر، بیابان، مسیرهای عبوری و حتی صخره‌ها است. اساسا با یک وسیله نقلیه آفرود می‌توانید به هرجایی که یک وسیله معمولی از پس آن بر نمی‌آید، بروید. در سال‌های اخیر، آفرود با تجهیزات پیشرفته، وسایل نقلیه ارتقا یافته و حتی مسابقات مخصوص به خود، به یک ورزش کامل تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با هزینه تجهیزات آفرود و همچنین کاربرد آنها خواندن مطالب زیر خالی از لطف نیست. همچنین در پایان نیز لیست قیمت انواع لوازم آفرود را ارائه کرده‌ایم.

لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات بازار قیمت‌هایی که در ادامه مطلب ارائه می‌شوند مربوط به تاریخ شهریور 1402 هستند و لازم است تا خریداران محترم در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشند.

از کجا شروع کنیم؟

رفتن به آفرود یک تصمیم جسورانه است. اما چنان جذابیتی دارد که هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند. اما از کجا باید شروع ‌کنید؟ واضح است که با یک ماشین معمولی نمی‌توانید به آفرود بروید. به خصوص اگر مبتدی هستید، باید یک وسیله نقلیه آفرود داشته باشید. در این راهنما، با انواع تجهیزات، اصطلاحات فنی، انواع مسیرهای آفرود و همچنین میزان خطرناک بودن آن بیشتر آشنا خواهید شد. در پایان نیز لیستی از انواع تجهیزاتی که برای آفرود نیاز دارید، به همراه قیمت آنها آمده است.

راهنمای خرید تجهیزات آفرود + آشنایی با انواع وسایل نقلیه آفرود + لیست قیمت تجهیزات آفرود

آفرود نیز به تجهیزات مخصوص خود نیاز دارد. برای مثال ابزارآلات، چراغ، لاستیک مخصوص، تجهیزات ایمنی و ... . در ادامه لیستی از تمام تجهیزات مهم آفرود و کاربرد آنها را آماده کرده ایم.

راهنمای خرید تجهیزات آفرود + آشنایی با انواع وسایل نقلیه آفرود + لیست قیمت تجهیزات آفرود

لاستیک‌ها

اندازه تایرها، الگوی آج و کیفیت ساخت، تاثیر زیادی بر عملکرد ماشین دارد. لاستیک‌های آفرود از نظر قطر بزرگ‌تر از لاستیک ماشین‌های معمولی هستند. یک قانون شناخته شده وجود دارد که می‌گوید باید قطر تایر معادل نصف ارتفاع کل لاستیک باشد. 

لوازم ریکاوری

آفرود می‌تواند با خطراتی همراه باشد. به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود تجهیزات ریکاوری با خود داشته باشید. این تجهیزات وسایلی هستند که هنگام گیر کردن ماشین در موقعیت‌های مختلف به کار می‌آیند. همچنین در سایر مواقعی که ماشین نیاز به تعمیر دارد نیز استفاده می‌شوند. این تجهیزات شامل بیل، جک هایلیفت، پمپ باد، قلاب رینگ، تخته وافل برد، تسمه و طناب، وینچ، گالن و ... است.

چراغ‌ها یا پروژکتور

وقتی در شب رانندگی می‌کنید، چراغ‌ها تنها راهنمای شما هستند. البته منظور فقط چراغ‌های جلو یا عقب ماشین نیست؛ بدیهی است که به آنها نیاز خواهید داشت، اما باید یک چراغ اضطراری که با باتری تغذیه می‌شود نیز به همراه داشته باشید. این چراغ می‌تواند به شما در کمپینگ و همچنین تعمیر وسیله نقلیه کمک کند. در این چراغ‌ها باید به یک سری ویژگی‌هایی دقت کنید؛ از جمله عمر باتری، آپشن‌های روشنایی و الگوی پرتو نور. الگوهای پرتو نور در چراغ‌های آفرود بسیار مهم هستند. سه الگوی پرتو نور اصلی در این زمینه وجود دارد:

  1. نورپخش (Flood)
  2. نقطه‌ای (Point)
  3. گسترده (Spread)

یکی از انواع چراغ و پروژکتور مورد استفاده لایت بارها هستند. لایت بارها، نوعی پروژکتور هستند که از چراغ‌های LED ساخته شده‌اند. معمولا چراغ‌های خود ماشین توانایی زیادی برای روشن کردن جاده ندارند، بنابراین اغلب خودروهای آفرودی از لایت بار استفاده می‌کنند تا بتوانند فواصل دور را ببینند.

تجهیزات اضطراری

یک اصطلاح گسترده است که می‌تواند شامل کیت ابزارآلات تعمیر، دستگاه‌های ارتباطی (مثل تلفن همراه، فرستنده رادیویی، جی پی اس و بی سیم) و ... شود. کمپرسور هوا همراه داشته باشید تا با استفاده از آن تغییر فشار باد لاستیک را کنترل کنید. همچنین اطلاعات شخصی خود مانند کارت ملی و یا شناسنامه خود را همیشه در کیف خود نگهداری کنید. سایر وسایل اضطراری شامل:

  • لاستیک زاپاس و جک
  • بند بکسل
  • تسمه درخت
  • کیت تعمیر موتور
  • راهنمای تعمیرات و دستورالعمل خودرو
  • کپسول آتش نشانی 
  • پتو
  • چند چراغ قوه یدکی
  • سوئیچ یدکی

نکته‌ای که باید در مورد جک در نظر بگیرید این است که جک معمولی ماشین به احتمال قوی پاسخگوی نیاز شما در هنگام تعویض لاستیک ماشین آفرود نخواهد بود. بنابراین بهتر است جک‌های مخصوص مانند جک هایلیفت و جک هیدرولیک به همراه داشته باشید.

بامپر یا ضربه گیر سپر

مسیرهای آفرود، مسیرهای ناهمواری هستند؛ بنابراین ممکن است قسمت‌ها و زوایای خودرو شما در پستی بلندی‌های پیش رو آسیب ببینند. بامپر سپر روی سپر بسته شده و در هنگام ضربات احتمالی از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند.

اسنورکل یا لوله تنفس

ممکن است استفاده از اسنورکل غیرضروری به نظر برسد. یک اسنورکل به دلیل اینکه در موقعیت بالاتری از ماشین نصب می‌شود، می‌تواند با کشیدن هوای خنک‌تر، تمیزتر و بدون آلودگی به داخل کارایی موتور را بهبود بخشد. هوا معمولا در اطراف محفظه موتور گرم است و در آفرود نیز در مکان‌هایی قرار دارید که پر از خاک و ذرات گرد و غبار است پس وجود اسنورکل می‌تواند هوای پاک‌تری را به سیستم موتور برساند.

جعبه کمک‌های اولیه

در سفرهای آفرودی قطعا از نزدیک‌ترین بیمارستان کیلومترها دور خواهید بود؛ بنابراین هر اتفاقی که بیفتد باید خودتان دست به کار شوید. برای این کار به یک کیت تجهیزات پزشکی یا جعبه کمک‌های اولیه نیاز خواهید داشت. مطمئنا، هیچکس از شما انتظار ندارد که زخمتان را بخیه بزنید، اما همراه داشتن برخی از تجهیزات اولیه مانند دماسنج، چسب زخم و لوازم پانسمان، گاز استریل و ... ضروری است.

کپسول آتش نشانی

آتش سوزی می‌تواند هر زمانی رخ دهد. به همراه داشتن کپسول آتش نشانی همیشه ایده خوبی است. یادتان باشد که نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و قبل از شروع سفر تمرین کنید. همچنین مطمئن شوید که کپسول را در محل قابل دسترسی از ماشین قرار دهید.

برای شروع چه ماشین آفرودی بخریم؟

برای شروع آفرود بهتر است از ماشین‌های ارزان‌تر شروع کنید. صرف هزینه گزاف در ابتدای مسیر ورود به دنیای آفرود کار اشتباهی است؛ زیرا به عنوان یک مبتدی شاید هنوز با چالش‌های آفرود، هزینه‌های نگهداری و تعمیر ماشین، تجهیزات و ... آشنا نباشید. از جمله خودروهای آفرودی که مناسب برای شروع هستند، می‌توان به پاترول، انواع جیپ و مدل‌های قدیمی پاجرو اشاره کرد.

حداقل هزینه لازم برای خرید و تجهیز خودروی آفرودی چقدر است؟

پاسخ دقیق به این سوال بسیار دشوار است. زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد. می‌توان گفت که حداقل بودجه لازم برای خرید یک خودروی آفرودی تقریبا سیصد میلیون تومان است. برای تجهیز خودروری آفرودی نیز گزینه‌های زیادی وجود دارد که ممکن است بنابر ترجیح و سلیقه فرد انتخاب شوند؛ اما به صورت کلی حداقل هزینه لازم برای تجهیز خودروی آفرودی تا مبلغ دویست میلیون تومان است.

چگونه ماشین خود را آفرودی کنیم؟

اصلی‌ترین مواردی که باید در تجهیز ماشین آفرودی در نظر گرفت شامل تایرهای خوب، سینی زیر و پروژکتور است. در درجه بعدی و اگر بخواهید هزینه بیشتری انجام دهید، می‌توانید به ارتقا سیستم تعلیق (کمک فنرها) و استفاده از کیت ارتفاع فکر کنید.

لیست قیمت تجهیزات آفرود

قیمت تجهیزات آفرود بسته به نوع خاص تجهیزات، برند، مدل و ... می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای اطلاع از به‌روزترین اطلاعات قیمتی و ارتباط مستقیم با فروشگاه‌‌ها یا وب سایت‌های فروش آنلاین کلیک کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
19 شهریور 1402
ماشین های آفرود چینی چطور؟ اونا خوبن؟
پاسخ
میلاد
19 شهریور 1402
توی مه کدوم پروژکتور بهتر از همه است؟؟؟
پاسخ
19 شهریور 1402
پروژکتور خطی داخل سپر
پاسخ
امیرعلی اصحابی
19 شهریور 1402
پاترول قدیمیا خوب بود مونتاژ ایران و تولید داخلیا اصلا به درد نمی خوره با یه سفر کلی به خرج میوفته
پاسخ
مینا
19 شهریور 1402
از آدم درست نگرفتی بهت انداختن اگه نه خیلی سگ جونه پاترول
پاسخ
ساسان
19 شهریور 1402
باز خوبه همونو می‌تونی سوار شی. ما که تو این وضع گرونی پولمون به همین مونتاژ ایرانیایی که میگی هم نمیرسه. فک کنم کلا باید آفرودو تو خواب ببینیم دیگه.
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.