انتشار: 1402/5/14
بروزرسانی: 1402/7/8

ویدیو اسب های وحشی | قدرتمندترین نژاد اسب در صحرا

در این ویدیو گله اسب های وحشی و محل زندگی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. همچنین با معروف‌ترین اسب‌ های وحشی مانند موستانگ، پونی ولز، نیو فارست پونی، سورایا، پونی شینکوتیگ، نوکوتا، برامبی، کونیک و پرژوالسکی آشنا می‌شوید. علت مهاجرت اسب ها از صحرایی به صحرای دیگر و چالش‌هایی که در طول مسیر تجربه می‌کنند را مشاهده می‌کنید. ما را در این ویدیو جذاب همراهی کنید.

اسب‌ها هم مانند دیگر حیوانات دارای گونه‌های مختلفی هستند. بعضی از آن‌ها به اسم اسب‌های وحشی شناخته شده‌اند. اسب های وحشی هرگز و یا به ندرت اهلی شده‌اند. بر طبق مطالعات گوناگون نسل این حیوانات در حال منقرض است. این موجودات در صحراها زندگی می‌کنند. خود را با شرایط سخت صحرا وفق داده‌اند و صحرا را به خانه خود تبدیل کرده‌اند. همچنین در معرض چالش‌هایی مانند کمبود غذا، تغییرات آب و هوایی، شکارچیان و بیماری‌ها قرار داردند.

اسب های وحشی

  • اسب پرژوالسکی (Przewalskis horse) یک نژاد کمیاب و در خطر انقراض است. تنها حدود 2000 حیوان در سراسر جهان در باغ وحش و طبیعت باقی مانده‌اند. این نژاد سر سخت است و در گرما و سرمای شدید دوام می‌آورد. گله‌های این نژاد از اسب‌های نر، مادیان و کره‌هایشان تشکیل شده است.
  • اسب کونیک (Konik horse) یک نژاد اسب وحشی لهستانی است. این حیوان بسیار سر سخت است و در جنگ جهانی اول نقش مهمی را ایفا کرده‌ است. امروزه حدود دو هزار کونیک در شرایط نیمه وحشی در مناطق طبیعی اروپا زندگی می‌کنند. این نژاد علاوه بر سرزمین مادری خود در هلند، اسپانیا، بلاروس و بریتانیا یافت می‌شود.
  • موستانگ (Mustang horse) یکی از معروف‌ترین نژادهای اسب بومی آمریکا در جهان است. موستانگ می‌تواند در هر رنگ و نوع بدنی باشد. این نژاد بسیار باهوش و سرسخت است. استقامت و وفادارای آن افسانه‌ای است. موستانگ رقیب نژاد اسب عرب در مسابقات استقامتی است.
  • اسب برامبی (Brumby horse) رایج‌ترین نژاد اسب وحشی در استرالیا است. این حیوان بسیار سرسخت می‌باشد. اگر اهلی شود می‌تواند به اسب سواری یا همه کاره تبدیل شود. هیچ رنگ، قد یا نوع یکسانی در برامبی‌ها وجود ندارد، زیرا آن‌ها از آمیزش بسیاری از نژادهای دیگر نشات گرفته‌اند.
  • پونی شینکوتیگ (Chincoteague pony) در ساحل شرقی ایلات متحده پرسه می‌زند. به دلیل جثه کوچکشان آن‌ها را پونی می‌نامند. این نژاد سر سخت است و می‌تواند با حداقل غذا زنده بماند.
  • اسب نوکوتا (Nokota horse) یک نژاد اسب وحشی است که در ایالات متحده زیست می‌کند. نوکوتا اغلب به رنگ آبی، سیاه و خاکستری دیده می‌شود. این اسب استعداد خاصی در استقامت و سوارکاری دارد.
  • اسب ولز (Welsh pony) زیستگاه بومی پونی‌ها زمین‌های با تلاقی و کوهستان‌ها بوده است. شرایط سخت زندگی، این نژاد را بسیار مقاوم و کارآمد تبدیل کرده است. این حیوانات هنوز هم در تپه‌های ولز پرسه می‌زنند و سوژه‌های جالبی برای عکاسان حیات وحش هستند.
  • اسب سورایا (Sorraia horse) یک نژاد اسب وحشی است که تا اوایل قرن بیستم کشف نشده زندگی کرده است. تجزیه و تحلیل DNA اخیر ثابت کرده است که آن‌ها ارتباط نزدیکی با موستانگ‌ها دارند.
  • نیو فارست پونی (New Forest pony) یکی از اسب‌های وحشی جزایر بریتانیا است. این نژاد بسیار مقاوم، باهوش و همه کاره است. این حیوان در صورت اهلی شدن برای کودکان و بزرگسالان مناسب است و در بسیاری از رشته ها عملکرد خوبی دارد.
    در این ویدیو انواع گوناگونی از اسب های وحشی را می‌بیند. این اسب ها معمولا به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند و در طول سال مهاجرت می‌کنند.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.