انتشار: 1402/4/24
بروزرسانی: 1402/7/26

ویدیو صید ماهی سالمون با تور گوشگیر در آلاسکا

ماهیگیری با تور گوشگیر همانند بسیاری از روش‌های ماهیگیری عقبه تاریخی دارد. با این روش جذاب از ماهیگیری می‌توان ماهی‌های زیادی صید کرد، اما تعدد ماهی‌ها آنقدر زیاد نیست که بتوان آن را صید تجاری دانست. آلاسکا نیز یکی از مناطقی است که برای صید ماهی سالمون از روش گوشگیر استفاده می‌کند.

همان‌طور که از نام آن مشخص است، ماهیگیری با تور گوشگیر یکی از زیرشاخه‌های ماهیگیری با تور است. در این روش صفحات توری به صورت عمودی در یک خط آویزان هستند. بالای تور شناورهایی با فواصل منظم و دقیق وجود دارد که آن را روی آب نگاه می‌دارد.

صید با تور گوشگیر خود ممکن است به دسته‌های مختلفی تقسیم شود که ما در این ویدیو صید گوشگیر آبشش را تماشا می‌کنیم. در این متد ماهی‌ها از قسمت آبشش در تور گیر می‌کنند؛ درواقع توری لیز می‌خورد و پشت آبشش نگاه داشته می‌شود.

شواهد باستان شناسی نشان می‌دهند که روش گوشگیر در دوران باستان در خاورمیانه وجود داشته و از آن استفاده می‌شده است. در آمریکای شمالی هم بومیان از الیاف‌های طبیعی شبکه یا تور درست می‌کردند و به صید گوشگیر مشغول بوده‌اند.

امروزه این روش بیشتر توسط صیادان محلی انجام می‌شود و نمی‌توان آن را جزئی از ماهیگیری صنعتی و تجاری دانست. اما بومیان در شمال غربی اقیانوس ارام، کانادا و آلاسکا هنوز از گوشگیر برای صید ماهی قزل آلا و سالمون استفاده می‌کنند. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.