انتشار: 1397/7/27
بروزرسانی: 1402/8/30
آشنایی با کمان کامپوند تایگر جدید و ویژگی های آن

آشنایی با کمان کامپوند تایگر جدید و ویژگی های آن

یکی از انواع کمان‌های کامپوند ساخت داخل، کمان کامپوند تایگر است. شرکت تولید کننده آن در جهت بهبود این محصول، گام‌های مؤثری برداشته است. در این مقاله قصد داریم کمان کامپوند تایگر جدید را با نوع قدیمی آن مقایسه کرده و به بررسی ویژگی‌های هر کدام بپردازیم.

کمان کامپوند یا ترکیبی به کمان‌هایی گفته می‌شود که از سیستم قرقره و بادامک برای پرتاب تیر استفاده می‌کنند. کمان کامپوند تایگر محصولی از شرکت کمان آرش و مناسب برای تفریح، مسابقه و شکار است. در ادامه با تارگتینو همراه باشید تا با کمان کامپوند تایگر آشنا شوید و همچنین تفاوت‌های سری ساخت جدید آن با سری قبلی و بهبودهای آن را بشناسید.

 تفاوت کمان کامپوند تایگر جدید با سری قبل

  1.  تغییر نمودن جنس بازوهای آن
  2.  تغییر روش زه نمودن کمان
  3. استفاده از قرقره بوش آلومینیومی به جای پلاستیکی

 تفاوت کمان کامپوند تایگر جدید با سری قبل

نقطه ضعف: قبضه ریکروی آن

نقطه قوت: سرعت تیر خوب و عدم افت پونداژ آن

جنس بازوی کمان کامپوند تایگر

در کمان‌های کامپوند جنس بازوی کمان بسیار مهم است، زیرا در این کمان‌ها بازو همیشه در حالت زه شده است، در حالی که در نوع ریکرو پس از هر بار استفاده باید کمان از حالت زه خارج گردد؛ چون سبب افت پونداژ و به اصطلاح شل شدن بازو می‌گردد. تکنولوژی ساخت بازوی حرفه‌ای در کشور ما وجود ندارد و کمان آرش هم روی کمان کامپوند خود بازوی تایوانی تعبیه نموده است.

پونداژ کمان کامپوند تایگر

روی کمان کامپوند تایگر جدید نوشته شده است که پونداژ آن 58-60 پوند می‌باشد، اما زمانی که با bow Scale کشیده شود، پونداژ 60.1 پوند را نشان می دهد. پس از تست آن با 50 تیر، به نسبت بازوهای تایوانی سرعت تیر خیلی خوبی داشتند. اگر پس از استفاده مجدد پونداژ کمان با Bow Scale اندازه گرفته شود، عدد 60 را نشان می دهد، که این موضوع عدم افت پونداژ بازوها را تأیید می‌نماید.

دقت کمان کامپوند تایگر

استفاده از زه پنج تکه و قرقره آلومینیومی، دقت کمان کامپوند تایگر را نسبت به کمان قبلی خیلی بالا برده است و بازوهای جدید آرش هم عملکرد خوبی نسبت به مشابه تایوانی آن دارد، اما ضعف این کمان همچون کمان تایوانی شرکت پوی لانگ، قبضه ریکروی آن می‌باشد. زمان آن فرا رسیده است که کمان آرش قبضه کامپوند جدیدی متناسب با بازوهای آن تولید نماید.

دقت کمان کامپوند تایگر

رست و سایت کمان کامپوند تایگر

نقطه ضعف دیگر کامپوند تایگر رست پلاستیکی آن بوده که برای کامپوندی با این قدرت مناسب نخواهد بود. بهتر است یک رست مخصوص کامپوند برای آن تهیه نمایید (البته برای استفاده تفریحی و شکار ایرادی ندارد). همراه این کمان یک عدد سایت وینکر قرار داده می‌شود که نیاز شما را برای خرید دستگاه نشانه روی کاملاً برطرف می‌کند باید در نظر داشته باشید که اگر شما بخواهید یک کمان کامپوند خارجی تهیه نمایید، باید هم رست و هم سایت را جداگانه خودتان خریداری نمایید.

قیمت کمان کامپوند تایگر

قیمت این کمان از طرف شرکت الوان ورزش (کمان آرش) 700 هزار تومان تعیین گردیده که با توجه به افزایش قیمت کمان‌ کامپوند تایرگر در کشور ارزان ترین نوع کمان کامپوند در دسترس خواهد بود. در حالی قیمت کمان کامپوند تایوانی مشابه آن حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان است که به دلیل استفاده از سیم بکسل به جای زه به هیچکس پیشنهاد نمی‌کنیم که از آن استفاده نماید.

ضمانت نامه کمان کامپوند تایگر

کمان آرش قبلا برای کمان کامپوند تایگر ضمانت یک ساله نداشت چون بازوهای آن تایوانی بود، اما در سری جدید ضمانت یک ساله به این محصول اضافه گشته است که این موضوع برای مصرف کنندگان بسیار مهم است.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
امیر علی
28 اردیبهشت 1401
سلام من میخوام این کمان رو سفارش بدم میگن قبضه و قرقره 
وبازو هاش به شدت ضعفن
کمکم کنید ممنون
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.