انتشار: 1397/1/18
بروزرسانی: 1402/9/13
بهترین مناطق شکار در جهان کجاست؟

آشنایی با بهترین مناطق شکار در جهان و گونه‌های حیوانی هر کدام

بهترین مناطق شکار در جهان فرصت‌های متنوعی را برای شکارچیان فراهم می‌کند. تانزانیا، نامیبیا، موزامبیک، مونته نگرو، کامبوج، بلاروس و ... از بهترین مناطق شکار در جهان هستند. شکار یک فعالیت دیرینه در زندگی انسان است که عمیقا در تاریخ و فرهنگ وی ریشه دارد. شکار از دیرباز شامل تعقیب، گرفتن و کشتن حیوانات برای تامین غذا، بوده است. اما امروزه بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی پیدا کرده است.

تعیین بهترین مناطق شکار در جهان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ زیرا به نوع شکار، ترجیحات شخصی و تجربه کلی شکارچی بستگی دارد. با این حال، چندین مکان معروف برای شکار وجود دارد که به دلیل حیات وحش متنوع و فرصت‌های شکار منحصربه‌فردشان شناخته شده‌اند.

توجه به این نکته ضروری است که شیوه‌های شکار اخلاقی و مسئولانه همیشه باید در اولویت قرار گیرند و شکارچیان باید به مقررات محلی و تلاش‌های حفاظتی در هر منطقه پایبند باشند. علاوه بر این، در دسترس بودن گونه‌های خاص و مقررات مربوط به شکار می‌توانند تغییر کنند، بنابراین اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مسئولانه برای شکار ضروری است.

بهترین مناطق شکار در جهان

بعضی مناطق جهان مختص شکار حیوانات، تفریح و دیدن حیات وحش طبیعی است. شکار برای برخی یک تفریح محسوب می‌شود. شکار، زمانی که مسئولانه انجام شود، مزایایی هم دارد. شکار می‌تواند به مدیریت حیات وحش، ایجاد بودجه برای حفاظت از آن، تقویت اقتصاد محلی، حفظ سنت‌های فرهنگی و ... کمک کند. در شکار همواره باید بر رویه‌های اخلاقی و پایدار برای کاهش اثرات منفی و بالقوه آن تأکید شود.

بهترین مناطق شکار در جهان

تانزانیا

تانزانیا پارک‌های ملی و ذخایر شکار فراوانی دارد و به عنوان بهشت شکارچیان آفریقایی شناخته شده است. تانزانیا بزرگترین ذخایر شکار خدنگ سلوس را دارد. این منطقه بزرگترین منطقه جهان برای شکار است. شیر، بوفالو و گونه‌های عجیب دیگر، مثل سیتاتونگا، کنداک کوچک و گرنوک حیوانات مشهوری هستند که در اینجا شکار می‌شوند.

دیگر ذخایر شکاری که ارزش بررسی دارند: پارک ملی گوم استریم، ذخایر شکار کومازی برای رینوس، کوه‌های ماندولی، اوگالا هستند. البته این ذخایر به همان اندازه شناخته شده نیستند اما تنوع گسترده‌ای از شکار را برای شکارچیان ارائه می‌دهند.

موزامبیک

حیات وحش موزامبیک شامل جنگل‌های انبوه، مرداب‌ها و جنگل‌های نخل است که همه آنها مناطق شکار ایده‌آلی به حساب می‌آیند. اما شکار غیرقانونی بسیار زیاد و شدید رخ داده و دلیلی بر کاهش جمعیت گونه‌های محلی شده است. به همین دلیل به تازگی شاهد ورود دولت این کشور به این مسئله برای اجرای صحیح قوانین شکار هستیم. شیر، پلنگ، بوفالو و فیل گونه‌های مشهور برای شکار در موزامبیک هستند. از دیگر گونه‌های شکار غیر معمول می‌توان به کودو، بوشباک، نیالا، الاند و کروکدیل اشاره کرد.

موزامبیک | بهترین مناطق شکار در جهان

آفریقای جنوبی

برای بسیاری از افراد در سراسر جهان، شکار به عنوان فعالیتی برای بازگشت به ریشه‌های نخستین در جهان طبیعی است. یعنی یکی شدن با محیط زیست. با این وجود، برای آن‌هایی که به دنبال چیزهایی فراتر از این مقوله هستند، آفریقای جنوبی منطقه مناسبی محسوب می‌شود. این سرزمین به آسانی از همه جای دنیا در دسترس بوده و آفریقای جنوبی را تبدیل به مقصد مشهوری برای شکار نموده است.

پارک ملی مشهور کروگر، ذخایر شکار پیلانسبرگ، پارک ملی گمسوک کالاهاری تنها برخی از پارک‌های آفریقای جنوبی هستند که دارای تنوع بالاییی در ذخائر شکار هستند. گونه‌هایی مثل نیالا،  سانی، کرگدن سفید و گوزن یالدار از جمله آن هستند.

نامیبیا

نامیبیا به عنوان یکی از مناطق منحصر به فرد و غنی برای شکار در آفریقا و در بین اروپائیان برای مدتی معروف بوده است. در حال حاضر شهرت جهانی بیشتری نسبت به آمریکای شمالی به دست آورده است. پارک‌ها و ذخایر مختلف در منطقه، گونه‌های مختلفی دارند. شما می‌توانید در آنجا فیل، شیر، بوفالو، پلنگ، اسب آبی و استین باک شکار کنید. اگر دنبال شکاری متفاوت هستید، گورخر، گراز زگیل دار، گاو کوهی آفریقایی یا وایلد بیست را امتحان کنید. 

نامیبیا | بهترین مناطق شکار در جهان

مونته نگرو

این مکان در اروپای جنوب شرقی قرار داشته و چشم انداز نسبتا منحصر به فردی در حومه شهر دارد. اسکادارسکو، جزرو، مونت دورمیتور، بجلوپاولیکا، کرمنیکا و اولسینج مناطق مشهور در مونته نگرو هستند. بلدرچین، اردک، پاشله، گزار وحشی، خرس‌ها، خرگوش‌ها، گوزن‌ها و گرگ‌ها نیز در این منطقه شکار می‌شوند.

بلاروس

یک کشور محصور در خشکی که یازده هزار دریاچه بی نظیر دارد و 40 درصد آن از جنگل پوشیده شده است، قطعا ارزش دیدن دارد. بلاروس برای شکار و ماهیگیری فوق العاده ایده‌آل است. مناطق شکار بلاروس معمولا مسطح بوده و مسیرهای باتلاقی فراوانی دارد که شکار را تبدیل به چالش جذاب‌تری می‌کند.

بلاروس | بهترین مناطق شکار در جهان

کامبوج

دولت کامبوج که در سال 1954 شکار را ممنوع کرده بود در نهایت بار دیگر در سال 2009 درهای خود را  بر روی شکارچیان باز نمود. در این منطقه آرایشی از گونه‌های مختلف برای شکار وجود دارد. به طور خلاصه، شکار در کامبوج ریشه‌های فرهنگی عمیقی دارد و مکانی است که در نسل های متمادی برای تامین غذا انجام می‌شده است. کامبوج زیستگاه طیف متنوعی از حیوانات از جمله گونه‌های مختلف پستانداران سم‌دار، پرندگان و ... است. این تنوع زیستی شکارچیانی را که هم به دنبال امرار معاش و هم به دنبال تفریح هستند جذب می‌کند.

کانادا

کانادا، دومین کشور بزرگ در جهان، چشم اندازهای زیبا و وسیعی برای شکار و ماهیگیری ارائه می‌دهد؛ سفر به کانادا تجربه ای است که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. می‌توانید برای شکار گوزن دم سفید، خرس سیاه، گوزن شمالی، بوقلمون وحشی، اردک آبی و ... به اونتاریو بروید، برای شکار گوزن شمالی، خرگوش برفی، باقرقره و ... به نیوفاوندلند بروید.

کانادا | بهترین مناطق شکار در جهان

اروگوئه

در حالیکه آرژانتین مشهور تر از اروگوئه است، چشم انداز و تنوع شکار آن به همان اندازه دیدنی‌ست، این مناطق شامل 5 ناحیه تالاب، به خوبی با جنگل ها و تپه‌ها کامل شده است. چشم انداز اروگوئه این منطقه را محیط عالی برای شکار اردک‌، کبوتر و قمری می‌سازد؛ تالاب‌ها و رودخانه‌های آن امکان ماهیگیری از آب تازه را نیز فراهم می‌کند.

فرصت‌های شکار و گونه‌هایی که می‌توان به طور قانونی شکار کرد در سراسر جهان بسیار متفاوت و مشمول مقررات و اقدامات حفاظتی خاصی است. توجه به این نکته ضروری است که مقررات شکار و گونه‌های مجاز می‌توانند تغییر کنند و هر کشور یا منطقه‌ای مجموعه قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد. تلاش‌های حفاظتی و شیوه‌های شکار اخلاقی به طور فزاینده‌ای برای تضمین پایداری جمعیت‌ها و زیستگاه‌های گونه‌ها مورد تأکید قرار می‌گیرد. شکارچیان باید همیشه مقررات محلی را بررسی کرده و به آن پایبند باشند، مجوزهای لازم را دریافت کنند و شکار اخلاقی و مسئولانه را در اولویت قرار دهند.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.