انتشار: 1402/2/19
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو آموزش صید سالمون وحشی با دست | ماهیگیری با دست در آلاسکا

ماهیگیری با دست در بسیاری از نقاط جهان یکی از اولین مهارت‌ها برای بقا بوده است. ماهی سالمون یکی از ماهیان بسیار محبوب ماهیگیران در سراسر جهان به شمار می‌رود. این نوع از آبزی پس از زندگی در دریا، در جهت خلاف حرکت آب حرکت کرده و به رودخانه‌های آب شیرین برمی‌گردند تا تخم‌گذاری کنند. بنابراین برای گرفتن این ماهی نه تنها می‌توان دریا را مقصد قرار داد؛ بلکه به رودخانه نیز رفت و با روش ماهیگیری با دست، ماهی سالمون را صید کرد.

هر سال در اواسط تابستان و اوایل ماه سپتامبر هزاران ماهی سالمون از دریا به سمت رودخانه، یعنی جایی که متولد شده‌اند، می‌آیند و این گونه چرخه زندگی را کامل می‌کنند. طی این مهاجرت گسترده، بسیاری از ماهی‌های سالمون به مقصد می‌رسند و در راه و یا به محض رسیدن به رودخانه می‌میرند. این ماهی‌های ضعیف‌تر اکثرا غذای مرغان دریایی و یا خرس‌ها می‌شوند و زندگی آن‌ها در خدمت به اکو سیستم تمام می‌شود.

در این ویدیو می‌بینیم که مردی در جزیره بارانوف (baranof island) که در ایالت آلاسکا واقع شده چگونه به ماهیگیری با دست می‌پردازد. برای صید ماهی سالمون به این روش، باید ابتدا به جایی از رودخانه رفت که جریان آب زیاد شدید نیست و می‌توان با تمرکز بیشتری ماهیگیری کرد. سپس باید با دست غالب خودتان از نازک‌ترین قسمت بدن ماهی، دقیقا جایی که دم شروع می‌شود، ماهی را محکم بگیرید. وقتی موفق شدید ماهی سالمون را از قسمت دم در دست بگیرید، باید دست دیگر خود را زیر بدنه ماهی و نزدیک آب شش او قرار دهید و سعی کنید لغزش آبزی را کنترل کنید.

از آن‌جا که "ماهیگیری با دست" در بسیاری از قسمت‌های جهان غیر قانونی است و صید ماهی‌های وحشی در جهت حفظ محیط زیست و احترام به زمین نیست، در این ویدیو صرفا برای آموزش، ماهی‌ها گرفته می‌شوند و سپس در آب رها می‌شوند تا به زندگی خود ادامه دهند و آسیبی به طبیعت نرسد. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
عادله
21 اردیبهشت 1402
این کارا فقط به درد وقتی میخوره که قحطی اومده مجبوریم با دست ماهیگیری کنیم 😂
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.