انتشار: 1397/7/22
بروزرسانی: 1402/8/14
the-best-fishing-places-around-tehran | آشنایی با 5 مورد از بهترین مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران

آشنایی با 5 مورد از بهترین مکان های ماهیگیری اطراف تهران

از جمله بهترین مکان های ماهیگیری در اطراف تهران می‌توان به آب اسک، سد لتیان، دریاچه لار، سد ماملو، سد طالقان، دریاچه تار و هویر، رودخانه کمرد، سد کرج و ... اشاره کرد. مکان‌های زیادی برای ماهیگیری در اطراف تهران وجود دارد که بسیاری از ماهیگیران حرفه‌ای و همچنین مبتدی برای ماهیگیری به آنجا می‌روند. مکان های ماهیگیری اطراف تهران اغلب شامل رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی است. در این مقاله 5 مورد از بهترین مکان های ماهیگیری اطراف تهران به شما معرفی می گردد.

یکی از دغدغه‌های افراد برای یک ماهیگیری خوب و عالی، یافتن مکان‌ مناسب ماهیگیری است. مکان‌های گوناگونی در کشور و در اطراف تهران برای ماهیگیری وجود دارند، که علاوه بر دارا بودن ماهی‌های مختلف، فضای خوب و دلنشینی هم برای استراحت و گذراندن یک روز خوب ارائه می‌دهند. از این رو در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از مکان های ماهیگیری اطراف تهران را برای علاقمندان به این ورزش مفرح و آرامش بخش معرفی نماییم. با تارگتینو همراه باشید.

بهترین مکان های ماهیگیری اطراف تهران

قبل از رفتن به مکان‌های معرفی شده در این مقاله لطفا تحقیقات لازم را در مورد مجوز ماهیگیری در نقاط مربوطه انجام دهید. مجوز ماهیگیری در هر منطقه توسط سازمان حفاظت محیط زیست همان منطقه صادر می‌شود. لذا قبل از رفتن، هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده و در مورد قوانین و مجوزهای مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنید.

بهترین مکان های ماهیگیری اطراف تهران

آبشار کمرد در منطقه جاجرود؛ مکان های ماهیگیری اطراف تهران

شهر رودهن یکی از شهرستان‌های استان تهران است، که در جاده آبعلی واقع شده است. نرسیده به این شهر و در فاصله 20 کیلومتری آن روستای کمرد قرار گرفته که دارای آبشاری بسیار زیبا است. این روستا از سر جاده اصلی شش کیلومتر فاصله داشته و وقتی شما وارد روستا می‌شوید، برای رسیدن به آبشار باید حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید.

آبشار کمرد علاوه بر زیبایی‌هایی که دارد، یکی از بهترین مکان‌ های ماهیگیری در اطراف تهران هم به حساب می‌آید. شما در این منطقه می‌توانید در یک فضای بسیار زیبا و با صفا به ماهیگیری بپردازید و روز خوبی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. 

آبشار کمرد در منطقه جاجرود؛ مکان های ماهیگیری اطراف تهران

دریاچه سد لار در منطقه پلور؛ مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران

سد لار یکی از سدهایی است که برای تامین آب تهران ساخته شده و در منطقه پلور قرار دارد. یکی دیگر از مکان های ماهیگیری اطراف تهران به حساب می‌آید. سد لار یکی از زیباترین و بکرترین مناطق اطراف تهران است که شما می‌توانید در اطراف آن به تفریح یا پیاده روی بپردازید.

اگر می‌خواهید یک ماهیگیری خوب داشته باشید و از همه مهم تر، قصد صید یک ماهی قزل آلا خال قرمز را دارید، می‌توانید به سد لار رفته و شانس خود را امتحان کنید. البته برای صید ماهی در سد لار و در هر مکان دیگری نیازمند دریافت مجوز می‌باشید.

دریاچه سد لار در منطقه پلور؛ مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران 

آب اسک در جاده هراز

اگر بعد از پلور مسیر خود را به طرف شمال ادامه دهید، در محدوده آب اسک یک دریاچه کوچک به نام امام زاده علی خواهید دید که حاصل رانش زمین در سال‌های بسیار دور است. به علت سرسبزی اطراف دریاچه و اینکه یکی از مکان های ماهیگیری اطراف تهران است، این محل برای گذراندن یک روز خوب بسیار مناسب است.

افرادی که برای ماهیگیری به این محل می‌روند، عموما می‌توانند ماهی‌های خوبی را صید نمایند. از جمله ماهی‌های که در این دریاچه می‌توان صید نمود، ماهی قزل آلا خال قرمز و قزل آلا رنگین کمانی هستند.

آب اسک در جاده هراز؛ مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران

دریاچه تار و هویر در دماوند

در 30 کیلومتری شهرستان دماوند، دریاچه‌ای با نام تار و هویر وجود دارد که یکی دیگر از مکان های ماهیگیری اطراف تهران و گذراندن یک روز رویایی است. در این دریاچه می‌توانید انواع ماهی‌های قزل آلا از جمله خال قرمز، رنگین کمانی و همچنین قزل آلای زردک صید نمایید و با دستی پر به خانه بازگردید!

سد لتیان در لواسانات

سد لتیان یکی دیگر از مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران است که در شرق استان تهران قرار دارد. در این سد هرروز افراد بسیاری را خواهیم دید که برای ماهیگیری به آنجا رفته‌اند. در این سد هم ماهی قزل آلا وجود دارد و یکی از گزینه‌های مناسب صید ماهی است. ولی علت اینکه افراد بسیاری برای ماهیگیری این سد را انتخاب می‌کنند، این است که تجربه صید ماهی کپور را داشته باشند.

سد لتیان در لواسانات؛ مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران

اصلی ترین ماهی که در سد لتیان صید می‌شود ماهی کپور است. دریاچه سد لتیان محل زندگی ماهی‌های دیگری همچون قزل آلای خال قرمز، قزل آلای رنگین کمانی، زردک، سیاه ماهی و.. بوده و ممکن است شما نیز موفق به صید چنین ماهی‌هایی شوید.

ماهیگیری در سد کرج

سد کرج در جاده کرج-چالوس واقع شده و یکی از مکان‌های مناسب ماهیگیری اطراف تهران برای افراد مبتدی است. به طور سالیانه، سازمان شیلات، ماهی‌های زیادی را برای پرورش در این سد رها و در زمان‌های خاصی هم مجوز ماهیگیری صادر می‌کند.

افراد مبتدی که به دنبال مکان مناسب برای ماهیگیری می‌گردند، می‌توانند به این سد رفته و تکنیک‌های ماهیگیری را تمرین و تجربه کسب نمایند. نام دیگر سد کرج، سد امیرکبیر است. این سد با ابهت و خوش آب و هوا، هر ساله ماهیگیران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کنند.

ماهیگیری در سد کرج؛ مکان های مناسب ماهیگیری اطراف تهران

لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد مکان‌های ماهیگیری اطراف تهران با ما و سایر دوستان علاقمند به اشتراک بگذارید:

  • شما تجربه ماهیگیری در کدام یک از مکان های ماهیگیری در اطراف تهران را داشته اید؟
  • به نظر شما کدام یک از مکان‌های ماهیگیری اشاره شده، نسبت به سایرین بهترین است؟
  • کدام یک از مکان های ماهیگیری اطراف تهران را به مبتدیان پیشنهاد می‌دهید؟
نکته مهم: توصیه می‌شود قبلا از رفتن به مکان‌های ماهیگیری مذکور شخصا تحقیقات لازم را درباره قوانین ماهیگیری، مجوزهای لازم و ... انجام دهید تا در هنگام مراجعه دچار مشکلات احتمالی نشوید.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
احمد
7 شهریور 1402
توی دریاچه هویر هنوز هم قزل الای خال قرمز هست؟
پاسخ
7 شهریور 1402
متاسفانه خیر
پاسخ
کاربر تارگتینو
11 مرداد 1402
سلام.کسی میدونه سد لتیان آزاد ماهی گیری
پاسخ
14 مرداد 1402
تا جایی که ما اطلاع داریم اداره محیط زیست از 4 سال پیش مجوز ماهیگیری در هیچ نقطه ایران نمیده اما قرار بوده توی مرداد ماه مجدد در این باره تصمیم گیری کنن.
پاسخ
محمد
15 فروردین 1402
همنجوری ملت رو میفرستی توی دهن محیط زیست که چ.وب و چرخشونو ببرن؟ دست کم ته مقالت بگو که همه ی اینجا ها ماهیگیری ممنوعه و در صورت روئیت چوب و چرخت رو میگیرن و میبرن
پاسخ
20 فروردین 1402
بابت تجربه‌ای که داشتید، خیلی متاسفیم اما این مقاله سال 1397 نوشته شده و بهتره همیشه قبل از حرکت به مقاصد ماهیگیری نسبت به دریافت مجوز های لازم اقدام کنید. در حال حاضر کلا مجوز ماهیگیری با توجه به منع قانونی که برای ماهیگیری هست، توسط سازمان محیط زیست صادر نمیشه. به علاوه برای ماهیگیری تو دریاچه‌ها و سدهای عمومی همیشه ضروری هست که مجوز داشته باشید و از طریق سازمان محیط زیست باید پیگیری کنید.
پاسخ
میثم انصاری
15 دی 1401
سلام و عرض ادب
ببخشید آبشار کمرد الانم ماهی داره جهت ماهیگیری با قلاب؟ 
اگه داره بفرمایید چیا داره؟
پاسخ
saman
22 مهر 1400
اکثر سدها و رودخونه های ایران رو رفتیم تو ماهیگیری هم با تیم میریم معمولا 4 الی 8 نفری هممون هم استادیم تو ماهیگیری. سد کرج فقط سگ ماهی داره خیلی تایم بزاری زردک ماهی 200 گرمی بتونی بگیری اصلا ارزش نداره وقت بزاری سد طالقان تا حالا نرفتیم اطلاعی ندارم .سد 15 خرداد تو شهرستان دلیجان یه زمانی برای صوف و کپور سایز عالی بود اونجا کپور 7 کیلویی و صوف دو    کیلویی هم گرفتیم اما الان هیچی نداره غارت شده
پاسخ
مهدی
28 تیر 1400
بنظر من که سالیان سال به دریاچه های مختلف رفتم سد طالقان فقط زردک داره که بزرگترین آن حدود 200 گرم هست و موفق به صید شدم قزل آلا دیگه تو سد پیدا نمیشه چون تخمش رو یا زردک یا ماهی ماش میخورن//سد کرج هم پر ماهی عروس شده که با قلاب سایز بسیار ریز موفق میشین بگیرین
پاسخ
مجید
27 فروردین 1400
سلام دوستان .اگر دنبال یه روز و یه صید بی درد سر هستید .پیشنهاد بنده فقط سد طالقان هست .چون کاری به کار صیادها ندارن .البته این پیشنهاد بیشتر برای دوستان تهرانی و کرجی خوبه .
پاسخ
alireza
1 مهر 1399
سلام . از منطقه امن پیشنهاد میدی بیایم بیرون گزینه اول چگونگی دسترسی هرچه آسون رو بزار. دوم اطلاعاتت رو به روز کن تا در جواب نگی نمیدونم باید از محیط زیست بپرسید سوم مقاله ارائه میدی بندگان خدارو راهی میکنی به یه فضای عالی به قول خودت تا به حال چوب درخت دستت گرفتی که درمورد ماهیگیری هم اظهار نظر میکنی
پاسخ
داود آقامعلی زاده
22 مرداد 1399
سلام دوستان، من اکثر ماهیگیر هام تو جنوب و آب شور بوده، و چند باری هم تو رود مرزی ارس ماهیگیری کردم، و یک بار سد کرج رفتم، تمامی محل هایی که گفتین نیاز به مجوز داره تو سد لار محیط زیست چوب و چرخ ماهیگیر ها رو چند مرتبه گرفته و نداده.
پاسخ
مجید
3 مرداد 1399
سلام دوستان ممنون از اطلاعات و تجربیات خوبتون 
دوستانی که اطلاع دارن تو کدوم منطقه مجوز نیاز نداره ویا همه روزه ماهیگیری آزاده
پاسخ
مهرداد
1 خرداد 1399
همشون جواز میخواد؟
پاسخ
عرفان عشقی
22 اردیبهشت 1399
جالب بود نمیدونستم انقد مکان ماهیگریی اطراف تهران هست ممنون
پاسخ
نسرین مهاجر
22 اردیبهشت 1399
توی پارک رازی تهران هم ماهیگیری میکنن واقعا ماهی داره اون دریاچه به اون کوچیکی؟؟؟
پاسخ
رضا میرباقری
22 اردیبهشت 1399
تنوع ماهی خوبی تو دریاچه هویر هست پیشنهاد میکنم
پاسخ
آرش نمداری
22 اردیبهشت 1399
بهترین ماهیگیری عمرم تو سد طالقان بود واقعا بینظیره
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.