انتشار: 1402/4/21
بروزرسانی: 1402/6/9

ویدیو نعل کردن اسب | آموزش تمیز کردن سم و تعویض نعل اسب

اختراع نعل کردن اسب از سر ناچاری به وجود آمد. همان زمانی که انسان‌ها اهلی کردن اسب‌ها را کشف کردند، بلافاصله نیاز به محافظت از پاهای اسب را شروع کردند. هدف این بود که حداکثر استفاده را از سواری آن‌ها ببرند. اولین اشکال نعل اسب را می‌توان 400 سال قبل از میلاد یافت.

در این ویدیو آموزش تمیز کردن سم و تعویض نعل اسب را مشاهده می‌کنید. همانطور که می‌بیند قبل از نعل کردن، سم اسب را با استفاده از ابزارهای مخصوص از هر گونه آلودگی پاک می‌کنند. نعل کردن اسب، صفحه فلزی U شکل است که به وسیله آن سم از سایش روی سطوح سخت یا ناهموار محافظت می‌شود. محکم بودن و عدم حساسیت سم باعث می‌شود که بتوان نعل را با میخ به طور ایمن به سم وصل کرد.

مانند ناخن انسان، سم اسب هیچ گیرنده درد ندارد، بنابراین میخ زدن نعل به سم هیچ آسیبی نمی‌رساند. با این حال، چیزی که می‌تواند آسیب برساند، نعل اسب است که به درستی نصب نشده باشد. هنکامی که یک نعل اسب به اشتباهی نصب شود، می‌تواند بافت نرم کف پا را مالش دهد، باعث درد شود و اسب شما را لنگ کند. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
کاربر تارگتینو
7 شهریور 1402
وای خوب شد این ویدیو رو دیدم، همیشه برام سوال بود اسب ها دردشون نمیگره موقع نعل کردن؟
پاسخ
28 شهریور 1402
سلام دوست عزیز 
نعل کردن اسب کلا کار حساسی هست و باید توسط متخصص نعل بند انجام بشه ؛در غیر این صورت ممکنه آسیب جدی به اسب وارد بشه.
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.