انتشار: 1402/4/19
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو ماهیگیری با تور دستی در برکه

ماهیگیری با تور یکی از روش‌های قدیمی و سنتی است. این وسیله ارزان بوده و کار با آن نسبتا ساده است. تورها امروزه از الیاف مصنوعی مانند نایلون بافته می‌شوند؛ اما در گذشته از الیاف طبیعی مثل پنبه و کتان و حتی چوب‌ها و شاخه‌های نازک گیاهان بافته می‌شد. مکانیزم استفاده از این ابزار ماهیگیری از گذشته تا به امروز تغییر آن‌چنانی نداشته و فقط در مواد اولیه‌ای که تور از آن بافته می‌شود متفاوت است.

ماهیگیری با تور را می‌توان تقریبا در هر جایی انجام داد؛ فقط باید به سایز تور دقت کنید. تورهای بزرگی وجود دارند که برای ماهیگیری در دریا، خلیج و اقیانوس مورد استفاده قرار می‌گیرند و تورهای کوچک و دستی هم هستند که برای صید آبزیان در برکه، رودخانه و دریاچه استفاده می‌شوند.

همچنین سایز سوراخ‌های تور باید با نوع ماهی‌ای که قصد صید آن را دارید، متناسب باشد. اگر جایی که در آن ماهی می‌گیرید آبزیان کوچکی زندگی می‌کنند، تور باید سوراخ‌های کوچکی داشته باشد و بالعکس. اما دقت کنید که هر چه سوراخ تور وسیع‌تر باشد، صید و حرکت آن در آب آسان‌تر خواهد بود.

همان‌گونه که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، یک ماهیگیر در یکی از روستاهای شبه جزیره هند با یک تور کوچک مشغول صید ماهی در یک برکه آرام است. پس از پرتاب تور به آب او مدتی صبر می‌کند و سپس به آرامی آن را از آب به بیرون می‌کشد. از آن‌جا که کف برکه تعداد زیادی سنگ وجود دارد، باید صبور باشید و به آرامی عمل کنید تا سنگ‌ها آسیبی به ماهیان و تور نزنند.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.