انتشار: 1397/6/25
بروزرسانی: 1402/5/4
the-best-places-for-fishing-in-the-world | 6 مورد از بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا (آمریکا و اروپا)

معرفی 6 مورد از بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا

ماهیگیران حرفه‌ای علاقه زیادی به تجربه ماهیگیری در مکان‌های جدید و البته بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا دارند. طوری که برخی از جزایر، کشورها، دریاچه‌ها به خاطر نوع ماهی ها و تکنیک‌های خاص ماهیگیری مورد استفاده در آن، برای توریست‌های ماهیگیری دارای جاذبه‌های فراوانی است. از همین رو تصیم گرفتیم 6 مورد از بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا را برای علاقه‌مندان ماهیگیری معرفی نمائیم.

در نقاط مختلف دنیا ماهیگیران بسیار حرفه‌ای وجود دارند که ماهیگیری را یا به عنوان شغل خود و راهی جهت کسب درآمد و یا به عنوان تفریح و سرگرمی انجام می‌دهند. در اکثر سواحل مکان‌های مناسبی برای علاقه‌مندان به ماهیگیری وجود دارد، با این وجود بیشتر این مکان‌ها هنوز شناخته نشده‌اند. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما را با 6 مورد از بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا که اکثرا در قاره آمریکا واقع شده‌اند، آشنا نماییم. 

معرفی 6 مورد از بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا

معرفی 6 مورد از بهترین مکان‌ های ماهیگیری در دنیا 

دریاچه‌های آرام، رودخانه‌های خروشان، اقیانوس‌های عمیق و هر مکان پر از آب دیگری، می‌تواند مقصدی مناسب برای ماهیگیری باشد. بازدید از مکان‌های هیجان‌انگیز که مخصوص ماهیگیری هستند، حتی اگر در طی عملیات صید چیزی هم نصیبتان نشود، بسیار لذت بخش است. در ادامه 6 موردد از بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا را معرفی کرده‌ایم.

1. کشور باهاما؛ بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا

 به طور قطع کشور باهاما (The Bahamas) خانه مسابقات بزرگ ماهیگیری در آب‌های اطراف جزایری است که شامل انواع بزرگی از ماهی‌ها مثل نیزه ماهی (Marlin)، ماهی تن، ماهی (Mahi-mahi) و ماهی بادبانی (Sailfish) است. تقریبا هر سال در باهاما مسابقات بهترین ماهیگیران جهان برگزار می‌گردد که در آن ماهیگیران سعی می‌کنند مهارت‌های ماهیگیری خود را برای کسب نتیجه نهایی به نمایش بگذارند. خصوصا جزایر ابکاس (Abaco) برای چنین مسابقات بزرگی مناسب است. به همین خاطر هر سال میزبان مسابقات قهرمانی تابستانی هستند.

کشور باهاما: بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا، به منظور برگزاری مسابقات بزرگ ماهیگیری 

1. کشور باهاما؛ بهترین مکان‌های ماهیگیری در دنیا

2. کشور کاستاریکا؛ بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا 

سواحل ثروتمند کاستاریکا (Costa Rica) برای ماهیگیری ورزشی بهترین مکان محسوب می‌شوند؛ چرا که بین دو آب متفاوت اقیانوس آرام و دریای کارائیب قرار گرفته است. شما در ساحل اقیانوس آرام، شانس صید ماهی‌هایی همچون دورادو (ماهی طلایی دریایی شبیه به ماهی یونس - Dorado)، ماهی تن، ماهی واهو (نوعی ماهی اسقومری بومی آب‌های گرم امریکا - Wahoo)، نیزه ماهی، خروس ماهی، ماهی اسنپر (Snapper) را دارید، ولی در ساحل دریای کارائیب می‌توانید ماهی‌های متفاوت، بزرگ و مشهوری همچون اسنوک (Snook) و تارپون (Tarpon) را صید نمایید.

کشور کاستاریکا: بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا، برای صید انواع گوناگونی از ماهی‌ها

2. کشور کاستاریکا؛ بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا 

3. شهر کابو سن لوکاس؛ بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا

کابو سن لوکاس (Cabo san lucas)، باجا کالیفرنیا سر (Baja California Sur)، در مکزیک به نام «پایتخت جهانی نیزه ماهی» معروف است. این منطقه قوانین سخت گیرانه‌ای برای ماهیگیری دارد که سبب شده است جمعیت نیزه ماهی در آن افزایش یابد. ماهیگیری در سواحل کابو سن لوکاس تقریبا در تمام فصول سال امکان پذیر بوده اما شلوغ‌ترین زمان بین ماه‌های می و دسامبر گزارش شده است.

شهر کابو سن لوکاس: بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا، جهت صید نیزه ماهی

3. شهر کابو سن لوکاس؛ بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا

4. جزیره سیسیل؛ بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا 

جزیره سیسیل (Sicily) در کشور ایتالیا و قلب دریای مدیترانه قرار گرفته و دارای تعدادی از بهترین مکان‌ های ماهیگیری در دنیا است. این منطقه پر از روستاهای ماهیگیری بوده و اره ماهی و ماهی تن، صیدهای معمول ماهیگیران در آن به شمار می‌روند. این جزیره برای ماهیگیری با نیزه معروف است و ارزش رفتن و امتحان کردن را دارد، ولی اگر اولین بار است که ماهیگیری با نیزه را امتحان می‌کنید، نباید انتظار زیادی برای موفقیت داشته باشید!!

جزیره سیسیل: بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا، جهت امتحان ماهیگیری با نیزه

4. جزیره سیسیل؛ بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا 

5. بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا – کشور اسکاتلند 

برای ماهیگیری با قلاب و طعمه مصنوعی (Fly fishing) کشور اسکاتلند بهترین مکان است. چهار رود بزرگ شامل ماهی سالمون در این کشور یعنی دی (Dee)، اسپی (Spey)، تی (Tay) و توئید (Tweed) میزبان ماهیگیران سراسر دنیا هستند که به دنبال بهترین صید سالمون می‌گردند.

کشور اسکاتلند: بهترین مکان‌ های ماهیگیری در دنیا، جهت ماهیگیری با قلاب و طعمه مصنوعی

5. بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا – کشور اسکاتلند 

6. بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا – جزیره سنت لوسیا 

جزیره آتشنشانی سنت لوسیا (Saint Lucia) در عمیق‌ترین آب‌های کارائیب قرار دارند، که این بدین معناست که تنها در چند مایلی این جزیره برگزاری مسابقات بزرگ ماهیگیری امکان پذیر است. این جزیره میزبان مسابقات قهرمانی گوناگونی در طول سال است. از جمله مسابقات بین المللی «دراز پوزه لوسیا (Lucia International Billfish Tournament)»، و «کلاس نیزه ماهی بابودا و آنتیگوآ (Antigua and Barbuda Marlin Class)» است.

جزیره سنت لوسیا: بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا، میزبان مسابقات بین المللی ماهیگیری

6. بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا – جزیره سنت لوسیا 

تمام مکان‌هایی که در بالا اشاره شدند به خاطر محل قرارگیری آنان نسبت به آب‌های مختلف یا رودهایی که دارند و در نتیجه ماهی‌های خاص آن آب‌ها، در بین ماهیگیران حرفه‌ای دنیا معروف هستند. به صورتی که گاهی در این مکان‌ها، مسابقات بین‌المللی قهرمانی برگزار می‌گردد که تعداد زیادی از ماهیگیران دنیا با شرکت در آن‌ها با هم به رقابت می‌پردازند و مهارت‌های خود را در معرض نمایش می‌گذارند. 

  • نظر شما در مورد این بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا چیست؟
  • آیا این مکان ها در شما به اندازه کافی ایجاد انگیزه می نمایند تا به آن ها سفر نمایید؟
  • انتظار شما از بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا چیست؟
لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد بهترین مکان های ماهیگیری در دنیا با ما و سایر دوستان علاقمند به اشتراک بگذارید؛ از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی نمودید، متشکریم.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.