انتشار: 1402/4/20
بروزرسانی: 1402/8/12

ویدیو نحوه پرتاب تور ماهیگیری سالیک یا سفره ای | آموزش ماهیگیری با تور

یکی از ابزارهای جذاب، ساده و کاربردی برای صید ماهی، تور ماهیگیری سالیک یا سفره ای است. کار با این وسیله نسبتا راحت است و با کمی تمرین و به دست آرودن مهارت می‌توانید در آب‌های شیرین یا شور به فعالیت سرگرم کننده ماهیگیری با تور بپردازید.

از ان‌جا که تور ماهیگیری در سراسر جهان و در فرهنگ‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش‌های پرتاب مختلفی هم دارد. اما قصد داریم در این مطلب ساده‌ترین و بهینه‌ترین روش پرتاب تور ماهیگیری را به شما آموزش دهیم. توری که در این ویدیو از آن استفاده شده، 8 الی 10 متری است و شما هم بهتر است ابتدا از تورهایی شروع کنید که متراژ کمتری دارند.

برای پرتاب صحیح تور ابتدا قسمت زیادی از تور را در دست غالب خود بگیرید؛ اگر راست دست هستید با دست راست و بالعکس. در برخی از روش‌ها تور را روی شانه می‌اندازند و یا در دهان می‌گذارند اما در این متد فقط از دو دست استفاده می‌شود.

حلقه انتهایی طناب را دور دست موافق خود بپیچید. سعی کنید گرهی که با آن حلقه انتهایی را درست می‌کنید، گرهی باشد که به آن مسلط هستید و می‌توانید به سادگی آن را باز و بسته کنید. همچنین گره و حلقه نباید خیلی سفت دور دست شما قرار بگیرند.

حالا طناب را به صورت حلقه‌های نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ در دست غالب خود بپیچید و نگه دارید. اگر حلقه‌های کوچکی درست کنید، تور خوب پرتاب نمی‌شود و اگر حلقه‌ها بزرگ باشند، ممکن است هنگام پرتاب تور گره بخورد.

جایی که طناب و تور به هم متصل می‌شوند را در دست مخالف بگیرید و نیم متر پایین‌تر را با دست موافق بچسبید. در این مرحله تور را بالا بگیرید و چک کنید که هیچ پیچ و گرهی در آن نباشد. تور را با دست مخالف از وسط (تقریبا هم راستای کمر) بگیرید و مطابق ویدیو به دست موافق بدهید.

در این مرحله قسمت پایین، جایی که شناورها وصل هستند، را با دست مخالف طوری جمع کنید که هیچ گرهی در آن نباشد. این کار را تا جایی انجام دهید که به نصف برسید. در این مرحله قسمتی که در دست مخالف جمع کرده بودید را درست مانند ویدیو، به صورت حلقه‌ای به دست موافق بدهید. این مرحله را باید چند بار انجام دهید تا کاملا برایتان جا بیفتد.  

قسمتی از شناور، که به شما نزدیک‌تر است را دور انگشت میانی دست غالب بیندازید. حالا دوباره قسمتی از شناور که به شما نزدیکتر است را در دست مخالف بگیرید و جلوی سینه نگه دارید.

حالا وقت آن رسیده که تور جمع شده را پرتاب کنید. باید ابتدا به جایی که می‌خواهید تور بیندازید نگاه کنید و شانه‌ها را در امتداد محل نگه دارید. برای پرتاب کمی شانه‌ها را به عقب برگردانید و حالا با یک قدم رو به جلو تور را پرتاب کنید.

این کار ممکن است در ابتدا سخت و پیچیده به نظر برسد. اما با تمرین آنقدر این فرآیند برایتان سریع می‌شود که مانند ویدیو می‌توانید تور را در 30 ثانیه جمع و سپس پرتاب کنید. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.