انتشار: 1402/4/20
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو صید ترال | آیا تا به حال ترال کشی صنعتی در کشتی های مدرن را دیده‌اید؟

یکی از روش‌های صنعتی ماهیگیری صید ترال یا ترال کشی است. در این روش یک تور ماهیگیری بسیار بزرگ پشت یک کشتی نصب و کشیده می‌شود. این تور قیفی شکل است و از دو جهت به تخته‌هایی وصل می‌شود. این روش ماهیگیری بر خلاف تصور عده‌ای مدرن نیست و سابقه قدیمی دارد؛ اما استفاده متعدد و با این حجم از آن در سال‌های اخیر باب شده است.

آیا تا به حال برایتان این سوال به وجود آمده که ماهیگیری صنعتی به چه شکل انجام می‌شود؟ و یا فیله ماهی‌هایی که ما در سوپر مارکت‌ها خریداری می‌کنیم از چه روشی صید شده و به دست ما می‌رسند؟ در این ویدیو یک کشتی بزرگ و مدرن را در آب‌های اقیانوس می‌بینیم که ده‌ها و یا حتی صدها پرسنل آن با هم مشغول ماهیگیری ترال هستند.  

صید ترال که با نام‌های ترال کشی و گوفه کشی هم شناخته می‌شود، روشی است که تقریبا از سال 1870 میلادی با کشتی‌های بخار در اقیانوس آرام ظهور کرد. از این روش برای صید انواع ماهی تن، میگو، حلزون و سایر آبزیان استفاده می‌شود.

در سال‌های اخیر استفاده‌های بی‌رویه از این روش باعث شده برخی فعالان محیط زیست دست به اعتراض بزنند؛ زیرا در این روش عملا کف دریا جارو می‌شود و در چند ساعت ماهی‌های گوناگون به دام می‌افتند. حتی ممکن است بسیاری از گونه‌های در خطر انقراض مانند کوسه‌ها، دلفین‌ها و لاک پشت‌ها هم در تور گیر بیفتند و گونه‌های گیاهی کف دریا هم آسیب‌هایی جدی ببینند.

از طرف دیگر با وجود جمعیت گسترده زمین و نیاز به غذای بیشتر، کشتی‌های بزرگ در آب‌های اقیانوس‌ها و دریاها به گوفه کشی و صید ترال مشغول هستند. به نظر شما بهترین راه برای صید ماهی و حفظ هر چه بیشتر محیط زیست چیست؟  

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.