انتشار: 1402/4/31
بروزرسانی: 1402/5/8

ویدیو دندان های اسب | تشخیص سن اسب از روی دندان

در این ویدیو راز پیری اسب را با جست و جو در دنیای شگفت‌انگیز دندان هایش کشف خواهیم کرد. سن اسب را می‌توان با بررسی دندان های ثنایا که نماین‌ترین دندان ها هستند، تخمین زد. برای تشخیص سن اسب می‌توان از اندازه، شکل و سایش دندان های ثنایا استفاده کرد. به عنوان مثال یک اسب دو ساله دارای چهار دندان ثنایا دائمی است.

با نگاه کردن به دندان های اسب سن تقریبی او را تا حدی می‌توان تخمین زد. تشخیص سن اسب از روی دندان صد در صد درست نیست. هر چه سن اسب جوان‌تر باشد سن به دست آمده دقیق‌تر خواهد بود. اسب ها دو دسته دندان دارند. دندان های موقت به نام شیری و دندان های دائمی. در یک اسب یک ساله تمام دندان های موقت بیرون زده‌اند

در سن سه سالگی، اکثر اسب ها دارای دندان های مرکزی دائمی، هم در بالا و هم در پایین خواهند بود. دندان های دائمی بزرگتر و تیره‌تر از دندان های شیری هستند. در سن پنج سالگی تمام دندان های شیری با دندان های دائمی جایگزین می‌شوند، در این مرحله اسب دهان پر دارد و رویش دندان‌هایش کامل شده است.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.