انتشار: 1402/4/6
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو زیباترین نژادهای اسب | 8 تا از زیباترین نژادهای اسب در جهان

در این ویدیو زیباترین نژادهای اسب را با رنگ‌های خاص، یال و دم پرپشت و سایر خصوصیاتی بدنی متفاوتر نسبت به سایر نژادها می‌بینید.


اسب از پستاندارانی است که از پنجاه میلیون سال پیش روی کره زمین زندگی می‌کند. این حیوان بیش از 400 گونه مختلف دارد که برای هدف‌هایی توسط انسان اهلی شده است. ما در این ویدیو 8 تا از زیباترین نژادهای اسب را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

8 تا از زیباترین نژادهای اسب در جهان

  1. اسب فریزین (Friesian horse) رفتار بسیار آرام و اجتماعی دارد. در همه حال می‌خواهد صاحب خود را راضی نگه دارد. به دلیل پاهای قوی برای مسابقات و درساژ عالی می‌باشد. این نژاد اسب در رنگ‌های مشکی، سفید و قهوه‌ای دیده می‌شود.
  2. اسب هافلینگر (Haflinger horse) به تطبیق پذیری و خوی آرام معروف است. از این حیوان برای سوارکاری درمانی و سوارکاری استقامتی استفاده می‌کنند. همچنین برای اسب کودک گزینه مناسبی است. هافلینگر در رنگ‌های شاه بلوطی تیره تا طلایی روشن دیده می‌شود.
  3. اسب لیپیزان (Lipizan horse) شباهت زیادی به اسب عرب دارد. لیپیزان مهربان، مغرور و تطبیق پذیر است. این نژاد سر سخت و سخت کوش است و به دلیل همین ویژگی‎‌ها ترفندهای دشوار را یاد می‌گیرد. لیپیزان در رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری وجود دارد.
  4. اسب جیپسی (Gypsy horse) به گونه‌ای راه می‌رود که انگار می‌خواهد نیرو و قدرت خود را به رخ دیگر اسب‌ها بکشد. این نژاد اسب بدن محکم و پهنی دارد و به عنوان اسب تفریحی کاربرد دارد. جیپسی را می‌توان در رنگ‌های مشکی، سفید، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای، کهر، خاکستری و خرمایی مشاهده کرد.
  5. اسب آندولسی (Andalusian) اولین اسب خونگرم اروپایی است و سرعت یادگیری بی نظیری دارد. این نژاد مطیع، باهوش، چابک و همه کاره است. از آن برای درساژ، سوارکاری، پرش نمایشی و درایوینگ استفاده می‌کنند و زیباترین حرکات در یورتمه را دارد. آندولسی در رنگ‌های خاکستری، مشکی، سفید، کهر، قهوه‌ای، طلایی، صدفی بور وجود دارد.
  6. اسب عرب (Arabian hors) دارای خلق و خوی آرام، نجیب، دلیر، جسور و باهوش می‌باشد. این نژاد در همه ورزش‌ها به بهترین نحو عمل می‌کند. عربی در رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری، ابرش و رنگ‌های کهر دیده می‌شود.
  7. اسب مارواریی (Marwari horse) دوست داشتنی، زیبا، شجاع، قوی، وفادار و سازگار است. همچنین اسب سر سختی است و با خوراک کم دوام می‌آورد. این نژاد اسب در کشیدن کالسکه، حمل و نقل، سوارکاری، فعالیت‌های ورزشی و پریدن کاربرد دارد. مارواری را  در رنگ‌های سفید، خاکستری، بلوطی، قهوه‌ای، خلیج و قزل می‌توان دید.
  8. اسب آخال تکه (Akahal Teke) جزو اسب‌های خونگرم عرب است و در استقامت و سرعت همتا ندارد. آخال تکه به وفاداری معروف است و دارای هوش خارق‌العاده و خونسرد می‌باشد. این نژاد اسب در رنگ‌های طلایی، کهر، کرنگ، سفید، سمند و طوسی وجود دارد.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.