انتشار: 1399/5/27
بروزرسانی: 1402/5/4

فواید و مزایای زیست محیطی انرژی خورشیدی چیست؟

فواید استفاده از انرژی خورشیدی در محیط را بدانیم

انرژی خورشیدی فقط برای صرفه جوئی در هزینه ها نیست بلکه انتخابی مهم در استفاده از یک انرژی سازگار با محیط زیست است.  مزایای زیست محیطی بسیاری وجود دارد که اگر از انرژی خورشیدی استفاده کنید از آنها بهره مند خواهید شد.

انرژی خورشیدی یک منبع تجدید پذیر است ، به این معنی که بسیار زیاد است و به سرعت دوباره جایگزین می شود. آن را با سوخت های فسیلی مقایسه کنید که در یک منبع محدود وجود دارند و خیلی کند می تواند مجدد جایگزین شود.

این یک واقعیت جالب است:

در هر ساعت، انرژی خورشیدی در حجم و اندازه ای به زمین برخورد می کند که می تواند کل جهان را برای یک سال تأمین کند.

علاوه بر این ، استفاده از انرژی خورشیدی در مقایسه با استفاده از سوخت های فسیلی یک فرآیند کم اثر است. حفاری برای نفت شامل حفر در اعماق زمین و دخالت در محیط طبیعی ما است. از طرف دیگر ، نصب یک صفحه جدید خورشیدی تأثیرات زیست محیطی بسیار کمتری دارد. دلیل این امر این است که - برخلاف نیروگاه های سنتی – نصب باطری های خورشیدی معمولاً در سازه های موجود یا در زمین های غیرقابل استفاده - مانند پشت بام ها ، پارکینگ ها یا محل های دفن زباله  انجام می شود.

انرژی خورشیدی همچنین یک منبع انرژی پاک و بدون انتشار است. تولید انرژی با سوخت های فسیلی باعث افزایش انتشار دی اکسید کربن در جو می شود که در ایجاد تغییرات آب و هوایی در جهان تاثیرگذار است. همچنین با استفاده از سوخت های فسیلی، آلاینده ها و سموم اضافی در جو و منبع آب آزاد می شود. بعد از نصب پنل های خورشیدی ، از برق کمتری که از ذغال سنگ ، نفت و گاز تولید می شود استفاده خواهید کرد - این باعث کاهش اثر کربن و محافظت از محیط زیست می شود.

هنگامی که گزینه های خورشیدی را در EnergySage Marketplace مقایسه می کنید ، نتایج به شما نشان می دهد که با استفاده از انرژی خورشیدی و باطری خورشیدی چه میزان آلودگی زیست محیطی را جبران می کنید

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.