انتشار: 1397/6/18
بروزرسانی: 1402/5/4
the-popular-countries-for-fishing-in-the-world | آشنایی با کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا

آشنایی با کشورهای معروف ماهیگیری در دنیا

ماهیگیری در جهان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های مردم به شمار می‌آید. در دنیا مناطق زیادی برای ماهیگیری وجود دارد. در حالی که اکثر ماهیگیران وقت خود را در منابع آبی موجود در محل زندگی خود می‌گذرانند، بسیاری دیگر نیز هستند که برای ماهیگیری ورزشی یا تفریحی، صید یک گونه خاص و ... به سفرهای طولانی و مناطق بکر در نقاط دیگر دنیا می‌روند. با شناخت کشورهای محبوب می‌توانید در صورت تمایل به سفرهای ماهیگیری هیجان انگیز در اقصی نقاط جهان بروید.

ماهیگیری در دنیا یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سرگرمی‌ها در بین اقشار مختلف مردم به شمار می‌رود. ماهیگیری در دنیا شیوه‌ای برای سرگرم شدن، ورزش کردن، به دست آوردن غذا و تجارت به شمار می‌رود. به همین جهت، کشورهای گوناگونی که منابع آبی غنی دارند، از بالاترین میزان صید ماهی در جهان هم برخوردار خواهند بود. اگر به تجربه صید ماهی در مکان‌های جدید علاقه‌مند هستید، شناخت کشورهای معروف ماهیگیری در دنیا بهترین راه کسب تجربه به حساب می‌آید.

هر چند باید باید بگوییم که برای صید ماهی در هر منطقه‌ای به دریافت مجوز و رعایت قوانین موجود در هر کشور نیازمند هستید. در ادامه شما را با کشورهای معروف ماهیگیری در دنیا آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا

همیشه تعدادی از مکان‌ها هستند که برای انجام تفریحات، سرگرمی‌ها، ورزش‌ها، آثار باستانی و غیره معروف هستند، و به دلیل سالانه تعدادی توریست را به سمت خود جذب می‌نمایند. تجربه صید ماهی در مکان‌ها و کشورهای جدید و متفاوت هم سالانه ماهیگیران علاقمند و همچنین توریست زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. در اینجا تعدادی از کشورهای محبوب ماهیگیری در دنیا آورده شده‌اند:

 صید ماهی در آبشارها، رودخانه‌ها و خلیج از جمله مواردی هستند که صید ماهی در این کشور را در میان طبیعت زیبای آن جذاب‌تر می‌کند.

ایسلند؛ کشورهای محبوب ماهیگیری در دنیا 

 کشوری که به سرزمین هزار دریاچه معروف است قطعا جزو کشورهای محبوب برای ماهیگیری در دنیا به شمار خواهد رفت. ماهیگیری یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در فنلاند است. در فنلاند، ماهیگیری در بیشتر دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و مناطق دریایی امکان‌پذیر است. در فنلاند آب‌های زیادی وجود دارد، بنابراین علاقه‌مندان می توانند به راحتی مناطق مورد نظر رفته و ماهیگیری کنند. ماهی سوف و پایک (ادرک ماهی) از رایج‌ترین ماهی‌هایی هستند که صید می‌شوند.

وجود سواحل آرام ویتنام یک مکان عالی برای ماهیگیران مبتدی و تازه کار پدید آورده است. انواع ماهی‌ها را می‌توانید در رودخانه، شالیزار، دریاچه و ... سواحل کشور ویتنام پیدا کنید. ویتنام نیز جزو یکی از کشورهای معروف برای ماهیگیری در دنیا به حساب می‌آید. ویتنام دارای طبیعت زیبا، جنگل‌های سبز و آبراه‌های متعدد است؛ مردم به فعالیت‌های گوناگونی مشغول‌اند که ماهیگیری نیز جزوی از آنهاست. اگر اهل ماهیگیری هستید می‌توانید ماهیگیری را در این کشور زیبا تجربه کنید. 

ویتنام؛ کشورهای محبوب ماهیگیری در دنیا 

سوئد طبیعت بسیار زیبا و بی نظیری دارد. وجود انواع مختلف گونه‌های آبزیان، این کشور را به یکی از کشورهای معروف ماهیگیری در دنیا تبدیل کرده است. صید ماهی با قایق یک روش متداول در کشور سوئد به شمار می‌رود. ماهیگیری در سوئد در 100000 دریاچه، آبراه وحشی و در امتداد سواحل آن، بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی است. صید ماهی قزل آلا، ماهی سالمون یا Arctic char در سوئد رایج است.

وجود دریای سرخ در این کشور، مصر را به یکی از کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا مبدل نموده است.  شما می‌توانید علاوه بر صید ماهی از مناظر منحصر به فرد این کشور هم لذت ببرید. مصر در سراسر دریای سرخ جزو یکی از مناطق بزرگ ماهیگیری از نظر تنوع و تعداد ماهی در جهان است. مکان‌های ماهیگیری مشهور بین المللی در مصر مستقر هستند، مانند منطقه Hurghada و El Gouna.

مصر؛ کشورهای محبوب ماهیگیری در دنیا 

در بسیاری از کشورهای اروپایی ماهیگیری ورزشی بسیار متداول به حساب می‌آید. علت این امر می‌تواند در غیر خوراکی بودن ماهی‌های موجود در آب های آلوده شده به سرب صنعتی باشد. از جمله کشورهایی که ماهیگیری ورزشی در آن رواج بیشتری دارد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاستاریکا: در هر فصلی امکان انجام ماهیگیری ورزشی در مناطق ماهیگیری این کشور وجود دارد.
  • مکزیک: یکی از مناطق صید ماهی در جهان کابو سن لوکاس (Cabo San Lucas) در کشور مکزیک می‌باشد.
  • استرالیا: مناطقی همچون سد مرجانی و صخره نینگالو از جمله مهمترین مناطق جذاب برای ماهیگیری ورزشی به حساب می‌آیند.

مکان‌های مناسب ماهیگیری ورزشی در دنیا 

  • کنیا: کانال پمبا و تالاب فوندا از محبوب ترین مناطق ماهیگیری در کنیا هستند.
  • از دیگر کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا مواردی همچون موزامبیک، نیکاراگوئه، پاناما، گینه، سنگال، کرواسی، یونان، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، هلند را می‌توان نام برد.

با شناخت کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا می‌توانید به این مناطق سفر نمایید و از هیجان ماهیگیری در این مناطق لذت ببرید. مطمئنا هر کشوری قوانین ویژه خود را دارد، که با آشنایی با آن‌ها و رعایت هر یک، سفری آسوده و بدون دردسر را تجربه خواهید نمود. از جمله مهم ترین نکات ماهیگیری در دنیا عبارتند از:

  • امکان سیل ناگهانی در کشور فرانسه بسیار زیاد است، به همین جهت باید به تابلوهای هشدار دهنده توجه داشته باشید. علاوه بر آن استفاده کاربردی اکثریت سدها در کشور فرانسه به منظور تولید برق بوده بنابراین باید نهایت دقت و احتیاط لازم را برای صید ماهی در نقاط امن به کار ببرید.
  • در کشور هلند باید برای صید ماهی دو مجوز سالیانه و روزانه خاص را دریافت کرده باشید.

نکات مهم و کاربردی در ماهیگیری؛ کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا

  • مصرف خوراکی ماهی‌های سواحل استانبول به دلیل سمی و آلوده بودن آن ها به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.
  • کرم ضد آفتاب و لباس مناسب شرایط جوی هر کشور را به همراه داشته باشید.
  • تمامی لوازم و همچنین خودتان را از پیش از سفر بیمه نمایید.
  • کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا شما را هیجان زده می‌کنند!

نکات مهم و کاربردی در ماهیگیری؛ کشورهای معروف و محبوب ماهیگیری در دنیا

به طور قطع ماهیگیری در دنیا می‌تواند تجربه جذاب و لذت بخشی باشد، حال که تعدادی از کشورهای معروف ماهیگیری در دنیا را شناختید می توانید با رعایت قوانین و نکات مربوط به صید ماهی در هر منطقه و کشور، اوقات و لحظات خوشی را به همراه عزیزان خود تجربه نمایید و با کوله باری از خاطره به خانه بازگردید.

  • شما کدام یک از مکان‌های ماهیگیری در دنیا را تجربه نموده‌اید؟
  • تعریف کدام یک از مکان‌های ماهیگیری در دنیا را بیشتر شنیده‌اید؟
  • دوست دارید کدام یک از مقاصد فوق را به عنوان مکانی متفاوت برای صید ماهی امتحان نمایید؟

لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد کشورهای محبوب ماهیگیری در دنیا با ما و ماهیگیران علاقمند به اشتراک بگذارید؛ از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید، متشکریم.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.