انتشار: 1402/5/15
بروزرسانی: 1402/7/7

ویدیو رام کردن اسب وحشی | چگونه اسب وحشی را رام کنیم؟

اگر یک اسب وحشی یا رام نشده دارید.به این فکر می‌‌کنید از کجا شروع کنید. آیا رام کردن اسب وحشی سخت است و یا چگونه آن را رام کنید. این ویدیو برای شما مناسب است. شما در 12 دقیقه نکات برجسته یک ساعت آموزش طولانی را مشاهده خواهید کرد که به شما انگیزه می‌دهد تا اسب وحشی خود را به بهترین شکل رام کنید.

به عنوان یک علاقمند به اسب، ممکن است فکر کرده باشید، که آیا می‌توان یک اسب وحشی را رام کرد یا نه. با آموزش دقیق و صبر و حوصله زیاد می‌توان اسب وحشی را رام کرد. ما در این جا ویدیوهای زیادی در مورد اسب‌های وحشی به اشتراک گذاشته‌ایم و حالا شما را با رام کردن اسب وحشی یا اصلا چگونه اسب وحشی رام کنیم آشنا خواهیم کرد. پس تا آخر ویدیو همراه ما باشید.

رام کردن اسب وحشی سخت است؟

برای رام کردن اسب وحشی نیاز به تجربه و تمرین زیادی است. از یک اسب سوار بی تجربه نباید انتظار داشت که حتما یک اسب وحشی را رام کند. برای رام کردن این حیوان نیاز به درک رفتار اساسی آن و سطح خاصی از اعتماد به نفس در اطراف آن است. دلیل اینکه اعتماد به نفس در مورد اسب‌های وحشی بسیار مهم است این است که اسب‌ها حیوانات گله‌ای هستند. در درون گله‌های آن‌ها، اسب‌های غالبی وجود دارند که بر حرکت و رفتار گله تاثیر می‌گذارند.

در فرایند رام کردن شما باید تسلط و رهبری کاملی داشته باشید تا اسب تسلیم شود و شروع به اطاعت از دستورات شما کند. یکی از نکات طلایی رام کردن اسب وحشی زبان بدن آن است. در ویدیوهای قبلی به طور کامل در مورد زبان بدن اسب توضیح داده‌ایم. درک شما از زبان بدن می‌تواند تاثیر زیادی بر مدت زمانی که ممکن است طول بکشد تا با یک اسب وحشی رابطه بر قرار کنید.

چگونه اسب وحشی را رام کنیم؟

  • اگر برای اولین بار است که اسب را رام می‌کنید، باید وقت بگذارید و خود را در موقعیت اسب قرار دهید. اسب به طور ناگهانی در یک منطقه محدود قرار می‌گیرد. ممکن است احساس ترس و جنگ طلبی کند. احتمالا برای به دست آوردن آزدی خود، مایل باشد به شما صدمه بزند.
  • قدرت اسب را دست کم نگیرید، چون در بعضی مواقع اسب‌ها بسیار خطرناک هستند. همیشه از سمت جلو به اسب نزدیک شوید.
  • برای شروع، اسب وحشی را در کنار اسب‌های رام شده در مزرعه‌ای قرار دهید. راه رفتن به سمت اسب‌های اهلی در مزرعه و دادن خوراکی به آن‌ها به اسب نشان می‌دهید که چیزی برای ترس وجود ندارد. با همین روش با گذشت زمان، اسب وحشی ممکن است به شما نزدیک شود.
  • اعتماد اسب را جلب کنید. در ابتدا با تماس منظم اسب این کار را انجام دهید. به آن فرصت دهید تا به لمس شما عادت کند.
  • اسب را نظافت کنید، چون که نظافت منظم برای اسب آرام بخش است.
  • درست مانند انسان‌ها، اسب‌ها نیز در موقعیت‌های نا آشنا عصبانی و نا آرام می‌شوند. پس باید با لحنی آرام و آرام بخش صحبت کنید، آهسته حرکت کنید و از حرکات ناگهانی خود داری کنید، اجازه دهید اسب منطقه اطراف خود را که باعث نا آرامی شده بررسی کند، هیچ یک از واکنش‌های منفی اسب را بزرگ نکنید و در صورت وقوع از کنار آن‌ها عبور کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.