انتشار: 1397/5/26
بروزرسانی: 1402/5/4
fishing-recreation | 7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری

7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری

طعمه ماهیگیری یکی از تجهیزات اصلی ماهیگیری است که استفاده صحیح از آن در موقعیت‌های مختلف ماهیگیری در میزان موفقیت بسیار تاثیرگذار است. انواع مختلفی از طعمه ماهیگیری وجود دارد که در تکنیک‌ها و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند؛ از طعمه‌های زنده گرفته تا لورها، جیگ‌ها و ... . اگر قصد دارید تا طعمه را خودتان تهیه کنید در ادامه 7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری را شرح داده‌ایم.

تهیه‌ طعمه ماهیگیری مناسب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک ماهیگیر با تجربه باید از زیر و بم آن آگاه باشد. طعمه خوب سهم به سزایی در موفقیت در ماهیگیری دارد. خبر خوب این است که طعمه را می‌توانید خودتان تهیه کرده یا بسازید. با آگاهی از روش صحیح درست کردن طعمه ماهیگیری و نگاه‌داری آن به نحو احسن، یکی از پراهمیت ترین اصول پیش نیاز ماهیگیری را فرا می‌گیرید. در ادامه 7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری آورده شده است:

لازم به ذکر است که ساخت و استفاده از طعمه‌های دست‌ساز باید مطابق با استاندردهای زیست محیطی انجام شود. در غیر این صورت استفاده از طعمه‌های آلوده کننده محیط زیست و غیر استاندارد آسیب زیادی به محیط منطقه می‌رساند.

7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری

  • یکی از انواع طعمه ماهیگیری که می‌توان در سبک‌های مختلف از آن استفاده کرد، تکه‌های ماهی خرد شده است. جهت تهیه‌ این نوع طعمه، ماهی را ریز خرد کنید. سپس ظرفی را با مخلوط آرد و تخم مرغ پر کرده و ماهی ریز شده را داخل آن بریزید.
  • یکی دیگر از انواع طعمه ماهیگیری از مخلوط کردن انواع روغن نباتی و آرد تهیه می‌شود. در این روش پیش از اینکه خمیر را به عنوان طعمه استفاده کنید کاملا آن را ورز داده تا روغن به خورد خمیر برود.
  • با استفاده از کنسرو ماهی تن نیز می‌توان طعمه تهیه کرد. برای اینکار تکه‌های ماهی را لای کمی پلاستیک کم ضخامت بپیچید. سپس پیش از به کار بردن آن به عنوان طعمه مقداری روغن نباتی روی سطح آن بمالید.
  • با استفاده از پوست تخم مرغ نیز می‌توان طعمه مناسبی تهیه کرد. برای این کار پوست تخم مرغ را داخل آب خیس کنید تا رطوبت جذب آن شود. سپس آن را به همراه کمی خمیر داخل ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید.
  • غذای حیوانات خانگی نیز یکی از موادی است که می‌توان آن را به عنوان طعمه ماهیگیری به کار برد. برای این کار غذای گربه یا سگ را با کمی گوشت ماهی مخلوط کنید. این کار سبب می‌شود که غذای حیوان به بوی ماهی آغشته شده و ماهی ها را به خود جذب کند.

7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری

  • روغن ماهی نیز یکی از موادی است که باعث می‌شود افزایش کارایی طعمه‌ها بیشتر شود. دفعه‌ بعدی که به ماهیگیری می‌روید همان طعمه‌ همیشگی را به کار ببرید، اما کمی روغن ماهی به آن اضافه کنید تا خوب چرب شود. برای تهیه روغن ماهی در منزل و بدون صرف هزینه زیاد، کمی گوشت ماهی یا ماهی تن را داخل آب بریزید و روی شعله بگذارید تا جوش بیاید. سپس اجازه دهید بیشتر آب بخار شود. مخلوطی که به جا می‌ماند تقریبا همان روغن ماهی است.
  • یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه‌ای که می‌توان در تهیه طعمه ماهیگیری به کار برد، این است که گوشت چند نوع ماهی مختلف را با یکدیگر مخلوط کنید. این نوع طعمه‌ها بخصوص برای صید ماهیانی مانند گربه ماهی بسیار مفید هستند.

7 نکته برای تهیه طعمه ماهیگیری

همانطور که گفتیم طعمه خوب و مناسب و البته استاندارد شانس شما را در داشتن یک صید موفق بالا می‌برد. نکات زیادی در مورد ساخت یک طعمه خوب به صورت دست‌ساز وجود دارد که به مهم‌ترین آنها را در مطلب بالا اشاره کردیم. باید بدانید که شرط داشتن یک صید موفق، تمرین زیاد است. طعمه‌های مختلف را در موقعیت‌های مختلف ماهیگیری امتحان کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

  • آیا نکات دیگری در مورد تهیه طعمه ماهیگیری می‌دانید؟
  • بهترین طعمه برای ماهیگیری چه نوع طعمه‌ای است؟
لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد این مقاله با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید؛ از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید، سپاسگزاریم.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.