انتشار: 1397/6/12
بروزرسانی: 1402/9/7
آشنایی با انواع مدل‌های اسلحه وینچستر و قابلیت‌های آنها

آشنایی با انواع مدل‌های اسلحه وینچستر و قابلیت‌های آنها

شرکت اسلحه وینچستر در 22 می 1866 در ایالات متحده تاسیس شد. این شرکت به رهبری اولیور فیشر وینچستر، اولین تفنگ اهرمی خود را در همان سال ساخت. این سلاح که با توجه به قاب برنجی صیقلی‌اش، پسر زرد (Yellow Boy) نامیده می‌شود، اولین سلاحی است که نام وینچستر را یدک می‌کشد. از مدل 1866 اسلحه وینچستر بیش از 160000 نسخه بین سال‌های 1866 و 1898 فروخته شد.
مشاهده عنوان‌های مقاله

در سال 1873، این شرکت اولین تفنگ اهرمی خود را طراحی کرد که بیش از 700000 نسخه از آن تولید شد. اسلحه وینچستر Hotchkiss در سال 1883 سومین مدلی بود که توسط سازنده اختراع شد! در سال 1894، این شرکت، تفنگ اهرمی مدل 1894 را عرضه کرد. خیلی سریع، این تفنگ به پرفروش‌ترین تفنگ در تاریخ آمریکا تبدیل شد.

مشهورترین مدل متعلق به سال 1894 است که به عنوان مثال در چند مدل برای پنجاهمین سالگرد خود تولید شد. در 200 سالگی وینچستر در سال 2015، این برند یک تفنگ جدید با نام XRP را روانه بازار کرد. XPR یک سلاح مقرون به صرفه، قابل اعتماد و قوی است. یک سال بعد، وینچستر به مناسبت 150 سالگی اولین مدل خود، یک مدل یادبود از مدل پسر زرد تولید کرد. سلاحی که همه چیز با آن شروع شد.

برای مدت زیادی تولید اسلحه وینچستر در ابتدا در یک مکان بود. هرچند تعداد زیادی اسلحه در کارخانه تاریخی نیوهیون تولید شده است، اما این کارخانه تنها کارخانه ساخت وینچستر نیست. تعداد زیادی از اسلحه‌ها نیز در کانادا در کارخانه Cooey تولید شدند که در اوایل دهه 1960 توسط شرکت Olin-Winchester-Western خریداری شد. 

آشنایی با انواع مدل‌های اسلحه وینچستر و قابلیت‌های آنها

تاریخچه اسلحه وینچستر

در سال 1848 والتر هانت (Walter Hunt) نیویورکی، حق امتیاز «تفنگ رگبار والیشن (Volition)» که شامل خشاب لوله‌ای بود و به وسیله دو اهرم و اتصالات پیچیده راه اندازی شده بود، را گرفت. هانت، نام تفنگی را که خود طراحی نموده بود «توپ راکتی» گذاشت. در حقیقت توپ راکتی نمونه اولیه‌ای از مهمات بدون روکش بود که پودر باروت در گلوله‌ای گود شکل را شامل می‌شد. طراحی هانت، شکننده و غیرقابل کارایی بود، اما در سال 1849 لوئیس جنینگز حق امتیاز هانت را خریداری کرد و مدلی کاربردی تر آن، که با وجود پیچیده بودن در تعداد کم، توسط Robbins & Lawrence of Windsor و ورمونت (Vermont) تا سال 1852 تولید شد.

با جدا شدن اسلحه‌های وینچستر از مهمات وینچستر در سال 1981 تاریخچه تولید وینچستر در سال‌های پس از آن پیچیده تر شد و مالکیت کارخانه و مجوز نام تجاری آن چندین بار تغییر کرد. تحت مالکیت / مدیریت جدید، یک فلسفه جدید برای تولید در اوایل دهه 1990 ظهور کرد. این زمانی بود که بخشی از خط تولید اسلحه سازی وینچستر به گروه Herstal واگذار شد. از آن به بعد، شرکت وینچستر، تفنگ و تفنگ ساچمه‌ای در کارخانه‌های وابسته در بسیاری از نقاط جهان تولید کرد. یک رویکرد جهانی نسبت به تولید آن آغاز شد که بر افزایش خطوط تولید، تعهد بیشتر به کیفیت و نیرو قوی برای بهبود ارزش کل محصولات تاکید جدی داشت. بازسازی دوباره مدل 1885، مدل 1892 و دیگر مدل‌ها (تولید شده در کارخانه گروه ژاپن) بخشی از این تغییر بود.

محل تولید اسلحه وینچستر بر روی لوله تفنگ و یا ساچمه‌های آن ثبت شده است. اگر در مورد منشاء تفنگ یا تفنگ خود سؤالی دارید، فقط به نوشته روی لوله نگاه کنید. این اطلاعات در طول زمان تغییر می‌کند. لطفا، همیشه نوشته لوله را بررسی کنید تا قبل از خرید دقیقا بدانید که وینچستر کجا ساخته شده است.

سهام‌دار اصلی شرکت چه کسی بود؟ 

سهام دار اصلی شرکت، اولیور وینچستر (Oliver Winchester) بود. برای اسلحه‌های تولید شده توسط شرکت اسمیت، ولکانیک چاشنی مهماتی به «توپ راکتی» هانت اضافه کرد. بنابراین یکی از فشنگ‌های فلزی ثابت را که شامل گلوله، چاشنی و باروت در یک واحد مستقل بود را ساخت. با این حال شرکت اسمیت یگ گام جلوتر رفت و جعبه ی مسی استوانه ای شکل را برای نگه داشتن گلوله و باروت با چاشنی در دیواره روکش دار اضافه نمود، بنابراین یکی از مهم ترین اختراعات در تاریخ جنگ افزارها شکل گرفت، که «گلوله های احتراقی آهنی» نامیده گشت.

سرکارگرهایی که حماسه آفریدند

هوراس اسمیت (Horace Smith) و دنیل وسون (Daniel Wesson) از نورویچ، ایالت Connecticut از طریق رابینز و لورنس به مدل جنینگز دست یافتند. آنها سرکارگر مغازه بنجامین تایلر هنری (Benjamin Tyler Henry) بودند. اسمیت چندین قابلیت به مدل جنینگز افزود و در سال 1855 اسمیت و وسون به همراه هم و با چندین سرمایه گزار شرکتی، به نام  شرکت اسلحه سازی ولکانیک (Volcanic Repeating Arms) تأسیس نمودند؛ که اصلاحیه اسمیت بر روی مدل هانت - جنینگز را تولید می نمود، و نام آن سلاح و تپانچه ها، ولکانیک لور اکشن قرار گرفت.

گلوله‌های 22 اسمیت

گلوله‌های 22 اسمیت کوتاه، به صورت تجاری بوده در سال 1857 با نام تجاری هفت تیر مدل 1 Smith و Wesson معرفی شد.  همچنان امروزه نیز تولید می‌شود. اسلحه‌های تولیدی توسط شرکت ولکانیک موفقیت محدودی داشت، که تا حدودی به طراحی و ظاهر ضعیف فشنگ‌های شرکت ولکانیک مربوط بود. اگرچه تکنولوژی طراحی شلیک رگبار ولکانیک بسیار سریعتر از تکنولوژی رقیبان بود، قدرت نامطلوب و قابلیت اطمینان در فشنگ های کالیبر 25 و 32 «توپ راکتی» تطابق کمتری با رقبا (فشنگ ها) در کالیبرهای بزرگ داشت.

رفیق نیمه راه بودن وسون و تاسیس شرکت جدید

وسون به زودی شرکت ولکانیک را بعد از ساماندهی ترک نمود و اسمیت نیز شرکت را بعد از هشت ماه ترک نمود تا شرکت هفت تیر اسمیت و وسون تأسیس شود. ولکانیک در سال 1856 به نیو هیون (Haven Arms) منتقل و در آخر همان سال ورشکسته شد. اولیور وینچستر سهام و مال و اموال باقی مانده شرکت را از سهام داران خرید و به عنوان شرکت اسلحه‌های نیو هیون (New Haven Arms) در آوریل 1857 دوباره ساماندهی شد. بنجامین هنری با ایده فشنگ های اسمیت به کار ادامه داد و فشنگ .44 Henry را که قدرتمندتر و بسیار بزرگتر بود به طور عالی ساخت.

تاریخچه اسلحه وینچستر

اجداد تفنگ وینچستر

در زیر به برخی از اجداد تفنگ وینچستر اشاره می‌کنیم: 

  •  تپانچه های مربوط به شرکت ولکانیک (Volcanic)
  • کمپانی هنری 1860 و وینچستر فیتیله ای 1866
  • کاربین های چپ به راست دو مدل 1873 و 1894

تشخیص مدل اسلحه

برای تشخیص مدل اسلحه ابتدا لوله تفنگ را چک کنید. در حال حاضر، این اطلاعات بر روی لوله تفنگ تمام اسلحه‌ها و تفنگ‌های فعلی وینچستر دیده می‌شود. شما باید قبل از اینکه یک وینچستر جدید بخرید، بررسی کنید که ساخت کجاست. این منبع اصلی اطلاعات مربوط به کشور مبدأ است. برای مثال این اطلاعات به شکل زیر رولی اسلحه درج شده است:

ساخته شده در بلژیک، مونتاژ شده در پرتغال

  • سوپر X3 (SX3)
  • مدل 101 بالاتر و پایین تر

کشور پرتغال

  •  سوپر X4 (SX4)
  •  XPRعملکرد خودکار
  •  مدل 70 خودکار

کشور ترکیه

  •  سوپر x پمپ sxp

کشور ژاپن

  • مدل 1885 تفنگ تک تیر
  •  مدل 1866 سلاح با اهرم خودکار
  •  مدل 1873 سلاح با اهرم خودکار
  •  مدل 1886 سلاح با اهرم خودکار
  • مدل 1892 سلاح با اهرم خودکار
  • مدل 1894 سلاح با اهرم خودکار
  •  مدل 1895 سلاح با اهرم خودکار
  • مدل 71 سلاح با اهرم خودکار

امکانات مختلف

  •  پایه، حلقه،خفه کن و غیره
  •  لیست شده بر روی بسته بندی

امکانات مختلف |  اسلحه وینچستر

معرفی انواع مدل تفنگ وینچستر

تفنگ وینچستر یک اصطلاح فراگیر برای تعریف مجموعه‌ای از تفنگ‌های رگباری (شلیک بی وقفه در یک بار مسلح نمودن) لور اکشن Lever-Action است. این تفنگ توسط شرکت اسلحه سازی وینچستر تولید می‌شود. انواع تفنگ وینچستر با الهام گرفتن از اسلحه کمپانی هنری سال 1860 ساخته شدند و جزء نخستین تفنگ های رگباری به حساب می‌آیند. تفنگ وینچستر مدل 1873 به طور ویژه‌ای موفق بود و در اصطلاح به «اسلحه پیروز در غرب» شناخته می‌شد. به علت محبوبیت انواع تفنگ وینچستر در بین شکارچیان حرفه‌ای، از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با تفنگ وینچستر و انواع مدل‌های آن آشنا نماییم. 

معرفی اسلحه وینچستر مدل 70

پس از ورشکستگی وینچستر در سال 1989، این شرکت توسط سازنده اسلحه بلژیکی، FN Herstal، که مالک شرکت براونینگ نیز بود، خریداری شد. این شرکت خصوصی به تولید با نام تجاری Winchester Repeating Arms ادامه داد. سپس مونتاژ و تولید مدل 70 به کارخانه Viana، پرتغال منتقل شد، همانطور که در نوشته روی لوله نشان داده شده است. به مدت هفتاد سال، تولید اسحله در نیوهیون، کانکتیکات، ادامه داشت و نهایتا در سال 2006 بسته شد. پس از سال 2006، تولید اسلحه مدل 70 خودکار در گروه Herstal  کارخانه FNM در کارولینای جنوبی، بیش از چندین سال انجام شد.

سپس تولید به یکی از کارخانه‌ها در Viana، پرتغال منتقل شد؛ کارخانه ای که قبلا بخشی از گروه Herstal بود (شرکت مادر). به طور کلی امروز، قطعات اصلی به احتمال زیاد در سراسر جهان ساخته شده و در پرتغال مونتاژ می‌شوند.

معرفی اسلحه وینچستر مدل 70

معرفی اسلحه وینچستر مدل Xpr عملکرد خودکار

پس از تقریبا هشت دهه، وینچستر یک تفنگ کاملا جدید را معرفی کرد. سیستم ماشه همانی است که در مدل افسانه‌ای وینچستر مدل 70 بود. طراحی آن مزیت مکانیکی 2:1 را ارائه می‌دهد. XPR که در سال 2015 معرفی شد، به دلیل قابلیت اطمینان، دقت و مقرون به صرفه بودن شناخته شده است

معرفی اسلحه وینچستر مدل سوپر X4 و سوپر X3 اتوماتیک

Super X4 and Super X3 از روی مدل اولیه Super x ساخته شده اند. اگر چه به لحاظ مکانیکی شباهت ها نسبت به اصل بسیار مبهم است. هر دو مدل که در بلژیک ساخته و در پرتغال مونتاژ شده اند، یکی از بهترین اسلحه‌ها، خصوصا برای پرندگان آبزی است. Super X4 نسخه مکمل نسخه سوپر ایکس 3 است.

معرفی اسلحه وینچستر مدل سوپر پمپ X پمپ خودکار (SXP)

وینچستر SXP را به‌عنوان «سریع‌ترین تفنگ ساچمه‌ای در جهان» می‌شناسند، و این بدون دلیل نیست. پیچ SXP دارای چهار گیره قفل کننده است که جدا شده و در صورت پس زدن به سمت عقب حرکت می‌کنند. این عملکرد سرعت عملیات را افزایش و نیروی مورد نیاز برای چرخش را کاهش می‌دهد.

معرفی اسلحه وینچستر مدل سوپر پمپ X پمپ خودکار (SXP)

معرفی اسلحه وینچستر مدل 1894(مدل 94)

برای بیش از 100 سال، مدل 94 در New Haven کارخانه کانکتیکات تولید شد. این مدل یک تفنگ شکاری است که به دلیل ویژگی‌هایی از قبیل قدرت شلیک قوی و فشرده، وزن سبک، حمل راحت و شلیک سریع بسیار محبوب است. با بیش از 7.5 میلیون نمونه ساخته شده، وینچستر مدل 1894 یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفنگ‌های شکاری تمام دوران است. این مدل توسط جان ام. براونینگ طراحی شد و اولین تفنگ تجاری آمریکایی با پودر بدون دود بود. در مورد فشنگ‌ها، کارتریج  30-30 وینچستر (.30 WCF) برای اولین بار در سال 1895 برای مدل 1894 وینچستر به بازار عرضه شد. 

مدل 101 دو لول روی هم

هیجان‌انگیزترین تفنگ ساچمه‌ای، مدل 101 وینچستر است؛ یک تفنگ دو لول، که توسط وینچستر طراحی و مهندسی شده است. با این حال، این مدل در Tochigi، ژاپن، توسط نیروی کار ماهر در ساخت تفنگ‌های ساچمه ای دو لول، تولید می‌شود. نتیجه این دیدار شرق و غرب یک تفنگ ساچمه ای با کیفیت بالا است. مدل 101، دارای بسیاری از ویژگی‌های استاندارد است که در مدل‌های دیگر، گرانتر است.

مدل 101 دو لول روی هم |  اسلحه وینچستر

وینچستر علاوه بر تفنگ‌ها و اسلحه‌های ساچمه ای، در تولید تفنگ‌های دستی مانند هفت تیر نمادین وینچستر مدل 1873 نیز دستی بر آتش دارد. این هفت تیر که به دلیل دقت و دوامش معروف است، به شهرت ستاره‌ای وینچستر کمک کرد. اسلحه‌های وینچستر در سراسر خط تولید متنوع خود، مهندسی دقیق و ممتازی دارند و دقت و قابلیت اطمینان در تیراندازی را تضمین می‌کنند. تعهد این برند به نوآوری منجر به تولید سلاح‌هایی شده است که منجر به تحولی بینظیر در دنیای سلاح‌های گرم شده است.

تفنگ وینچستر مدل 1866

اولین تفنگ وینچستر، وینچستر مدل 1866 به طور ابتدایی دارای خانی مناسب با فشنگ‌های احتراقی 44 Henry بود. علت شهرت تفنگ وینچستر مدل 1866 به «پسر زرد» این بود که گیرنده‌ای (وسیله ای که گلنگدن سلاح در آن جای می گیرد) از جنس آلیاژ برنز داشت، که مفرغ نامیده می‌شد. این تفنگ ساختاری نیرومند داشت و مکانیسم لور اکشن «رگبار» را در کارنامه خود ثبت کرده بود. مدل اصلاح شده نلسون کینگ (Nelson King) عیوب سلاح هنری را با ایجاد نمودن یک دریچه پر نمودن (فشنگ) در یک طرف از قاب و درست نمودن خشابی مهر و موم گشته و دایره ای شکل که تا حدودی به وسیله قبضه اسلحه پوشانده بود.

تفنگ وینچستر مدل 1866

تاریخچه استفاده از تفنگ وینچستر مدل 1866 در جنگ های جهانی

فرانسه 6000 قبضه تفنگ وینچستر مدل 1866 به همراه 4.5 میلیون فشنگ 44 Henry در طول جنگی میان فرانسه و آلمان خریداری کرد. امپراطور عثمانی 45000 قبضه تفنگ وینچستر مدل 1866 و 5000 کاربین در سال 1870 و 1871 خریداری نمود. اسلحه های استفاده شده در جنگ سال 1877 بین عثمانی و امپراطوری روسیه، باعث تعجب زیادی شد. 

تفنگ وینچستر مدل 1873

تفنگ وینچستر مدل 1873 یکی از موفق ترین انواع مدل تفنگ وینچستر در زمان خودش بود، که با عنوان «اسلحه فاتح غرب» به فروش رفت. با وجود ظاهر مدرنی که داشت، در بین سال های 1873 و 1923 ساخته شده بود. به طور معمول دارای خانی برای فشنگ های 44-40 بود، با این وجود نخستین فشنگ فیلترداری بود که به طور وسیع مشهور گشت. مدل 1873 بعدها برای فشنگ های 38-40 و 32-20 هم تولید گردید که بعدها تمامی آن ها تبدیل به فشنگ های مشهور در عصر خود شدند، که به استفاده کننده از اسلحه اجازه می دادند تنها از یک نوع مهمات استفاده نماید. 

تفنگ وینچستر مدل 1873

انواع مدل های تفنگ وینچستر مدل 1873

تفنگ وینچستر مدل 1873 در سه نوع مختلف تولید گردید:

  • تفنگ با لوله 24 اینچی؛
  • کاربین با لوله 20 اینچی؛
  • ماسکت (Musket) که فقط کاربرد نظامی دارد و شامل کمتر از 5 درصد از تولیدات می گردد. (musket اصطلاحی است، در زمان، شامل تمام طول قبضه سلاح طرح نظامی و نباید با سلاح musket بدون خان اشتباه گرفته شود.

طولانی‌تر بودن لوله اسلحه تارگت اصلی وینچستر

تفنگ وینچستر مدل 1873 نوع استاندارد با طول معمولی در قرن 19 بسیار مشهور بود، اما وینچستر تمایل به ساخت سلاحی مطابق با تمایل مشتری در مورد ساختار اسلحه داشت که شامل طولانی تر بودن لوله اسلحه یا کاربین های کوچک با بزرگی لوله 12 اینچ، لوله های اسلحه هشت گوشه، سلاح کنده کاری گشته رنگی و حکاکی خیال پردازانه روی اسلحه می گشت. مدل واقعی 1873 هیچ گاه فشنگ های 45 Colt را سفارش نداد، با این وجود که یک نوع فشنگ مربوط به کمپانی کلت (Colt) بود، اگر چه برخی از تولیدات مجدد برای این فشنگ ها طراحی گشته بودند (تولیدات Colt).

طولانی‌تر بودن لوله اسلحه تارگت اصلی وینچستر

درجه بندی انواع تفنگ وینچستر مدل 1873

برای جشن گرفتن و افزایش اعتبار و وجهه مدل 1873، وینچستر درجه بندی مطلوبی را در سال 1875 با عنوان «یک از 1000» ایجاد نمود. اندازه لوله‌های اسلحه کوچک تولید شده در طول تست تفنگ با ماشه و شرایط مخصوص اسلحه همخوانی داشت. به عنوان اسلحه درجه «1 از 1000»، آن‌ها با قیمت 100 دلار (معادل 2200 دلار سال 2017) به فروش رفتند. برای هنرمند مشهور غربی در سال 1950، جیمی استوارت (Jimmy Stewart) وینچستر مدل 1873 اسلحه‌ای رویایی بود. تبلیغات شامل جستجو، برای سلاح «1 از 1000» توسط بنگاه‌های بین المللی، با تبلیغات در مجلات ورزشی و پوسترهای فروشگاه‌های لوازم ورزشی بود.  دومین نوع از تفنگ وینچستر مدل 1873 تولیداتی بالاتر از حد متوسط برای کسب نمره «1 از 100» را داشت، و 20 دلار بیشتر از لیست (قیمت اعلامی) فروش نمود. به طور تقریبی 136 تفنگ وینچستر مدل 1873 از «1 از 1000» و فقط 8 تفنگ «1 از 100» به فروش رفت.

گسترش تفنگ وینچستر بعد از جنگ

بعد از جنگ، اولیور وینچستر نام شرکت اسلحه‌های نیو هیون را به شرکت اسلحه سازی وینچستر (Winchester Repeating Arms) تغییر داد. شرکت طراحی اصلی اسلحه هنری را اصلاح و بهبود بخشید، تا اولین تفنگ وینچستر تولید گردد: مدل 1866. این مدل شامل فشنگ‌های 44 Henry بود و همچنین بر روی یک قاب آلیاژ برنز ساخته شده بود . از سال 1883، جان موزز برانینگ (John Moses Browning) در کار گروهی با وینچستر، یک سری از تفنگ‌ها را طراحی کرد که موارد قابل ملاحظه آن‌ها شامل تفنگ لور اکشن وینچستر مدل 1886، مدل 1892، مدل 1894، و تفنگ های مدل 1895 همراه با تفنگ لور اکشن مدل 1887/1901 و تفنگ مدل 1890 تلمبه ای، و تفنگ مدل 1893/1897 تلمبه‌ای بودند.

گسترش تفنگ وینچستر بعد از جنگ

تفنگ وینچستر مدل 1895

تفنگ وینچستر مدل 1895 این مزیت را داشت که به عنوان نخستین تفنگ وینچستر دارای اهرم عملگر برای پرنمودن تفنگ از جعبه فشنگ به جای لوله زیر لوله اصلی اسلحه باشد. این فرایند به مدل 1895 این امکان را می‌دهد که خان اسلحه برای فشنگ‌های نظامی با پرتابه نقطه ای، و اسلحه ای که توسط نیروهای مسلح تعدادی از کشورها مثل ایالات متحده آمریکا، بریتانیای کبیر، و امپراطوری روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت، مناسب باشد. مدل های تولید شده روسی همچنین می‌توانند توسط نوار پرکننده پر شوند (نوار پرکننده نواری است که تعدادی فشنگ را کنار هم نگه می‌دارد و به سرعت و سادگی می‌توان سلاح را با آن مسلح نمود)؛ ویژگی که نمی‌توان در هیچ اسلحه هم رده دیگری یافت. 

تفنگ وینچستر مدل 88

در سال 1995 معرفی گردید، 60 سال بعد طراحی مدل جدید اهرم عملگر، مدل 88 بر خلاف هر مدل اهرم عملگر تولید شده پیشین بود. سلاحی کوتاه برد با اهرم عملگر سه تایی پیچی و فشنگ ها به طور عمودی از یک منبع فشنگ قابل تفکیک تأمین می گردند. در اصل این یک اهرم عملگر با عملکرد گلنگدن می باشد. این خصوصیات در اسلحه دارای اهرم عملگر امکان استفاده از فشنگ های پیشرفته قوی با اندازه کوتاه را می دهد، که شامل: 243 وینچستر، 284 وینچستر، 308 وینچستر و 358 وینچستر می باشد. تولید مدل 88 در سال 1973 متوقف گردید و این مدل سومین تفنگ پرفروش دارای اهرم عملگر در تاریخ وینچستر بعد از M1894،M1892 می باشد. بعدها تفنگ های Sako Finnwolf و Browning BLR عملکردهای مشابهی داشتند.

تفنگ وینچستر مدل 88

تفنگ وینچستر مدل 9422

وینچستر مدل 9422 در سال 1972 معرفی گردید. این سلاح طراحی شده است تا تصویری از اهرم عملگر سنتی با چکش تعبیه شده، دستگیره راست، خشاب لوله ای و باندهای لوله ای را ارائه دهد. بر خلاف سایر وینچستر های دارای اهرم علمگر این مدل به صورت دنده ای طراحی گشته بود تا بتواند قاب دوربین اسلحه را جاسازی نماید. این طرح در تفنگ 22 بلند و 22 WMR پیشنهاد گردید و به بالاترین قیمت در فروش اسلحه مسابقات LR22 رسید. 

بازگشت مدل 1873 

در سال 2013 وینچستر با مدل 1873 بازگشت و تحت نظارت شرکت آلین (Olin) به وسیله FN/Browning در اداره Kōchi ژاپن به وسیله کمپانی مایراکیو (Miroku) ساخته شد. این مدل سومین مدل از تفنگ های کلاسیک وینچستر به شمار می‌رود، که دوباره تولید می‌شود، مدل های قبلی مدل 1892 و مدل 1894 بودند. مدل جدید 1873 با لوله 20 اینچی گرد و خان مناسب، ویژه فشنگ های 357. Magnum بود. 

  • یک مکانیسم ایمنی اضافی، یک پین بازدارنده شلیک که مانع از حرکت به جلو می‌شود و در زمان کشیده شدن ماشه یکپارچه شده و حمل کننده فشنگ به حالت خروج غلاف از تیرانداز در خواهد آمد.
  • خشاب لوله ای ثابت دارای بیشترین  ظرفیت 10 دور.  

بازگشت مدل 1873 

از سال 1883، جان موزز برانینگ (John Moses Browning) در کار گروهی با وینچستر، یک سری از تفنگ ها را طراحی نمود، که موارد قابل ملاحظه آن ها شامل تفنگ لور اکشن وینچستر مدل 1886، مدل 1892، مدل 1894، و تفنگ های مدل 1895 همراه با تفنگ لور اکشن مدل 1887/1901 و تفنگ مدل 1890 تلمبه ای، و تفنگ مدل 1893/1897 تلمبه ای بودند.

تفنگ وینچستر مدل 1892

 به منظور رقابت با مدل های جدیدتر سلاح مارلین (Marlin)، تفنگ وینچستر با مدل 1892 به ریشه های خود بازگشت، در حالی که دارای خانی برای فشنگ های کم قشار مشابه مدل 1873 بود. مدل 1892 با وجود کوچک شدن آن نسبت به مدل 1886 بود، ولی ترکیبی از حرکت براونی (نوعی حرکت در مسلح نمودن خودکار اسلحه) بسیار قوی تری را ارئه نمود. همچنین اسلحه بسیار سبک تری از مدل 1873 بود که به طور همزمان برای 20 سال با همان قیمت فروخته شد.

مجموع 1004675 قبضه اسلحه مدل 1892 به وسیله اسلحه سازی وینچستر تولید شد، و به صورت بین المللی صادر شد و در جنوب آفریقا و استرالیا بسیار مشهور شد. اگر چه این اسلحه سازی تولید را در 1941 متوقف نمود، ولی مدل های امروزی همچنان توسط اسلحه ساز برزیلی آمادئو راسای (Amadeo Rossi) و همچنین شرکت ایتالیایی چیاپا (Chiappa) تولید می گردد. در فرم مدرن، استفاده از موارد بروز و تکنیک های تولید، عمل نمود. مدل 1892 به اندازه کافی برای رقابت های فشار بالای دستی مشهور است. برخی اوقات تفنگ وینچستر مدل 1892 در فیلم های وسترن هالیوود و سریال ها به دور از کاربرد حقیقی آن، برای دستیابی به شهرت یک گاوچران به عنوان اهرم استفاده می گردد، در حالی از لحاظ تاریخی برای این کار دیر است.

تفنگ وینچستر مدل 1892

تفنگ وینچستر مدل 1894

 مدل طراحی شده تفنگ وینچستر 1894 رایج ترین اسلحه از سلاح تکراری وینچستر بود. خان های تفنگ وینچستر مدل 1894 در ابتدا با فشنگ های 32-40 و 38-55 سازگار بود و بعدها قطرهای متنوعی مانند 25-35 WCF و 30-30 و 32 وینچستر مخصوص هم با این نوع فشنگ ها سازگار گردیدند. وینچستر نخستین شرکت تولید سلاح غیرنظامی بود، که برای باروت های کم دود جدید ساخته شده بود و اگرچه تأخیرها مانع از این گشت که فشنگ 30-30 تا سال 1895 استفاده گردد و در قفسه مغازه ها قرار بگیرند، با این حال اولین فشنگ تجاری موجود با چاشنی باروت کم دود برای مشتری های بازار های شمال امریکا بود.

اگر چه تفنگ وینچستر مدل 1894 در ابتدا برای بسیاری از شکارچیان گران قیمت محسوب می گشت، ولی مدل 1894 تبدیل به یکی از پرفروش ترین سلاح شکاری در تمام زمان ها گشت. این مدل اسلحه این برتری را داشت که به اولین اسلحه مسابقاتی با فروش بالای 1 میلیون واحد برسد و در نهایت بیش از هفت میلیون واحد فروش را قبل از توقف تولید ایالات متحده در سال 2006 را تجربه نماید. اسلحه Winchester .30-30 عملاً مشهور به «تفنگ آهو زنی» در ایالات متحده است. در اوایل قرن بیستم، نام اسلحه ها به مدل 94 (همان مدل 1894) اختصار شده بود، همان طور که این کار در تمام طرح های قدیمی تر این اسلحه سازی که هنوز هم در حال تولید بودند انجام شده بود. (برای مثال،مدل 97،مدل 12و... )

تفنگ وینچستر مدل 1894

مدل به مدل سلاح تولید شده توسط این کارخانه بهبود یافت و مطابق با نیازهای مخاطبان خود طراحی و ساخته شد. اما علاوه بر مدل هایی که اشاره و شرح داده شد، می خواهیم در آخرین قسمت این مجموعه مقالات، سه مدل از آخرین انواع مدل تفنگ وینچستر را نیز به شما معرفی نماییم تا دانش و اطلاعات شما نسبت به محصولات این شرکت تکمیل گردد. لطفاً همچنان با تارگتینو همراه بمانید.

تفنگ وینچستر مدل 1895

 تفنگ وینچستر مدل 1895 این مزیت را داشت که به عنوان نخستین تفنگ وینچستر دارای اهرم عملگر برای پرنمودن تفنگ از جعبه فشنگ به جای لوله زیر لوله اصلی اسلحه باشد. این فرایند به مدل 1895 این امکان را می دهد که خان اسلحه برای فشنگ های نظامی با پرتابه نقطه ای، و اسلحه ای که توسط نیروهای مسلح تعدادی از کشورها مثل ایالات متحده آمریکا، بریتانیای کبیر، و امپراطوری روسیه مورد استفاده قرار می گرفت مناسب باشد. مدل های تولید شده روسی همچنین می توانند توسط نوار پرکننده پر شوند (نوار پرکننده نواری است که تعدادی فشنگ را کنار هم نگه می دارد و به سرعت و سادگی می توان سلاح را با آن مسلح نمود)؛ ویژگی که نمی توان در هیچ اسلحه هم رده دیگری یافت.

قطر گلوله ها شامل فشنگ 30-40 Krag، فشنگ 303 بریتانیا، فشنگ 03-30 Springfield و 06-30 Springfield و فشنگ های 7. 62×54mmR فشنگ 405. وینچستر بود. تئودورروزولت مدلی از تفنگ 1895 در سفر سیاحتی آفریقا استفاده نمود و نام آن را «اسلحه دارویی برای شیرها» نامید. در سال 1908 مدل 1895 تفنگ وینچستر تبدیل به اولین سلاح تجاری تولید شده برای مسابقات با خان متناسب با فشنگ های 06-30 گشت.

تفنگ وینچستر مدل 1895

تفنگ وینچستر مدل 9422

وینچستر مدل 9422 در سال 1972 معرفی گردید. این سلاح طراحی شده است تا تصویری از اهرم عملگر سنتی با چکش تعبیه شده، دستگیره راست، خشاب لوله ای و باندهای لوله ای را ارائه دهد. بر خلاف سایر وینچستر های دارای اهرم علمگر این مدل به صورت دنده ای طراحی گشته بود تا بتواند قاب دوربین اسلحه را جاسازی نماید. این طرح در تفنگ 22 بلند و 22 WMR پیشنهاد گردید و به بالاترین قیمت در فروش اسلحه مسابقات LR22 رسید.

طراحی تفنگ وینچستر مدل 9422 ابتکاری و بی نهایت قابل اتکا بود. سیستم مسلح نمودن فشنگ را از خشاب به سمت انتهای لوله روبه روی لبه اسلحه هدایت می نماید، و غلاف متحرک سربی در پشت و انتهای اسلحه به داخل قفل می گردد. یک مخزن پنهان پلیمری در بالای انتهای اسلحه، احساس قوی جستجو و بسیار مثبت هدف را می دهد.

تفنگ وینچستر مدل 9422 مورد درخواست مشتریان زیادی برای داستان های وسترن و والدینی که به دنبال راهی برای تشویق فرزندان خود برای تیراندازی بودند واقع می شد. طی دوره تولید، یک مدل بالاتر به نام 9422، XTR فشنگ مدل a17 و چندین مدل مناسبتی عرضه گشت. تولیدات در سال 2005 خاتمه یافت.

تفنگ وینچستر مدل 9422

بازگشت مدل 1873 تفنگ وینچستر

در سال 2013 وینچستر با مدل 1873 بازگشت، تحت نظارت شرکت آلین (Olin) به وسیله FN/Browning در اداره Kōchi ژاپن به وسیله کمپانی مایراکیو (Miroku) ساخته شد. این مدل سومین مدل از تفنگ های کلاسیک وینچستر به شمار می رود، که دوباره تولید می گردد، مدل های قبلی مدل 1892 و مدل 1894 بودند. مدل جدید 1873 با لوله 20 اینچی گرد و خان مناسب، ویژه فشنگ های 357. Magnum بود.

این مورد تقریبا در طراحی قطعات اصلی نگهدارنده ماشه با ایمنی جدا می گردد (در تعمیر و باز نمودن تفنگ)، چارچوب متحرکی برای غبارگیر دارد، و صفحه کف قنداق تفنگ هلالی شکل می باشد. ولی با دو استثناء قابل توجه مواجه می باشیم:

  • یک مکانیسم ایمنی اضافی، یک پین بازدارنده شلیک که مانع از حرکت به جلو می گردد و در زمان کشیده شدن ماشه یکپارچه شده و حمل کننده فشنگ به حالت خروج غلاف از تیرانداز می گردد.
  • خشاب لوله ای ثابت دارای بیشترین  ظرفیت 10 دور.  

بازگشت مدل 1873 تفنگ وینچستر

تفنگ وینچستر یک اصطلاح فراگیر برای تعریف مجموعه ای از تفنگ های رگباری (شلیک بی وقفه در یک بار مسلح نمودن) لور اکشن Lever-Action می باشد، که توسط شرکت اسلحه سازی وینچستر تولید می گردد. انواع تفنگ وینچستر با الهام گرفتن از اسلحه کمپانی هنری سال 1860 ساخته شدند و جزء نخستین تفنگ های رگباری به حساب می آیند. تفنگ وینچستر مدل 1873 به طور ویژه ای موفق بود و در اصطلاح به «اسلحه پیروز در غرب» شناخته می گشت.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.