انتشار: 1402/4/18
بروزرسانی: 1402/7/8

ویدیو زایمان اسب | مراحل به دنیا آمدن یک کره اسب

میانگین طول بارداری در مادیان 338 تا 363 روز متغیر است. مادیان روی زایمان خود کنترل دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند شب‌ها زایمان کنند و در خلوت دور کره اسب خود بچرخند.

مدت زمان زایمان برای هر مادیان متفاوت است. روند زایمان می‌تواند دو تا شش و هفت ساعت طول بکشد تا یک کره سالم به دنیا بیاید. در این ویدیو زایمان اسب را مشاهده می‌کنید.

مراحل زایمان اسب

  1. مرحله اول زمانی است که اسب انقباضات رحم را تجربه می‌کند. این انقباضات نا منظم هستند و ممکن است ناراحتی‌های زیادی ایجاد کنند. در این مرحله مادیان ممکن است به طور مکرر بنشینند، دراز بکشند، شروع به تعریق در امتداد پهلو یا گردن کنند، ادرار نا منظم داشته باشند، دم خود را تکان دهند، عصبی به شکم خود نگاه کنند. این مرحله یک تا چهار ساعت طول می‌کشد.
  2. مرحله دوم زمانی شروع می‌شود که کیسه آب جنین پاره شود و مایع آلانتوئیک خارج شود، این با ادرار تفاوت دارد چون وقتی کیسه آب پاره می‌شود اسب به طور کلی دراز می‌کشد، یا از حرکت باز می‌ایستد. انقباضات رحم در این مرحله شدیدتر می‌شوند.
  3. در مرحله سوم با تحویل کره اسب شروع می‌شود و با بیرون آمدن جفت به پایان می‌رسد. دفع جفت ضروری است. جفت معمولا یک ساعت پس از کره خارج می‌شود. اگر سه ساعت پس از تحویل کره جفت از شکم خارج نشده باشد، اسب در معرض خطر است و باعث مشکلات شدیدی مانند لامینیت و در بعضی موارد مرگ شود.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.