انتشار: 1402/4/25
بروزرسانی: 1402/7/20

ویدیو ماهیگیری با تور دستی | ماهیگیری سنتی با چاک

اگر به دنبال یک روش ساده و کم هزینه برای شروع ماهیگیری با تور هستید، پیشنهاد می‌کنیم از تور دستی استفاده کنید. تور دستی، تور دسته دار و یا چاک یک ابزار ساده اما کاربردی با قدمتی طولانی است که برای صید آبزیان کوچک و بزرگ در رودخانه، آبگیر، استخرهای پرورش ماهی و حتی دریا استفاده می‌شود.

یکی از ابزارهای محبوب برای صید آبزیان "تور" است و از این میان، ماهیگیری با تور دستی یکی از ساده‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. شاید شما هم هنگام خرید از ماهی‌فروش‌هایی که ماهی زنده می‌فروشند نحوه کار این ابزار را دیده و با آن آشنا باشید. تور ماهیگیری دستی که به آن "چاک" هم می‌گویند در سراسر جهان کاربرد دارد و افراد با سطح مهارت‌های گوناگون می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

تور دستی از یک دستگیره بلند و حلقه‌ای توری به شکل مثلث، دایره و یا مربع تشکیل شده است. این ابزار را می‌توان در فروشگاه‌های ماهی فروشی به آسانی پیدا کرد و با آن یک تفریح هیجان‌انگیز و ساده داشت. دسته بلند چاک ماهیگیری اغلب از آلومینیوم، چوب عایق شده و یا آلیاژهای ضدزنگ ساخته می‌شود. دسته تور باید محکم در سر جای خود جوش بخورد. انواع با کیفیت این محصول ضد تعریق هستند و از دستان شما سر نمی‌خورند.

هنگام ماهیگیری با چاک باید دقت کنید که قصد صید چه نوع آبزی‌ای را دارید و سرعت و جریان آب به چه صورت است. در ایران بیشتر، ماهی کپور را با استفاده از تور دستی صید می‌کنند. همچنین آبزیانی همچون قزل آلا، ماهی سفید، ماهی زردک و اردک ماهی را نیز می‌توان به آسانی با این وسیله ساده صید کرد.

از مزایای استفاده از تور دستی می‌توان به ارزان و به صرفه بودن، توانایی گرفتن حجم زیادی از ماهی نسبت به چوب و چرخ و همچنین تعمیر آسان آن اشاره کرد. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.