انتشار: 1397/6/9
بروزرسانی: 1402/5/4
fishing-method | ماهی گیری یکی از محبوب ترین سرگرمی دنیا

ماهی گیری یکی از محبوب ترین سرگرمی های دنیا

ماهی گیری یکی از محبوب ترین سرگرمی های مردم در سرتاسر جهان به حساب می‌آید. با تهیه لوازم مورد نیاز و شناخت مناطق صید برای ماهی گیری اقدام نمایید. سرگرمی‌ها و تفریحات بسیاری وجود دارند که می‌توانند در عین جذاب بودن مهیج و سرگرم کننده نیز باشند. اگر طرفدار مخلوطی از هیجان و آرامش هستید، ماهیگیری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

صید ماهی یکی از جذاب‌ترین، محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیا می‌باشد. طبق آمار سالانه به میزان 100 میلیون تن ماهی در کشورهایی نظیر ایران، آمریکا، ژاپن، چین، هندوستان، روسیه و ... صید می‌گردد. افراد بسیاری ماهیگیری را یک ورزش پرهیجان توصیف کرده‌اند که دلایل آن نیز در مواردی همچون سحر خیزی، آموزش صبر، چابکی و هشیاری خلاصه می‌گردد.

علاوه بر این صید ماهی نه تنها یک سرگرمی بلکه حرفه‌ای برای تجارت و کسب درآمد نیز می‌باشد. اگر علاقه‌مند به ماهیگیری هستید، باید با آماده کردن تجهیزات لازم و همینطور مجوز صید در فصل زمستان و تابستان به مناطق مجاز برای صید بروید. در این مقاله تفریح ماهی گیری هرچه بیشتر و بهتر توضیح خواهیم داد تا علاقه مندان به این سرگرمی جذاب با راه حل های صید ماهی و مناطق شناخته شده برای صید آشنا گردند.

ماهی گیری یکی از محبوب ترین سرگرمی های دنیا

انواع ماهیگیری

همانطور که گفتیم صید ماهی یکی از قدیمی‌ترین کارهایی است که انسان به انجام رسانده، صید به منظور ارتزاق، سرگرمی، ورزش و تجارت مورد توجه بوده و بسیاری از ملزومات مربوط به صید ماهی بر همین اساس در طول زمان تغییر کرده است. انواع ماهی گیری در دو جنبه زیر خلاصه می گردد:

  • جنبه تجاری

صید ماهی یکی از پر سودترین تجارت‌های جهان محسوب می‌گردد؛ چرا که غذاهای تهیه شده از انواع ماهی‌های لذیذ مورد پسند هر فرد و نژادی می‌باشد. دید تجاری به صنعت صید ماهی از قرن 17 در جهان آغاز شد و امروزه برای صید ماهی از دو شیوه سنتی و مدرن استفاده می‌شود. استفاده از تور، سونار، دستگاه مکش، رادار، امواج و تجهیزات پیشرفته در این دو روش تجارتی معمول می‌باشند.

  • جنبه تفریحی

دلیل دیگر برای صید ماهی‌ها را می‌توان در جنبه تفریحی آن دانست. ماهی گیری تفریحی یک سرگرمی مورد علاقه افراد است و جنبه تجاری ندارد. با دریافت مجوز، فرد می‌تواند در مناطق مشخص شده به صید محدودی از ماهی‌ها بپردازد. معمول ترین لوازم در صید تفریحی را می توان قلاب، چوب، طعمه و... دانست.

جنبه تفریحی | ماهیگیری

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، صید ماهی چه به روش تجاری یا تفریحی یک عمل جنایت کارانه و آسیب رسان به محیط زیست نمی باشد. شکار تعداد مجاز از ماهی ها می تواند علاوه بر ارتزاق افراد و جایگزین کردن آن به جای گوشت قرمز، چرخه اکوسیستم را نیز متعادل ساخته و محیط دریا، دریاچه، اقیانوس و رودخانه را برای زندگی باقی ماهی ها به تعادل برساند. ازدیاد ماهی در یک منطقه موجب کمبود غذای ماهی گشته و سرانجام به تلف شدن ماهی‌ها می انجامد.

لوازم مورد نیاز برای ماهی گیری

مانند هر کار دیگری ماهی گیری نیز به تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز احتیاج دارد. تهیه لوازم برای صید ماهی می‌تواند رفاه و اسایش شما را در حین صید فراهم نموده و ماندن در منطقه شکار را برایتان آسان تر سازد. از جمله ملزومات لازم برای صید ماهی موارد مهم زیر می باشد:

  • قلاب، چوب و چرخ هر کدام از این موارد ذکر شده در سایز ها و اندازه های گوناگون در فروشگاه های معتبر عرضه شده و به فروش می رسند. انتخاب این لوازم با توجه به روش ماهی گیری، منطقه شکار و نوع ماهی انجام می گردد.
  • نخ، طعمه، شناور نیز از دیگر ملزومات صید ماهی به حساب می آیند
  • یک صیاد می تواند برای رفاه خود از لوازمی همچون صندلی تاشو، کلاه حصیری، کرم ضد آفتاب، لباس راحت استفاده نماید.

لوازم مورد نیاز برای ماهی گیری

مناطق شناخته شده برای ماهی گیری

بعد از تهیه لوازم مورد نیاز برای ماهیگیری شناختن مناطق مشخص برای صید ماهی نیز خالی از لطف نیست. مناطقی همچون دریا و اقیانوس جزء مناطق آزاد برای صید ماهی به حساب می آیند که البته برای افراد تازه کار پیشنهاد مناسبی نیست. از جمله مناطق مشخص و محبوب برای صید ماهی موارد مهم زیر می باشد:

پارک المهدی و ارم و رازی در تهران، آبشار کمرد در جاجرود، سد لار در پلور لاهیجان، آب اسک در هراز، دریاچه تار و هویر در دماوند، سد لتیان در تهران، سد کرج در جاده چالوس، سد طالقان در تهران و... از جمله این موارد می باشند. شما چه تجربیاتی از این ورزش و سرگرمی محبوب دارید؟

  • لوازم مورد نیاز ماهیگیری چیست؟
  • بهترین مناطق ماهیگیری در ایران کجاست؟
لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد این مقاله با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید؛ از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید، سپاسگزاریم.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.