انتشار: 1402/4/12
بروزرسانی: 1402/8/8

ویدیو تیمار اسب | آموزش مرحله به مرحله تیمار اسب

تیمار منظم اسب، فرصتی به شما می‌دهد که با اسب خود ارتباط بر قرار کنید، مطمئن شوید که آن سالم، شاد و آماده سوارکاری است.

تیمار برای اسب‌ها طبیعی است. وقتی اسب‌ها به صورت گله در صحرا زندگی می‌کنند. به طور طبیعی یک دیگر را تیمار  می‌کنند. اما اسب‌هایی که در اصطبل هستند این مزیت را ندارند. بنابراین شما باید به فکر تیمار اسب خود باشید. در این ویدیو آموزش مرحله به مرحله تیمار اسب را مشاهده می‌کنید.

آموزش مرحله به مرحله تیمار اسب

  1. اسب خود را ایمن کنید. اگر چه بعضی از اسب‌ها به اندازه کافی برای ایستادن در حین تیمار آموزش دیده‌اند.
  2. هنگام تیمار هرگز مستقیما پشت اسب خود قرار نگیرید. همیشه در یک طرف پاها بایستید. اگر او شروع به حرکت یا لگد زدن کند. شما در خطر لگد خوردن نخواهید بود.
  3. از سم اسب شروع کنید. برای بلند کردن پای آن، دست خود را پایین پایش بکشید و به آرامی تاندون آن را فشار دهید. همان طور که در ویدیو می‌بینید به وسیله سم پاک کن تمام سنگ‌ها، خاک و زباله‌ها را با احتیاط از بین ببرید.
  4. برای از بین بردن موهای درهم و شلخته از شانه پلاستیکی استفاده کنید.
  5. از یک برس سخت برای از بین بردن کثیفی، خاک، گل و موه‌های بیرون آمده توسط شانه کاری استفاده کنید.
  6. با یک برس نرم که به عنوان برس بدن نیز شناخته می‌شود، اطراف صورت، چشم‌ها، گوش‌ها و پوزه‌ها را برس بکشید.
  7. صورت اسب، چشم‌ها و بینی آن را می‌توانید با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.
  8. یال و دم اسب را با استفاده از یک شانه، مرتب و گره زدایی کنید.
  9. در فصل تابستان، ممکن است بخواهید اسپری مگس را روی اسب اسپری کنید. مگس‌ها می‌توانند در صورت اسب تجمع کنند و عفونت را گسترش دهند. مراقب باشید محلول را فقط روی اسب اسپری کنید و از اسپری محلول در صورت اسب خودداری کنید.
  10. اگر اسب شما هنگام تیمار نشانه‌های از آشفتگی را هنگام لمس یک نقطه خاص نشان دهد. ملایم‌تر تیمار کنید. یا آن نقطه را به حال خود رها کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.