انتشار: 1402/4/10
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو بلندترین نژادهای اسب | 10 تا از بلندترین نژادهای اسب در جهان

هر نژاد اسب انداره متفاوتی با نژادهای دیگر دارد، بعضی از این نژادها بلندترین و بزرگ‌ترین نژادهای جهان هستند. در این ویدیو ما قصد داریم بعضی از بلندترین نژادهای اسب را که واقعا بزرگ هستند به شما معرفی کنیم.


اسب‌ها یکی از قوی‌ترین، زیباترین و باشکوه‌ترین حیوانات جهان هستند. تقریبا 300 تا 350 نژاد اسب در سرار جهان وجود دارند که هر کدام برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند و بعضی از آن‌ها بلندترین نژادهای اسب هستند.

10 تا از بلندترین نژادهای اسب در جهان

  1. اسب جیپسی (Gypsy horse) یک نژاد اهلی است که از ایرلند و بریتانیا آمده است. ارتفاع این اسب 142 تا 152 سانتیمتر است. جیپسی دارای سینه پهن و گردن عضلانی است و در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، سیاه و شاه بلوطی یافت می‌شود.
  2. اسب پرچرون (Percheron horse) دارای پیشانی پهن، گوش‌‌های کوچک و چشم‌های درشت می‌باشد. ارتفاع این نژاد 1.6 متر است و کاربرد آن در کشاورزی و حمل و نقل است.
  3. اسب فریزین (Friesian horse) بسیار کمیاب است و از آن به عنوان اسب جنگی استفاده می‌شود. قد این نژاد 152 تا 162 سانتیمتر می‌باشد.
  4. اسب داچ (Dutch draft horse) دارای گردن قوی، شانه‌های شیبدار، پشت کوتاه و استقامت عالی می‌باشد. به دلیل داشتن  خلق و خوی آرام، آموزش پذیری آسانی دارد. قد این نژاد اسب 152 تا 172 سانتیمتر می‌باشد.
  5. اسب آمریکایی (American cream horse) با رنگ کرم، چشمان کهربایی، پوست صورتی، دم و یال سفید و نشانه‌های سفید دیده می‌شود. قد این اسب 162 تا 165 است. کرم آمریکایی دارای شانه‌های شیب‌دار، سینه پهن و پشت قوی می‌باشد.
  6. اسب بلژیکی(Belgian draft horse)  به دلیل قدرت خارق‌‌العاده‌ای که دارد در همه مسابقات برنده می‌شود. ارتفاع این نژاد اسب 168 سانتیمتر است.
  7. اسب سافولک (Suffolk horse) در بین کشاورزان محبوبیت زیادی دارد. قد آن 172 سانتیمتر است. رنگ پوست این نژاد مشکی و قهوه‌ای می‌باشد.
  8. اسب روسی (Russian heavy draft horse) به سرعت رشد می‌کند و عمر طولانی دارد. قد آن حدود 152 سانتیمتر است. این نژاد به شیر دهی بالا معروف است و دارای گردن کوتاه، سینه پهن و پشت بلند می‌باشد. از این اسب برای کشیدن گاری مزرعه و کارهای کشاورزی استفاده می‌‌شود.
  9. اسب کلاید سدال (Clydesdale horse) دارای پوزه پهن، پیشانی پهن، گردن بلند و کمانی است. از این نژاد برای اهداف کشاورزی استفاده می‌کنند. به دلیل جثه بزگ نسبت به نژادهای دیگر غذای بیشتری مصرف می‌کند و ارتفاع آن 2 متر است.
  10. اسب شایر (Shire horse) رکورد بلندترین اسب جهان را دارد. به دلیل توانایی آن برای حفظ آرامش در میدان جنگ از آن به عنوان اسب جنگی استفاده کرده‌اند. قد این نژاد اسب 160 تا 180 سانتیمتر است.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.