انتشار: 1398/1/6
بروزرسانی: 1402/5/22

شکار ماهی لجن خوار زیبا | چگونه در فاضلاب ماهیگیری کنیم؟

ماهی لجن خوار را اغلب در آکواریوم ها دیده ایم؛ اما جالب است، آنها در فاصلاب نیز یافت می شوند! لجن خوارها باله های بزرگی دارند که تا دو طرف بدنشان کشیده شده است. آنها یک باله پشتی بزرگ و سفت نیز دارند که دارای خارهایی است که از ماهی محافظت می کند. این خارها بر روی دم، سینه ها و باله های لگنی نیز یافت می شوند. در این ویدیو نحوه شکار ماهی لجن خوار در فاضلاب را میبینید.

ماهی لجن خوار یک ماهی تزئینی و آکواریومی و از خانواده گربه ماهی‌ها است. اکثر مردم هنگام توصیف گربه ماهی لجن خوار، فقط همان نوع ماهی "جلبک خوار" را در نظر می‌گیرند. اما باید بدانید که در جهان بیش از 680 گونه از این نوع ماهی مکنده وجود دارد. فقط تعداد کمی از این نوع ماهی برای آکواریوم‌ها به فروش می‌رسند. این ماهی را می‌توان در مکان‌های نامطبوع و متعفن مانند فاضلاب نیز پیدا کرد. در ویدیو شکار ماهی لجن خوار در فاضلاب، یک لجن خوار زیبا در مکانی نامتعارف توجه ماهیگیر را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید این ماهی بسیار سخت جان و قوی است و در شرایط سخت قادر است زنده بماند.

این ماهی‌ها با دهان خود به دیواره‌های مخازن شیشه‌ای و یا سایر ادوات آکواریوم می‌چسبند. دهان آنها نوعی مکش روی جسم ایجاد می‌کند و ماهی را در جای خود نگه می‌دارد. به همین دلیل است که در انگلیسی به آنها suckermouth یا دهان-مکنده گفته می‌شود. قسمت دهان این ماهی برای انجام کارهای تخصصی تکامل یافته است. آنها از دهان خود برای خرد و تجزیه کردن مواد گیاهی مانند جلبک استفاده می‌کنند. آنها یک دهان شکمی با لب‌های تغییر یافته (معروف به "دهان مکنده") با پاپیلاها (برآمدگی‌های کوچک) روی لب‌ها هستند. در برخی گونه‌ها، هالتر نیز وجود دارد. این نوع دهان به ماهی این امکان را می‌دهد که تغذیه کند، نفس بکشد و از طریق مکش به بسترهای مختلف بچسبد.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.