انتشار: 1398/2/28
بروزرسانی: 1402/5/9
لندرور دیفندر | خودرو شکست ناپذیر آفرود

لندرور دیفندر | خودرو شکست ناپذیر آفرود

لندرور دیفندر، غولی است که تمام انتظارات آفرود سواران را برآورده می‌کند. شرکت لندرور این وسیله نقلیه را به محورهای محکم جلو و عقب و سیستم تعلیق تقویت شده مجهز کرده است که باعث اتصال مستحکم و نرم چرخ‌ها به بدنه می‌شود. دیفندر خودرویی فوق العاده برای دوستداران آفرود و طبیعت گردی است و توانایی‌های زیادی در این زمینه دارد. شرکت لندرور در زمان جنگ جهانی نیز با ساخت این خودرو کمک زیادی به کشورها کرد.

لندرور دیفندر خودرویی فوق العاده برای دوستداران آفرود در کوه و صحراست. دیفندر بسیار مستحکم و با پیشرانه‌ای قوی است. لندرور دیفندر یکی از قدیمی‌ترین خودروهای شرکت لندرور به شمار می‌رود. اولین لندروور سری1 تولید شده به سال 1948 باز می‌گردد، اتومبیلی که از آن ارتش آمریکا بهره برده و در جنگ‌های جهانی نقش بسیار کلیدی داشته است. این خودرو عملکردی مشابه جیپ‌های ارتش آمریکا داشت.

استیشن، دومین مدل تولید شده توسط شرکت لندرور بود و نکته جالب و متفاوت آن، وجود یک تایر زاپاس روی کاپوت خودرو است. در تمام فیلم و مستندهایی که در صحرای آفریقا ساخته شده می‌توان آن را مشاهده کرد. ساخت این سبک بدنه، دو درب و چهار درب در دهه 1980 میلادی و در سری‌های 2 و 3 ادامه یافت. لندرور وسیله نقلیه اغلب افرادی بود که به شکار بوفالو یا دامپروری می‌پرداختند.

لندرور دیفندر | خودرو شکست ناپذیر آفرود

مهارت های لندرور دیفندر؛ قیمت لندرور دیفندر

این شاسی بلند، به راحتی می‌توانست از شرایط بد جوی و جاده‌های ناهموار بیرون بیاید. در سال 1985 به دیفندر 90 و دیفندر 110 معروف شد. این شماره‌ها نشان دهنده دودَر یا چهاردَر بودن خودرو است. دیفندر همچنان خودرویی قابل ستایش است و در بریتانیا و آمریکا خرید و فروش می‌شود. در آمریکا این خودرو بسیار نایاب شده چون از زمان ورود آن به آمریکا تنها به مدت 4 سال به فروش رسیده و بعد از آن تولید و فروش این خودرو متوقف گردید.

دلیل اصلی جلوگیری از فروش دیفندر در آمریکا، نبود کیسه هوا در این خودرو مهارنشدنی است ( حدود 30 سال از این ماجرا می‌گذرد و حالا شاهد تولید خودروهایی در کشور هستیم که حتی کیسه هوا هم ندارند!!!). دیفندر یکی از بهترین خودروهای ارتش آمریکا در جنگ جهانی محسوب می‌شد و کمک شایانی به ارتش این کشور کرد. با این تفاسیر هم اکنون پیدا کردن این خودرو در این کشور بسیار سخت است و دیفندر تبدیل به یک خودروی دست نیافتنی شده اما با این اوصاف خودروی بسیار با ارزشی است.

مهارت های لندرور دیفندر؛ قیمت لندرور دیفندر

لندرور دیفندر در دهه های اخیر؛ لندرور دیفندر جدید

دیفندر 90 از سال 1994 تا 1997 به فروش می‌رسید و خودرویی بسیار محبوب بود. در آن دوره دیفندر با دو نوع بدنه عرضه می‌شد؛ مدل کروک، که دارای یک ردیف صندلی در پشت با قابلیت انتخاب سقف متحرک یا نیمه متحرک بود. مدل سقف ثابت آن در سال 1995 به میان آمد؛ دارای سقفی از جنس آلمینیوم بود که به همراه سانروف و چهار صندلی در عقب، با قابلیت حمل 6 نفر بود. 

  • در سال‌های 94 و 95 دیفندر دو در (90) دارای موتور 3.9 لیتری هشت سیلندری به شکل خورجینی بود که می‌توانست 182 اسب بخار نیرو تولید کند؛ همچنین دارای گشتاوری 232 نیوتن متری بود. دیفندر 90 دارای گیربکس 5 دنده به صورت دستی بود که می‌توانست این خودروی دو دیفرانسیل چهار چرخ متحرک را به حرکت دربیاورد. در مدل 1997، دیفندر مدل دیسکاوری به بازار آمد که دارای یک موتور 8 سیلندری خورجینی با ظرفیت چهار لیتر بود که توان آن 192 اسب بخار و 233 نیوتن در متر گشتاور تولید می‌کرد. اما نکته اصلی اینجاست که گیربکس آن 4 دنده و اتوماتیک بود اما هنوز نسبت به نسل قبلی قدرت یکسان داشت. جالب اینجاست چون آلایندگی کمتری تولید می‌کرد، توانست در مدت کوتاهی دوباره وارد خاک آمریکا شود و به صدر فروش برسد. 

لندرور دیفندر در دهه های اخیر؛ لندرور دیفندر جدید

  • از طراحی داخلی دیفندر انتظار زیادی نمی‌شد داشت و نباید آن را با نسخه‌های پیشرفته امروزی مقایسه کرد.  باید به سادگی و زیبایی بی آلایش آن بسنده کرد. طراحی داخلی این مدل‌ها بسیار ساده و دارای کاربرد زیادی بود. دیفندرهای جدید هم دارای کیسه هوا نیستند. یکی از بدی‌های لندروور دیفندر، علاوه بر نبود امکانات رفاهی کافی، ایمنی لازم، وجود صدای زیاد شاسی در اتاق ماشین بود که باعث ناراحتی سرنشینان می‌شد. لندرور دیفندر یکی از خودروهای بزرگ و خوب در زمینه آفرود است و می‌توان در زمین‌های ناهموار هر انتظاری از آن داشت.  به کمک چهار چرخ متحرک بودن این خودرو در آفرود، سفرهای آفرودی بسیار خوبی را با آن تجربه خواهید کرد.

لندرور دیفندر مدل 110؛ لندرور دیفندر قدیمی

شرکت لندرور توانست با مدیریت بازار و خط تولید قوی خود، 500 دستگاه از مدل چهار درب دیفندر 110 را در خاک آمریکا به فروش برساند. در این مدل طبعا دارای خودرویی عریض‌تر هستیم و شاسی بزرگتری داریم. این خودرو چون دارای سقف ثابت بود و صندلی‌ها پشت سر هم به اصطلاح اتوبوسی قرار گرفته بودند توانایی حمل 9 سرنشین را داشت و در جنگ جهانی به عنوان نفربر استفاده می‌شد. موتور این خودرو نیز دارای 8 سیلندر بود و موتوری 3.9 لیتری داشت که باعث تولید 180 اسب بخار میشد و گشتاوری به قدرت 227 نیوتن در متر داشت. نکته منفی آن هم این بود که از نظر امکانات رفاهی و امنیتی همانند مدل قبلی خود بود.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
رضا صیادمنش
20 فروردین 1399
دیفندر رو هرکی نشناسه نباید به آفرود حتی فکر بکنه، یه آفرودی تمام عیار با این همه سالی که از تولیدش میگذره هنوز که هنوزه اسمش رو زبون هاست
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.