انتشار: 1398/3/11
بروزرسانی: 1402/5/17
میتسوبیشی پاجرو (Mitsubishi Pajero) نماد کیفیت خودروی ژاپنی

میتسوبیشی پاجرو (Mitsubishi Pajero) نماد کیفیت خودروی ژاپنی

میتسوبیشی یک شرکت خودروساز ژاپنی است که با تولید خودرو SUV پاجرو به محبوبیت دست یافت. پاجرو یک خودروی تمام عیار و با کیفیت بوده و از اولین نسل تولید شده آن، در ایران وجود داشته است. تمامی نسخه‌های آن از دوام و کیفیت بالایی برخوردار اند و به لطف دو دیفرانسیل بودن پاجرو، این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک خود می‌تواند از تمامی شرایط سخت جاده‌ای بربیاید. پاجرو خودرویی عالی برای طبیعتگردی و آفرود محسوب می‌شود.

پاجرو یک خودروی شاسی بلند، تولید شرکت ژاپنی میتسوبیشی است. این اسم الهام گرفته شده از یک گربه‌ بومی در مناطق فلات پاتوگونای جنوبی آرژانتین به نام لئوپاردس پاجروز (Leopardus Pajeros) است. یکی از دلایل متفاوت بودن اسم‌های پاجرو در کشورهای مختلف، معنی آن است. به طور مثال در اسپانیا پاجرو به معنای سوءاستفادگر تلقی می‌شود، در آمریکا نیز آن را با نام میتسوبیشی مونترو (شکارچی کوه) صدا می‌زنند. به جز کشورهای جاماییکا، اسپانیا و برزیل، در قاره اروپا نیز به نام شوگان شناخته می‌شود. میتسوبیشی پاجرو (Mitsubishi Pajero) نماد کیفیت خودروی ژاپنی بوده و طرفداران زیادی در بین خوردوهای آفرودی دارد.

میتسوبیشی پاجرو (Mitsubishi Pajero) نماد کیفیت خودروی ژاپنی

میتسوبیشی پاجرو قدیمی

نخستین مدل پاجرو در سال 1971 در نمایشگاه توکیو رونمایی شد. با استقبال خوبی که از این خودرو شد، شرکت سازنده آن، دومین نسخه پاجرو را در سال 1978 رونمایی کرد. میتسوبیشی قصد داشت که با رونمایی SUV خود، جایگاه رقیبان بزرگی همچون نیسان و تویوتا لندکروز را بدست آورد. این سازنده قصد داشت تا همگان، پاجرو را تنها یک شاسی بلند ندانند و به آن به چشم یک خودروی مجلل و تفریحی نگاه کنند.

نخستین میتسوبیشی پاجرو در سال 1983 پا به عرصه مسابقات جهانی پاریس داکار گذاشت و توانست در مرحله سوم این مسابقات یعنی در سال 85 میلادی مقام اول این مسابقات بزرگ را کسب کند. هم اکنون یکی از موفق‌ترین خودروهای مسابقات رالی داکار، پاجرو است که توانسته در 10 مسابقه اخیر مقام اول را کسب و از 32 مسابقه تشکیل شده 15 عنوان قهرمانی را از آن خود کند. پاجرو نه تنها در داکار بلکه در سافاری استرالیا نیز عنوان‌های قهرمانی دارد.

میتسوبیشی پاجرو قدیمی

اولین نسل میتسوبیشی پاجرو LO40

اولین نسل از این خودرو با تولید انبوه در سال 1981 در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و در سال 1982 به تولید رسید. در اوایل، این مدل دارای دو درب همراه با سقف فلزی یا کروک بود که هرکدام از آنها نیز سه نوع موتور متفاوت را داشتند. رفته رفته به مدل‌های آن اضافه شد و سرانجام با تولید موتور 3 لیتری V6، تولید آن پایان یافت.

قطعات میتسوبیشی پاجرو

پاجرو با تولید یک موتور دیزل توربو شارژ، صندلی‌های جک دار، فرمان قابل تنظیم و سیستم تعلیق دو طرفه باعث شده بود که نام پاجرو SUV به عنوان یک اتومبیل فول امکانات که دارای تمامی امکانات یک خودروی سدان است، ثبت شود. پاجرو همانطور که گفته شد از سال 1982 تولید شده و تا همین لحظه نیز میتسوبیشی به تولید آن ادامه داده است. این خودرو چهار چرخ متحرک است و می‌توان از آن در تمامی شرایط سخت جاده‌ای استفاده کرد.

قطعات میتسوبیشی پاجرو

پاجرو در ابتدا در یک خرده فروشی به نام کارپلازا به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر در تمامی نمایندگان خود در سرتاسر جهان فروخته می‌شود. پاجرو تا سال 2006 در ایالت متحده به دلیل کافی نبودن ستاره‌های ایمنی ممنوعیت فروش داشت اما از نسل 4 پاجرو به بعد در تمامی نقاط کره خاکی این خودرو به فروش می‌رسد.

نگاه کلی به مشخصات میتسوبیشی پاجرو

پاجرو در دو مدل چهار درب و دو درب تولید می‌شد که مدل چهار درب آن دارای سه نسخه Gl ،GLX و GLS بود. مدل دو درب، نسخه‌های GLX و GLS را داشت. جالب اینجاست مدل چهار درب، توانایی حمل 7 سرنشین را داشت و با بستن صندلی‌های عقب، یک فضای عالی برای بار ایجاد می‌شد. در مدل دو درب هم توانایی حمل 5 سرنشین وجود داشت که همانند مدل چهار درب با بستن صندلی‌های عقب، فضای مناسبی برای حمل لوازم یک سفر طولانی فرآهم می‌شد. در ادامه به بررسی مدل جدید پاجرو 2018 می‌پردازیم تا ببینیم این خودروی پر آپشن چه ویژگی‌هایی را برای یک رانندگی خوب در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

نگاه کلی به مشخصات میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی پاجرو مدل 2018

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد شرکت میتسوبیشی، همواره سعی داشت رقیب سرسختی برای دو شرکت ژاپنی تویوتا و نیسان باشد. میتسوبیشی در نسل جدید پاجرو سعی کرده است که تمامی توان خود را برای بهتر کردن این نسخه بگذارد تا هم اکنون شاهد یک خودروی پرآپشن، با کیفیت، ایمن و زیبا باشیم. در نسخه‌ به اصطلاح بدون آپشن و پایه‌ پاجرو 2018 ما شاهد انواع آپشن‌های خاص و پرکاربرد هستیم که عبارتند از:

  • تعداد زیادی خروجی USB برای شارژ کردن لوازم الکترونیکی
  • رینگ‌های 18 اینچی
  • تکنولوژی هشدار به برخورد با مانع برای جلوگیری از تصادف
  • کروز کنترل

این موارد به عنوان امکانات استاندارد عرضه می‌شوند. میتسوبیشی توانسته با اضافه کردن امکانات و آپشن‌های ویژه در پاجرو، رقیبی سرسخت برای مابقی شاسی بلند‌های بازار خودرو باشد. پاجرو در زمان عرضه با قیمت 45000 دلاری وارد بازار خودرو شد که قیمتی خوبی نسبت به رقبای خود داشت.

میتسوبیشی پاجرو مدل 2018

میتسوبیشی پاجرو GLX 

در این مدل از پاجرو ما شاهد موتور و جعبه دنده همانند نسخه‌های دیگر میتسوبیشی پاجرو هستیم که توانایی تولید 181 اسب بخار نیرو و 430 نیوتن در متر گشتاور را داراست. این موتور دارای 4 سیلندر بوده که که حجم آن برابر 2.4 لیتر و نوع سوخت آن دیزلی است. پاجرو در این نسخه، از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که با قابلیت 4 چرخ متحرک بودن آن شما می‌توانید میزان نیرو به هر لاستیک را تعیین کنید.

با استفاده از قفل مرکزی دیفرانسیل، پاجرو می‌تواند از پس هر مشکلی بربیاید و به کمک این ویژگی یک ماشین آفرودی عالی محسوب می‌شود. در این مدل از پاجرو دو ردیف صندلی وجود دارد که برای 5 سرنشین بسیار عالی است. با توجه به امکانات موجود در نسخه پایه این خودرو با رینگ‌های 18 اینچی و ظاهر بیرونی مشابه با مدل‌های پر آپشن‌تر، به سختی می‌توان مدل‌های متفاوت پاجرو را از یکدیگر تشخیص داد. آپشن‌های پاجرو در تمامی مدل‌ها دارای امکانات زیر است:

  • آینه تاشو اتوماتیک
  • Start push (استارت بدون کلید)
  • دوربین عقب
  • سنسور پارک
  • استفاده از خودرو بدون ریموت
  • ...

میتسوبیشی پاجرو GLX 

خدمات پس از فروش میتسوبیشی 

میتسوبیشی پاجرو GLX 2018 دارای 5 سال گارانتی یا 100 هزار کیلومتر مسافت طی شده است. همچنین دارای یک سال امداد جاده‌ای رایگان در هر شرایطی است. یکی از بهترین سرویس‌ها تنها با پرداخت 1500 دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از سرویس کامل خودرو در هر 15000 کیلومتر تا یک سال بهرمند شوید. شرکت میتسوبیشی با خودروی جدید و محبوب خود، میتسوبیشی پاجرو 2018، توانست دوباره نظر تعداد زیادی از مشتریان را به خود جلب کند. این کار فقط با کیفیت بالای خودرو و قیمت بسیار مناسب آن امکان پذیر شد. پاجرو در مدل GLX 2018 انتخاب بسیار عالی برای یک خانواده پرسفر به حساب می‌آید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.