انتشار: 1402/4/18
بروزرسانی: 1402/8/4

ویدیو نحوه ساخت تفنگ نیزه ای ماهیگیری چوبی

تفنگ نیزه ای ماهیگیری یا اسپرگان (speargun) یک وسیله جذاب و ساده است که مخصوص ماهیگیری با نیزه در اعماق آب ساخته شده است. این وسیله می‌تواند از مواد اولیه گوناگونی تهیه شود. این مواد اولیه می‌توانند فلزات گوناگون همچون آلومینیوم و یا موادی مانند فیبر کربن باشند. اما یکی از متریال‌های محبوب و لوکس برای ساخت تفنگ غواصی، چوب است.

اگر به تازگی به ماهیگیری با نیزه علاقه‌منده شده باشید، ممکن است سوالات و ابهاماتی در مورد تفنگ نیزه ای و نحوه عملکرد آن برایتان پیش آمده باشد. خوشبختانه این وسیله پیچیدگی چندانی در ساخت و عملکرد ندارد و به راحتی می‌توان نحوه ساخت و کار کردن با آن‌ها را درک کرد.

سازندگان متفاوت، این نوع وسیله را در طرح‌های مختلفی و برای افرادی با سطح مهارت گوناگونی می‌سازند. درست مانند بسیاری از محصولات، اگر تفنگ غواصی با چوب و به صورت دست‌ساز تولید شود، ارزش بسیار بالایی دارد و درواقع کالایی لوکس محسوب می‌شود.

در ابتدا بیایید تعریف شفافی از این وسیله ارائه دهیم. تفنگ نیزه ای وسیله‌ای لوله‌ای شکل است که یک محور نیزه ای درون خود نگه می‌دارد. این نیزه توسط انرژی‌ای که درون ماشه ذخیه می‌شود در زیر آب آزاد می‌گردد. این انرژی ذخیره شده می‌توان ناشی از عقب کشیدن نوارهایی باشد که از طریق بریدگی‌های درون محور به نیزه متصل می‌شوند، باشد.

تفنگ غواصی چوبی در آب عملکرد متفاوت‌تری نسبت به سایر تفنگ‌هایی که از فلز یا پلاستیک ساخته می‌شوند دارند. وقتی این وسیله از چوب ساخته می‌شود کیفیت آن بالا می‌رود، به راحتی در آب شناور می‌ماند و در نتیجه کار کردن با آن ساده‌تر است. اما به دلیل اینکه اغلب از چوب گردو و یا ساج ساخته می‌شوند، قیمت‌های بالاتری دارند.

یکی از کمپانی‌های معروفی که با استفاده از چوب و با وسواس بسیار زیاد تفنگ نیزه ای می‌سازد، شرکت کرونلو (coronello) است. اسپرگان‌های چوبی‌ای که در این شرکت ساخته می‌شوند همگی دست‌ساز هستند و ساعت‌ها برای تولید هر یک از آن‌ها زمان صرف می‌شود. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.