انتشار: 1402/6/20
بروزرسانی: 1402/6/20

ویدیو کوهنوردی در طوفان | اقدامات ضروری در زمان طوفان در کوهستان

نشانه‌های هشدار دهنده طوفان در کوه مانند ابرهای بلند و سیاه ... . خطرات طوفان مانند طغیان رودخانه، رانش سنگ، تگرگ و ... . در صورت وقوع طوفان از کدام مکان‌ها باید اجتناب کرد؟ در هنگام طوفان چه تجهیزاتی باید به همراه داشته باشید؟ اقدامات ضروری در هنگام طوفان در کوهستان و ...

این ویدیو در مورد کوهنوردی در طوفان است همانطور که می‌دانیم آب و هوا در کوهستان خیلی سریع تغییر می کند، قبل از اینکه حتی زمانی برای فهمیدن داشته باشید. بنابراین باید هوشیار باشید و محیط اطراف خود را مشاهده کنید. به شما توصیه می شود پیش بینی آب و هوای محلی را بررسی کنید و به طور منظم آسمان را مشاهده کنید. نشانه‌های هشداردهنده احتمالی طوفان که می‌توانید به آنها توجه کنید شامل وجود ابرهای بلند با پایه تاریک است. در حالی که کوهنوردی در طوفان می‌تواند زیبا، چشمگیر و دیدنی باشد، باید به همان اندازه مراقب باشید. جدای از طغیان رودخانه، رانش سنگ، کاهش ناگهانی دما و تگرگ، خطر اصلی برخورد صاعقه است. هر ساله چندین حادثه ثبت شده از برخورد صاعقه به کوهنوردان وجود دارد.

 در صورت وقوع طوفان از کدام مکان‌ها باید اجتناب کرد؟ مهمترین چیز این است که سعی کنید از توقف بر روی قله خودداری کنید، یا زیر درخت و تخته سنگ پناه نبرید. همچنین باید از آب، دریاچه‌ها، نهرها و غیره دوری کنید زیرا آب رسانای الکتریسیته است. در هنگام طوفان همه اشیای فلزی خود مانند میله‌های راه رفتن را زمین بگذارید و از آنها دور شوید.  وضعیت صحیح خمیده شدن (پاها کنار هم، بازوها دور زانوها، سر روی زانوها) را فراموش نکنید. اگر در یک گروه هستید، مقدار مشخصی فاصله بین هر یک از خود بگذارید. در نهایت آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. طوفان ها شدید اما اغلب کوتاه مدت هستند.

در هنگام طوفان چه تجهیزاتی باید داشته باشید؟ وقتی ابرهای خاکستری تیره بزرگی را در راه می بینید که نشان دهنده طوفان هستند، یا به محض باریدن اولین قطرات باران، قبل از خیس شدن لباس باران خود را بپوشید و خشک بمانید. همچنین با افزودن یک لایه گرم زیر لباس ضدآب خود، برای کاهش دما آماده شوید. در نهایت، برای اطمینان از خشک ماندن وسایل داخل کیف‌تان، می‌توانید با یک پوشش ضد باران از آن محافظت کنید یا به جای ژاکت ضد آب، یک شنل باران بپوشید. در سفری چند روزه، زمانی که برنامه ریزی برای آب و هوا سخت‌تر است، وسایل خود را با خیال راحت در کیسه‌های ضد آب نگهداری کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.