انتشار: 1397/4/28
بروزرسانی: 1402/5/17
خودروهای تویوتا TRD چه ویژگی‌هایی دارند؟

خودروهای تویوتا TRD چه ویژگی‌هایی دارند؟

TRD مخفف Toyota Racing Development است که بر تیونینگ و عملکردهای آفرودی تمرکز دارد. تویوتا TRD قطعات خودرو، محصولات عملکردی و لوازم جانبی منحصربه‌فردی را برای مدل‌های تویوتا تولید می‌کند. تایرهای مخصوص، ارتقاء سیستم تعلیق و سوپرشارژرها همگی قطعات و محصولاتی هستند که توسط TRD تولید و ارائه می‌شوند.

TRD) Toyota Racing Development) نام برند تیونینگ محصولات تویوتا و لکسوس است، که قطعات تقویت‌شده‌ای برای خودروهای سواری و آفرود تولید می‌کند. ایده اصلی تویوتا TRD خیلی ساده است: ارتفاع را افزایش می‌دهیم، سینی (زیر اتومبیل) مخصوص آفرود می‌بندیم، تایرهای آفرود نصب می‌کنیم و آنها را با تریم مشکی و برچسب‌های خشن آفرودی تزئین می‌کنیم. این نوع ساخت برای تویوتاهای تاکوما (Tacoma)، فوررانر (4runner) و تاندرا (Tundra) مدل 2019 بود و در نمایشگاه شیکاگو 2018 رونمایی شدند.

تویوتا TRD و آفرود

جک هولیس مدیر ارشد تویوتای آمریکای شمالی اعلام کرده است که 40 درصد خودروهای مذکور با پکیج کامل TRD Pro به فروش می‌رسند و 53 درصد دیگر در برخی از بخش‌ها از قطعات TRD بهره می‌برند. به گفته هولیس،  این آمار در حال افزایش است و TRD به یکی از هشتگ‌های محبوب در فضای اینستاگرام تبدیل شده است؛ زیرا عاشقان آفرود دوست دارند لحظات هیجان‌انگیز رانندگی با این غول‌های بیابانی را از این طریق با دیگران به اشتراک بگذارند. هولیس همچنین رمز موفقیت تویوتا آفرود را احساس قدرت و لذت در هنگام رانندگی می‌داند.

تویوتا TRD و آفرود

تویوتا آفرود تاکوما (TRD)

تویوتا فقط 5000 نسخه از خودروهای مجهز به وسایل TRD را تولید می‌کند، بنابراین اگر قصد خرید یکی از این خودروها را داشته باشید، باید فورا دست به کار شده و با نمایندگی‌های این برند در شهر یا محله خود تماس بگیرید. مت لارکین یکی از فروشنده‌های تویوتا آفرود در آمریکاست که با لحن خودمانی می‌گوید: «همشون خیلی سریع می‌پرن».

استفاده از قطعات فاکس در تاندرا و فوررانر

تاکوما تی‌آردی از سال 2016 از قطعات مسابقه‌ای فاکس در سیستم تعلیق بهره می‌برد و از الان به بعد دو خودرو تاندرا و فوررانر نیز به این جمع اضافه می‌شوند. مدیر فنی تویوتا می‌گوید: «هدف ما ایجاد هارمونی منظمی بین این سه برادر بود و شما شاهد بهبود هر سه خودرو در جاده و بیرون جاده خواهید بود».

استفاده از قطعات فاکس در تاندرا و فوررانر | تویوتا TRD

با تویوتا آفرود با سرعت در بیایان برانید

بسیاری از خودروهای تویوتا آفرود، قابلیت‌هایی دارند که می‌توانید با آن‌ها به آرامی از روی صخره‌های بزرگ گذر کنید. اما تویوتا، خودروهای آفرود خود را با هدف سریع راندن در جاده‌های بیابانی ساخته است. آن‌ها می‌گویند تمرکزشان بر روی سرعت است و این چیزی است که مشتریان از آن‌ها انتظار دارند. طبق نظر لارکین، خریداران مدل‌های خاص مجهز به TRD Pro اکثرا جوان‌های ثروتمند هستند، آن‌ها جزء قشر پردرآمد بوده و از تحصیلات بالایی برخوردارند. این خودروها در همه‌جا مشهورند. آن‌ها را چه در سواحل و چه در کوهپایه‌ها می‌توانید بببینید.

چرا هواکش در بالا نصب شده است؟

بسیاری از آفرودسواران بعد از خرید خودرو، با بریدن بخشی از سپر هواکش، موتور را به بالای آن ارتقا می‌دهند. بنابراین تویوتا امکانی را برای مشتریان قرار داده تا در هنگام سفارش خودرو، با انتخاب این آپشن، دریچه ورودی هوای موتور را بالای ستون A نصب کرده و دیگر نیازی به بریدن سپر نباشد. برخی تصور می‌کنند این لوله‌ها همچون لوله‌های غواصی در عمق کم است و باعث می‌شود تا خودرو بتواند در رودخانه‌های با عمق بیشتر عبور کند؛ اما این تصور اشتباه است و این کار تنها برای جلوگیری از ورود شن و ریگ بیابان به موتور انجام می‌شود.

چرا هواکش در بالا نصب شده است؟ | | تویوتا TRD

تویوتا (TRD) چند سالی است که یکی از اصلی‌ترین بخش‌های موتوراسپورت بوده و در تعدادی از مسابقات آفرود نیز پیروز شده است. در حال حاضر، سری TRD Pro وسایل نقلیه آفرودی تولید می‌کند. مدل‌های TRD Pro به بهترین سخت‌افزار و ویژگی‌ها مجهز شده‌اند تا عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه دهند. سری فعلی TRD Pro شامل Tundra ،Tacoma و 4Runner است که هر کدام دارای یک سری ویژگی‌های تنظیم‌شده هستند.
علاوه بر مدل‌های Tundra ،Tacoma و 4Runner TRD Pro Series، رانندگان همچنین می‌توانند مجموعه لوازم جانبی سری TRD Pro را مرور کنند و مدل‌های منتخب خود را به یک غول آفرود تبدیل کنند. لوازم جانبی TRD Pro به طور خاص برای وسایل نقلیه تویوتا طراحی شده است، به این معنی که می توانید به عملکرد خوب آنها حتی در سخت‌ترین شرایط آفرودی، به آنها اعتماد کنید. 
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.