انتشار: 1402/3/22
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو ماهیگیری روی رودخانه یخ زده | ماهیگیری با نیزه

ماهیگیری با نیزه روی یخ یک سنت قدیمی برای ساکنان مناطق سردسیری است. این روش ماهیگیری توسط اروپایی‌ها در سال 1763 به ثبت رسیده اما صید ماهی با نیزه روی دریاچه‌ها و رودهای یخ زده از انسان باستانی آغاز شده است و تا به امروز هم با ابزارآلات جدید ادامه دارد.

ماهیگیری با نیزه روی یخ امروزه با ابزارهای جدید انجام می‌شود. این ابزارها برای سوراخ کردن یخ، چراغ برای وضعیت دید بهتر و بخاری‌های گازی قابل حمل هستند. درواقع بشر توانسته شانس را به نفع خود تغییر دهد؛ اما بازی هنوز همان بازی هزار سال پیش است: نشستن به انتظار ماهی و یک حرکت پرشتاب برای صید آبزی.

در این ویدیو گروهی از ماهیگیران تفریحی به سراغ یک رودخانه یخ زده رفته و ابتدا با اره برقی قسمتی از رودخانه که فکر می‌کنند ماهی‌های بیشتری در آن‌جا هستند را برش می‌زنند. سپس به دلیل اینکه کف رودخانه شن است و ماهی‌ها هم‌رنگ شن، برای ایجاد وضعیت بینایی بیشتر، سنگ‌هایی سفید به کف رود می‌ریزند تا ماهیان هنگام شنا کردن واضح‌تر باشند. 

حال دو نفر با ماشین روی یخ رانندگی می‌کنند تا ماهی‌هایی که آن سمت رودخانه هستند را به طرف سوراخ‌های ایجاد شده در یخ هدایت کنند. سپس افراد دیگر تیم با نیزه‌های مخصوص ماهیگیری در یخ، به صید ماهی می‌پردازند.

دقت کنید که این روش، نحوه معمولی برای ماهیگیری در یخ نیست و درواقع روش ابداعی از این افراد محسوب می‌شود. در روش معمول، صیاد باید در یک تاریک‌خانه ساکت با صبوری زیاد منتظر ماهی بماند. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.