انتشار: 1402/4/27
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو ماهیگیری با تور گوشگیر | صید زغال ماهی

یکی از انواع تور ماهیگیری که در کشور ما هم به وفور از آن استفاده می‌شود، تور گوشگیر است. روش صید گوشگیر هم توسط کشتی‌های مدرن و بزرگ انجام می‌شود و هم با قایق‌های کوچک توسط صیادان خرد و متوسط. از ماهی‌هایی که با این متد صید می‌شود می‌توان به زغال ماهی، کپور، ماهی شیر و ماهی سفید اشاره کرد.

تور گوشگیر نوعی از تور ماهیگیری است که همانند یک دیوار در آب فرو می‌رود و به صورت عمودی در دریا باقی می‌ماند. این تورها معمولا از نایلون تک رشته‌ای و یا چند رشته‌ای ساخته می‌شود.

سوراخ‌های تور معمولا به اندازه‌ای است که فقط سر ماهی در آن‌ها گیر کند. بنابراین آبشش‌های ماهی در شبکه‌های تور گیر می‌کند و به همین دلیل به تور آبششی هم معروف هستند.

در این روش خاص، هر چه ماهی تلاش بیشتری برای آزاد کردن خود کند، بیشتر و بیشتر درگیر می‌شود. به دلیل اینکه می‌توان با روش ماهیگیری با تور گوشگیر تعداد بسیار زیادی ماهی صید کرد؛ کشورهای مختلف قوانین و مقرراتی برای استفاده از آن درنظر گرفته‌اند.

این مقررات معمولا به اندازه مش و سوراخ‌، طول و ارتفاع توری، گونه ماهی هدف و منطقه مورد نظر مربوط می‌شود. در این ویدیو مشاهده می‌کنیم که یک کشتی ماهیگیری نه چندان بزرگ، برای صیدماهی پولاک در خلیج دینگل (dingle bay) در ایرلند دل به دریا می‌زنند.

یکی از ماهی‌های مهمی که با این روش در سرزمین‌های شمالی، به خصوص ایرلند و نروژ صید می‌شود، زغال ماهی یا پولاک است. این ماهی را تقریبا می‌توان در دسته آبزیان درشت به حساب اورد. زغال ماهی می‌تواند تا 130 سانتی‌متر هم رشد کند و تا 32 کیلوگرم هم وزن بگیرد. همچنین بهترین مکان برای زندگی او تا عمق 180 متری آب است. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.