انتشار: 1397/4/19
بروزرسانی: 1402/5/4
hottest-places | گرم ترین مکان های جهان کجاست؟

گرم ترین مکان های جهان کجاست؟

مناطق مختلفی در این کره خاکی وجود دارند که از نظر آب و هوایی و دما با سایر نقاط متفاوت هستند و یا بهتر بگوییم جزو مناطق خاصی محسوب می‌شوند که هیچ نقطه دیگری نمی‌تواند شرایط و خصوصیات آنها را داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها که مناطق را از یکدیگر متمایز می‌کند، میزان گرمایی است که در آن منطقه خودنمایی می‌کند و سبب شده تا جزو خصوصیات آن منطقه محسوب گردد و آن منطقه را با آن خصوصیت بشناسند.
مشاهده عنوان‌های مقاله

با توجه به این که همه ساله دمای کره زمین و نقاط مختلف آن تغییر می‌کند، به طور قطع نمی‌توان گفت که کجا گرمترین نقطه زمین است. اما به هر حال مکان‌های زیادی وجود دارند که گرمای هوا در آن‌ها به شدت بالا و غیرقابل تحمل است. بناربراین گرم ترین مکان های جهان کدامند؟

دالول ؛ اتیوپی؛ یکی از گرم ترین مکان های جهان 

دالول در منطقه‌ای از اتوپیا به نام «افرا» قرار گرفته است و یکی از گرمترین نقاط زمین به حساب می‌آید. به دلیل فاصله کم این منطقه با معدن و وجود مواد معدنی، مناظر رنگارنگ جالبی نیز در منطقه بوجود آمده است. شاید دمای این منطقه زیاد به نظر نرسد، ولی دالول دارای بالاترین میانگین دمای سالانه است. بین سال‌های 1960 تا 1966، متوسط ​​دمای این منطقه، ۹۴ درجه فارنهایت، معادل ۳۴ درجه‌ی سانتیگراد بوده است.

گرمترین نقطه زمین

گرمترین نقطه زمین ؛ دالول در منطقه‌ای از اتوپیا به نام «افرا» قرار گرفته است و یکی از گرمترین نقاط زمین به حساب می‌آید. بین سال‌های 1960 تا 1966، متوسط ​​دمای این منطقه، ۹۴ درجه فارنهایت، معادل ۳۴ درجه‌ی سانتیگراد بوده است.

گرم ترین نقطه زمین

کوبر پدی ؛ استرالیا یکی از گرم ترین مکان های جهان 

شاید دمای منطقه کوپر پدی به اه اندازه دماهای بالای لیست ما نباشد، ولی باز هم این منطقه به اندازه‌ای گرم است که مردم برای در امان ماندن از این گرما، در زیر زمین زندگی می‌کنند. در واقع کوبر پدی، شهری در کشور استرالیا است که کاملا در زیر زمین ساخته شده است. دمای این منطقه به ۱۱۳ درجه فارنهایت، معدل ۴۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.

گرمترین نقطه زمین ؛ کوبر پدی، شهری در کشور استرالیا است که کاملا در زیر زمین ساخته شده است. دمای این منطقه به ۱۱۳ درجه فارنهایت، معدل ۴۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.

العزیزیه ؛ لیبی؛ یکی دیگر از گرم ترین مکان های جهان 

زمانی منطقه العزیزیه به عنوان گرمترین نقطه جهان به حساب می‌آمد، ولی بعدها که دمای هوای مناطق دیگر به طور دقیق اندازه‌گیری شدند، دیگر این منطقه به عنوان گرمترین نقطه دنیا شناخته نشد، ولی باز هم باید در این لیست قرار گیرد. العزیزیه با دمای بیش از ۱۲۰ درجه فارنهایت، معادل ۴۸ درجه سانتی گراد یکی از گرم ترین مناطق زمین به حساب می‌آید.

گرمترین نقطه زمین ؛ زمانی منطقه العزیزیه به عنوان گرمترین نقطه جهان به حساب می‌آمد. العزیزیه با دمای بیش از ۱۲۰ درجه فارنهایت، معادل ۴۸ درجه سانتی گراد یکی از گرم ترین مناطق زمین به حساب می‌آید.

وادی حلفا ؛ سودان

وادی حلفا منطقه‌ای در مرز مصر و سودان است که دمای آن به ۱۲۷ درجه فارنهایت، معادل ۵۲ درجه سانتی گراد می‌رسد. گاهی اوقات طوفان‌های شنی در این وادی حلفا بوجود آمده و به معنای واقعی این منطقه را تبدیل به جهنم می‌کنند.

گرمترین نقطه زمین ؛ وادی حلفا منطقه‌ای در مرز مصر و سودان است که دمای آن به ۱۲۷ درجه فارنهایت، معادل ۵۲ درجه سانتی گراد می‌رسد. گاهی اوقات طوفان‌های شنی در این وادی حلفا بوجود آمده و به معنای واقعی این منطقه را تبدیل به جهنم می‌کنند.

طیره زوی ؛ فلسطین؛ گرم ترین مکان های جهان به روایت متن

طیره زوی که ۷۲۲ فوت پایین‌تر از سطح دریا و در دره‌ای قرار گرفته است، در سال ۱۹۴۲ رکورددار بالاترین دمای هوا در آسیا بوده است. گفته می‌شود که در ماه ژوئن سال  1942، طیره زوی، بالاترین درجه حرارت هوا در آسیا را به طور رسمی با دمای ۱۲۹ درجه فارنهایت، معادل ۵۴ درجه سانتیگراد ثبت کرده است.

گرمترین نقطه زمین ؛ گفته می‌شود که در ماه ژوئن سال  1942، طیره زوی، بالاترین درجه حرارت هوا در آسیا را به طور رسمی با دمای ۱۲۹ درجه فارنهایت، معادل ۵۴ درجه سانتیگراد ثبت کرده است.

تیمبوکتو ؛ مالی

تیمبوکتو که در مسیرهای تجاری کشورهای باستان آفریقایی قرار گرفته است، به عنوان یکی از گرم ترین مناطق جهان شناخته می‌شود. بالاترین دمیا ثبت شده در این منطقه ۱۳۰ درجه فارنهایت، معادل ۵۴.۵ درجه سانتی گراد است.

گرمترین نقطه زمین ؛ تیمبوکتو که در مسیرهای تجاری کشورهای باستان آفریقایی قرار گرفته است، به عنوان یکی از گرم ترین مناطق جهان شناخته می‌شود. بالاترین دمیا ثبت شده در این منطقه ۱۳۰ درجه فارنهایت، معادل ۵۴.۵ درجه سانتی گراد است.

گادامس ؛ لیبی

گادامس شهری بسیار گرم است که در وسط بیابانی در لیبی قرار گرفته است. مردم این منطقه برای دور ماندن از گرمای وحشتناک و شدید، از خانه‌های گلی و ضخیم استفاده می‌کنند. دمای هوای شهر گادامس، که یکی از آثار ثبت شده در یونسکو نیز به شمار می‌رود، به ۱۳۱ درجه فارنهایت، معادل ۵۵ درجه سانتی گراد نیز رسیده است.

گرمترین نقطه زمین ؛ گادامس شهری بسیار گرم است که در وسط بیابانی در لیبی قرار گرفته است. دمای هوای شهر گادامس، که یکی از آثار ثبت شده در یونسکو نیز به شمار می‌رود، به ۱۳۱ درجه فارنهایت، معادل ۵۵ درجه سانتی گراد نیز رسیده است.

کبیلی ؛ تونس

کیبلی بیابانی در تونس است که در حدود ۲۰۰ هزار سال پیش در آن ساکنانی وجود داشته‌اند. دمای این منطقه نیز به ۱۳۱ درجه فارنهایت، معادل ۵۵ درجه سانتی گراد رسیده است.

گرمترین نقطه زمین ؛ کیبلی بیابانی در تونس است که در حدود ۲۰۰ هزار سال پیش در آن ساکنانی وجود داشته‌اند. دمای این منطقه نیز به ۱۳۱ درجه فارنهایت، معادل ۵۵ درجه سانتی گراد رسیده است.

ربع‌الخالی‌ ؛ عربستان

ربع‌الخالی‌ که حدود یک سوم عربستان را تشکیل می‌دهد، دارای آب و هوایی بسیار گرم و خشک بوده و دمای هوا در تابستان‌ها به بیش از ۱۳۳ درجه فارنهایت، معادل ۵۶ درجه سانتی گراد می‌رسد.

گرمترین نقطه زمین ؛ ربع‌الخالی‌ که حدود یک سوم عربستان را تشکیل می‌دهد، دارای آب و هوایی بسیار گرم و خشک بوده و دمای هوا در تابستان‌ها به بیش از ۱۳۳ درجه فارنهایت، معادل ۵۶ درجه سانتی گراد می‌رسد.

دره مرگ، ایالات متحده آمریکا

دره مرگ به خاطر گرم و خشک بودن خود بسیار معروف است. در دهم ژولای ۱۹۱۳ ، دمای هوای این دره به ۱۳۴ درجه فارنهایت، معادل ۵۶.۶ درجه سانتی گراد رسید. طبق اعلام سازمان پارک‌های ملی، دره مرگ خشک‌ترین مکان در شمال آمریکا است.

گرمترین نقطه زمین ؛ دره مرگ به خاطر گرم و خشک بودن خود بسیار معروف است. در دهم ژولای ۱۹۱۳ ، دمای هوای این دره به ۱۳۴ درجه فارنهایت، معادل ۵۶.۶ درجه سانتی گراد رسید.

دره مرگ آمریکا

کوه شعله‌ور ؛ چین

کوه شعله ور داغ‌ترین منطقه در چین به شمار می‌رود. یکی از ماهواره های ناسا با ابزار MODIS (تابش‌سنج‌ طیفی تصویربرداری با وضوح متوسط)، در سال 2008، دمای این منطقه را ۱۵۲.۲ درجه فارنهایت معادل ۶۶.۷ درجه سانتی گراد ثبت کرد.

گرمترین نقطه زمین ؛ کوه شعله ور داغ‌ترین منطقه در چین به شمار می‌رود. یکی از ماهواره های ناسا با ابزار MODIS (تابش‌سنج‌ طیفی تصویربرداری با وضوح متوسط)، در سال 2008، دمای این منطقه را ۱۵۲.۲ درجه فارنهایت معادل ۶۶.۷ درجه سانتی گراد ثبت کرد.

کوه شعله ور

بدلندز ؛ کوئینزلند استرالیا

کوینزلند یکی از ایالت‌های استرالیا بوده و یکی از گرم ترین نقاط زمین به حساب می‌آید. در سال ۲۰۰۳ یکی از ماهواره های ناسا با ابزار MODIS دمای این منطقه را ۱۵۶.۷ درجه فارنهایت، معادل ۶۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

گرمترین نقطه زمین ؛ کوینزلند یکی از ایالت‌های استرالیا بوده و یکی از گرم ترین نقاط زمین به حساب می‌آید. در سال ۲۰۰۳ یکی از ماهواره های ناسا با ابزار MODIS دمای این منطقه را ۱۵۶.۷ درجه فارنهایت، معادل ۶۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

دشت لوت، ایران؛ یکی از گرم ترین مکان های جهان 

دشت لوت یا کویر لوت، بیابانی در جنوب شرقی ایران و در استان کرمان است که حتما نام آن را شنیده‌اید. دمای هوا در این دشت به اندازه‌ای بالا است که حتی باکتری‌ها هم در آن زنده نمی‌مانند. طی مطالعه‌ای هفت‌ساله از دمای سطح زمین، توسط رصدخانه‌ی زمینی ناسا، دشت لوت لقب «گرم ترین منطقه‌ زمین» را در پنج سال گذشته‌، به خود اختصاص داده است. دمای دشت لوت به ۱۵۹.۳ درجه فارنهایت، معادل ۷۰.۷ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. گرمترین نقطه زمین ؛ دمای هوا در دشت لوت به اندازه‌ای بالا است که حتی باکتری‌ها هم در آن زنده نمی‌مانند. دمای دشت لوت به ۱۵۹.۳ درجه فارنهایت، معادل ۷۰.۷ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

  • گرم ترین نقاط زمین چه خطری برای محیط زیست اطراف خود دارند؟
  • دلیل گرم شدن این نقاط به نظر شما چیست؟
لطفاً نظرات و تجربیات خود را در مورد این مقاله با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید؛ و از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید، سپاسگزاریم.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.