انتشار: 1402/6/8
بروزرسانی: 1402/6/8

ویدیو عجیب و غریب ترین حقایق در مورد اسب ها

عجیب و غریب ترین حقایق اسب ها کدامند؟ آیا می‌دانستید اسب‌ها ایستاده می‌خوابند، نمی‌توانند از طریق دهان نفس بکشند، قادر به استفراغ یا آروغ نیستند، وزن مغز اسب نصف مغز انسان است، پیرترین اسب جهان 62 سال سن داشت، میدان دید 360 درجه دارند ...

 

از هوش گرفته تا رفتارهای اجتماعی، اسب‌ها به دلایل مختلف حیوانات شگفت انگیزی هستند. در این ویدیو عجیب و غریب ترین حقایق در مورد اسب ها را مشاهده می‌کنید. تا آخر ویدیو همراه ما باشید.

عجیب و غریب ترین حقایق در مورد اسب ها 

  • مدت کوتاهی پس از تولد می‌توانند راه بروند: کره‌ها می‌توانند  در عرض چند ساعت پس از تولد بایستند و راه بروند و در عرض یک روز می‌توانند بدوند. کره‌ها به سرعت رشد می‌کنند. در اولین سال زندگی خود به نود درصد قد بالغ خود می‌رسند.
  • اسب‌ها دستگاه گوارش منحصر به فردی دارند: اسب‌ها اگر رژیم غذایی متعادلی نداشته باشند یا اجازه نداشته باشند برای مدت طولانی چرا کنند، مستعد ابتلا به اختلالات گوارشی مانند قولنج و اسهال هستند.
  • اسب‌ها حافظه عالی دارند: آن‌ها می‌توانند افراد، مکان‌ها و اسب‌های دیگری را که حتی سال‌ها قبل با آن‌ها ملاقات کرده‌اند، به خاطر بیاورند.
  • میدان دید تقریبا 360 درجه دارند: قطر چشم‌های اسب به طور متوسط 5 سانتیمتر است. این اندازه بزرگ به آن‌ها کمک می‌کند تا در شرایط کم نور به خوبی ببینند و شکارچیان را از راه دور تشخیص دهند. آن‌ها به دلیل اندازه و نحوه تنظیم چشم‌هایشان میدان دید تقریبا 360 درجه دارند.
  • اسب‌ها می‌توانند با زبان بدن ارتباط برقرار کنند: آن‌ها از گوش، دم و وضعیت بدن خود برای بیان احساسات و مقاصد خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال گوش‌های رو به جلو معمولا نشان دهنده توجه یا کنجکاوی است. در حالی که گوش‌های رو به عقب نشان دهنده خشم یا ترس است.
  • اسب‌ها می‌توانند ایستاده بخوابند: آن‌ها می‌توانند پاهای خود را قفل کنند تا در هنگام خواب ایستاده بمانند و فقط به چند ساعت خواب در طول روز نیاز دارند.
  • اسب‌ها حیوانات اجتماعی هستند: آن‌ها اغلب پیوندهای نزدیکی با اسب‌های دیگر ایجاد می کنند و اگر از گله خود جدا شوند ممکن است مضطرب یا افسرده شوند. در درون گله، اسب‌ها یکدیگر را نظافت می‌کنند، بازی می‌کنند و حتی نزدیک هم می‌ایستند تا بخوابند.
  • در طبیعت، اسب‌ها در گروه‌های اجتماعی به نام گله زندگی می‌کنند: اسب‌ها توسط یک اسب دیگر که رهبر گله است هدایت می‌شوند و می‌توانند تا پنجاه مایل در روز در جستجوی غذا و آب سفر کنند.
  • بیشتر اسب‌ها شناگران قوی هستند: بسیاری از اسب‌های وحشی می‌توانند از رودخانه‌ها و دیگر آب‌ها برای دسترسی به غذا و منابع عبور کنند.
  • اسب‌ها شنوایی عالی دارند: اسب‌ها شنوایی بسیار خوبی دارند و می‌توانند گوش‌های خود را 180 درجه بچرخانند تا صداها را در جهات مختلف تشخیص دهند. آنها قادر به شنیدن صداها با فرکانس‌های بسیار بالاتر از انسان هستند که به آن‌ها کمک می کند تا شکارچیان یا سایر خطرات بالقوه را شناسایی کنند.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.