انتشار: 1402/7/1
بروزرسانی: 1402/7/17

ویدیو کمپ زدن در برف | در کمپینگ زمستانی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

این ویدیو در مورد کمپینگ زمستانی می‌باشد، در کمپینگ زمستانی چه نکات ضروری باید رعایت شوند. همچنین در هنگام کمپ زدن در برف باید نکات خاصی رعایت شوند مانند خشک نگه داشتن کیسه خواب در شب، قرار ندادن صورت خود در کیسه خواب، محافظت کردن از پوست و جلوگیری از یخ زدن چکمه‌ها و ...

کمپینگ در زمستان یک تجربه شگفت انگیز است که به لطف آن می‌توان طبیعت را از منظری کاملا متفاوت دید. با این حال کمپینگ به خودی خود نیاز به برنامه ریزی دقیقی دارد. این ویدیو در مورد کمپ زدن در برف و در کمپینگ زمستانی چه نکاتی را باید رعایت کنیم است. 

نکات ضروری در هنگام کمپ زدن در برف

کمپ زدن در فصول سرد نسبت فصول گرم سخت‌تر است و نیازمند رعایت کردن نکات خاصی است. در ادامه سعی کرده‌ایم به بعضی از نکات اشاره کنیم. 

همه چیز در سرما و برف دشوارتر است

هنگام کمپ زدن در برف یا پیاده‌روی در زمستان، ساده ترین کارها ناگهان سخت و آزاردهنده می‌شوند. مانند تلاش برای بررسی GPS خود در حالی که دستکش پوشیده‌اید، یا برپایی چادر با انگشتان یخ زده، یا حتی از سربالایی‌های خفیف به سرعت خسته می‌شوید. برای اطمینان از اینکه واقعا از سفر کمپینگ زمستانی لذت ببرید زیاده روی نکنید. اگر به کمپ می روید، فقط برای چند کیلومتر در روز برنامه ریزی کنید به خصوص که ساعات روز در زمستان محدود است.

کیسه خواب خود را در شب خشک نگه دارید.

راه‌های زیادی وجود دارد که کیسه خواب شما می تواند در کمپینگ زمستانی خیس شود. حتی کمی رطوبت می تواند خاصیت عایق بودن آن را از بین ببرد، پس بهتر است محتاط باشید و کیسه خواب خود را خشک نگه دارید.

صورت خود را داخل کیسه خواب قرار ندهید.

هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، هرگز داخل کیسه خواب خود نچرخید تا صورت شما را بپوشاند. نفس شما در واقع حاوی مقدار زیادی بخار است و این بخار کیسه خواب شما را خیس می‌کند. درعوض، برای گرم نگه داشتن صورت خود در شب، از بالکلوا استفاده کنید.

در مورد گذاشتن بطری آب گرم در کیسه خواب خود بسیار محتاط باشید.

یکی از رایج ترین نکات کمپ زدن در برف این است که قبل از خواب، یک بطری آب داغ را در کیسه خواب خود قرار دهید. می توانید بطری را با یک جوراب پشمی عایق بندی کنید تا به مدت طولانی‌تری گرم بماند. اگر بطری آب شما نشت کند، کیسه خوابتان خیس می‌شود. کیسه خواب شما چیزی است که شما را در کمپینگ زمستانی زنده نگه می‌دارد، بنابراین فقط از بطری‌های آبی استفاده کنید که آب جوش را تحمل کنند. 

چکمه‌های یخ زده

هنگام کمپ زدن در برف، چکمه های شما از برف و عرق خیس می‌شوند. در شب، آن‌ها ممکن است مانند بلوک یخ زده منجمد شوند. پوشیدن چکمه‌های یخ زده در صبح بسیار ناراحت کننده است. با این حال، بسته به شرایط، ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا چکمه‌ها آب شوند و ممکن است تا آن زمان پاهای شما دچار سرمازدگی شوند. برای جلوگیری از یخ زدن چکمه ها در شب باید چکمه‌های خود را در کیسه قرار دهید و سپس آنها را در کیسه خواب خود قرار دهید یا پارچه به دور آن‌ها ببیچید و به عنوان بالشت از آن‌ها استفاده کنید. 

خشک نگه داشتن لباس

برای گرم ماندن هنگام کمپینگ در زمستان، باید خشک باشید. در این مورد، پیشگیری کلیدی است. خشک ماندن بسیار آسان‌تر از خشک کردن لباس‌های خیس است. 

تعداد زیادی جوراب اضافی به همراه داشته باشید

 دو جفت جوراب آستری همراه داشته باشید چون نمی‌توانید جوراب‌های مرطوب خود را با گرمای پاهای خود خشک کنید.

محافظت از پوست

هوای سرد و خشک زمستانی به سرعت باعث ترک پوست صورت و دست‌های شما می‌شود، به خصوص لب‌ها و اطراف بینی شما. این ناخوشایند و دردناک است. از کرم مرطوب کننده برای محافظت از دست و صورت خود استفاده کنید.

برف زیر چادر را پاک کنید

توصیه خوبی است قبل از زدن چادر برف زیر آن را پاک کنید. این کار از فرو رفتن چادر در گودال مرطوب و خیس شدن چادر جلوگیری می‌کند. با این حال، پاک کردن برف نیاز به یک بیل دارد و تلاش زیادی می‌خواهد.

اجاق گاز 

اجاق گاز کپسول را فراموش کنید. این اجاق ها بسیار ناکارآمد هستند یا در هوای سرد کاملا از کار می افتند. به جای آن از گاز سفید استفاده کنید. این سوخت در دماهای زیر انجماد به خوبی کار می‌کند. در واقع ارزان‌تر است و در زمستان بسیار کارآمدتر از کپسول‌های گازی است.

فانوس شمعی

ارزش آن را دارد که در سفر کمپینگ زمستانی خود یک فانوس شمعی به همراه داشته باشید.  نور شمع برای بهبود روحیه در شب معجزه می‌کند، به ویژه در صورت نیاز برای خشک کردن لباس‌های مرطوب در چادر مفید است.

اجازه ندهید بطری آب شما یخ بزند یا نشت کند

از بطری فلزی استفاده نکنید درب بطری شما یخ می‌زند یا شروع به زنگ زدن می کند. بطری آب خود را در داخل ژاکت خود نگه دارید. این از یخ زدن آن جلوگیری می کند و آن را برگردانید. یخ ابتدا در بالای آب تشکیل می‌شود. اگر در شب آن را برگردانید، احتمال اینکه درب آن یخ ببندد، کمتر است.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.