انتشار: 1402/4/17
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو اسب‌ های کمیاب از نظر رنگ پوست

رنگ پوشش اسب‌ها توسط ژنتیک تعیین می‌شود و می‌توان به سه دسته تقسیم بندی کرد. رنگ‌های ساده شامل سیاه، سفید، سمند، کهر و کرنگ هستند. رنگ‌های مخلوط شامل نیله ابرش، نیله، قره نیله، نیله گلگون، نیله روشن، شرابی و ابرش هستند. رنگ‌های مرکب شامل ابلق، کهر و سیاه ابلق هستند.

اسب‌ها رنگ‌های متنوعی دارند. اکثرا اسب‌ها پوشش رنگ یکسانی را  در طول زندگی خود حفظ می‌کنند.  تعداد کمی از اسب‌ها با افزایش سن یا بیماری ممکن است تغییر رنگ دهند. در این ویدیو اسب‌ های کمیاب از نظر رنگ و پوست را مشاهده می‌کنید. ده اسبی که به دلیل رنگ و الگوهای متفاوت بر روی پوستشان محبوبیت خاصی دارند.

اسب‌ های کمیاب از نظر رنگ پوست

  1. Appaloosa رنگ پوست آپالوسا ترکیبی از یک رنگ پایه با طرح خال دار است. رنگ‌های پایه شامل مشکی، شاه بلوطی، سیاه، کرملو و خاکستری است. 
  2. Quarter  کوارتر در رنگ‌های شاه بلوطی، سیاه، قهوه‌ای، خاکستری، خلیجی، دودی، کرملو، سفید، شامپاین کلاسیک و شامپاین کهربایی مشاهده می‌شود. در کل 23 رنگ برای این نژاد شناخته شده است.
  3. Friesian فریزین به دلیل کت مشکی، جوراب‌های سفید و نشانه‌هایش مشهور است.
  4. Black forest این اسب شاه بلوطی با یال و دم سفید و نقره‌ای است.
  5. Knabstrupper این نژاد به دلیل پوشش زیبای خالدارش محبوب است. رایج‌ترین الگویی که بر روی پوست آن دیده می‌شود پلنگی است. این الگو شامل رنگ‌های خلیجی، مشکی و شاه بلوطی است.
  6. Gypsy جیپسی در همه‌ رنگ‌ها موجود است. اما رایج‌ترین رنگ‌ها سیاه، سفید و قهوه‌ای هستند.
  7. Shire شایر سیاه، قهوه‌ای، خلیجی و خاکستری است.
  8. Friesan-appaloosa نژاد فریزین اغلب با رنگ کت سیاه آن شناخته شده است، وقتی با آپالوسا آمیخته می‌شود، زیبایی آن معنای جدیدی پیدا می‌کند. رنگدانه‌هایی که به زیبایی و منحصر بودن این اسب می‌افزاید.
  9. Akhal-Teke رنگ‌های این نژاد مشکی، کرم دودی، طلایی، شاه بلوطی، کرملو و خاکستری هستند. 
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.