انتشار: 1401/1/19
بروزرسانی: 1402/5/4
what-should-be-done-to-protect-the-environment | برای حفظ محیط زیست چه باید کرد؟ | وظیفه ما در برابر محیط زیست چیست؟

برای حفظ محیط زیست چه باید کرد؟ | وظیفه ما در برابر محیط زیست چیست؟

برای حفظ محیط زیست چه باید کرد؟ چه اقداماتی لازم است تا بهترین رویکرد را برای مراقبت از محیط زیست خود داشته باشیم؟! در این مقاله به خوبی راهنمایی می‌شوید.

یک جشن سالانه روز محیط زیست وجود دارد. در طول این رویداد، صحبت‌ها و پیشنهادات بی پایانی در مورد چگونگی حفظ محیط زیست وجود دارد. اما هر چند وقت یکبار این پیشنهادات را به کار می گیریم؟ اصلا آن اقدامات را عملی می‌کنیم؟ بیشتر ما از طبیعت، جنگل، حیوانات و رودخانه‌ها قدردانی می‌کنیم، اما اگر از محیط زیست محافظت نکنیم، به آن آسیب می‌رسانیم. عناصر مختلفی مانند فاضلاب، پلاستیک و زباله‌های خانگی باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند. ممکن است همه ما طرفدار محیط زیست نباشیم، اما گام‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانیم به طور مشترک برای کاهش مصرف منابع و جلوگیری از آسیب انجام دهیم. همچنین، ما می‌توانیم زباله‌هایی را که تولید می‌کنیم محدود کنیم. در زیر چند روش شگفت انگیز برای کمک به حفظ محیط زیست آورده شده است.

کاشت درخت؛ درخت کاشتن چه کمکی به محیط زیست می‌کند؟

مهمترین روش برای حفظ محیط زیست کاشت درخت است. درختان ممکن است طول بکشد تا رشد کنند، اما آنها به نسل بعدی خدمت می‌کنند. آیا تا به حال زیر آفتاب سوزان راه رفته‌اید و آرزو کرده‌اید کاش درختی وجود داشت که به شما سایه بدهد؟ درختان سایه ایجاد می‌کنند و نیاز به تهویه هوا را از بین می‌برند. از درختان در صنعت کاغذ استفاده می‌شود. بنابراین، می توانید با به حداقل رساندن استفاده از کاغذ، درختان را نجات دهید. به عنوان مثال، می‎توانید در هر دو طرف چاپ یا بنویسید.

حفظ آب؛ یک راه خلاقانه برای حفاظت از محیط زیست

آب یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای ادامه زندگی است. حفظ آب حیاتی است زیرا ما نمی‌توانیم بدون آب زنده بمانیم. مقدار قابل توجهی انرژی برای پمپاژ آب به خانه شما مصرف می‌شود. شما می‌توانید هدر رفتن  آب را به حداقل برسانید.
کاهش زمان حمام کردن را مدنظر بگیرید. هر چه زمان بیشتری صرف کنید، احتمالاً آب بیشتری مصرف خواهید کرد. کاهش مدت زمان دوش گرفتن می‌تواند تا 150 گالن در آب در هر ماه صرفه جویی کند. همچنین، می‌توانید دوش های کم جریان را انتخاب کنید.

  • در حین مسواک زدن یا هنگام اصلاح، شیر آب را ببندید
  • با استفاده از ماشین ظرفشویی، ظرف بشویید.
  • هر لوله نشتی را به سرعت ببندید
  • آب را جایگزین سایر عناصر پاک کننده مانند سرکه یا حتی جوش شیرین کنید.
  • آب را در اطراف خانه خود بازیافت کنید

استفاده از خودرو را محدود کنید؛ ضرورت حفاظت از محیط زیست

می‌توانید ماشین خود را جایگزین کنید و روش‌های دیگر مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و حمل و نقل عمومی را انتخاب کنید. این یک اقدام مهم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که مسئول تغییرات آب و هوایی هستند. ابتدا می‌توانید دوچرخه سواری را شروع کنید که باعث کاهش 90 درصدی انتشار گازها به محیط می‌شود. علاوه بر این، دوچرخه سواری باعث صرفه جویی در پول شما می‌شود که در غیر این صورت باید برای سوخت هزینه می‌کردید. دوم، شما می‌توانید راه رفتن را انتخاب کنید. سوم، شما می‌توانید حمل و نقل عمومی را در نظر بگیرید. ممکن است به اندازه یک ماشین شخصی راحت نباشد، اما شما سهم قابل توجهی در حفظ محیط زیست داشته‌اید.

آمار نشان می‌دهد که اگر شخصی به جای استفاده از ماشین خود برای طی مسافت 20 مایلی، حمل و نقل عمومی را انتخاب کند. آنها انتشار دی اکسید کربن را در آن سال 4800 پوند کاهش می‌دهند. این شما هستید که این تفاوت را ایجاد می‌کنید!

 

هدر رفتن مواد غذایی را به حداقل برسانید

آمارها نشان می‌دهد که در ایران سالانه 40 درصد مواد غذایی هدر می‌رود. همچنین، تحقیقات نشان می‌دهد که سالانه غذایی که در سطح جهان از بین می‌رود، برای سیر کردن تقریباً یک میلیارد گرسنه در سراسر جهان کافی است.مواد غذایی هدر رفته در محل‌های دفن زباله ریخته شده و با گذشت زمان به گاز گلخانه‌ای خطرناک متان تجزیه می‌شود. علاوه بر این، هدر دادن غذا به معنای هدر رفتن انرژی و آبی است که برای تولید غذا استفاده شده است. خوشبختانه اقداماتی وجود دارد که می‌توانیم برای کاهش هدر رفت مواد غذایی انجام دهیم.

  1. می‌توانید فهرستی از غذاهایی که قرار است بخرید و همچنین مقدار آن تهیه کنید. این امر خرید ناگهانی غذایی که احتمالاً نخوریم را کاهش می‌دهد. همچنین، می‌توانید برای وعده‌های غذایی آن هفته برنامه‌ریزی کنید و مواد لازم را برای هر وعده غذایی در نظر بگیرید.
  2. عادت به خوردن غذاهای روز قبل را در پیش بگیرید. برخی از ما یک وعده غذایی را دو بار نمی‌خوریم. برعکس، دور انداختن غذا به دلیل عدم تمایل به خوردن آن برای محیط زیست سازنده نیست. 

لایف استایل محیط زیستی داشته باشید

هر بار که به خرید می‌روید، حفظ محیط زیست را در خاطر خود ثبت نمایید. خرید سبز به معنای خرید با در نظر گرفتن شرایط است! شما می‌توانید با حمل کیف خود هنگام خرید و انتخاب سرمایه گذاری در یک بطری آب، سبز شوید. اگر در منطقه ای زندگی می‌کنید که آب لوله کشی آلوده است، به فکر خرید یک سیستم فیلتر آب برای خانه خود باشید. میرایی بطری‌های آب معدنی را کاهش می‌دهد که از محیط زیست محافظت می‌کند. با بررسی اینکه آیا محصول کاغذی با استفاده از روش‌های زیست محیطی ساخته شده است، مراقب درختان باشید. 

محصولات جیوه‌ای را کنار بگذارید

جیوه نه تنها برای محیط زیست خطرناک است، بلکه برای سلامتی فرد نیز خطرناک است. برخی از کشورها نقاطی دارند که محصولات جیوه را می پذیرند و آنها را جایگزین محصولات دوستدار محیط زیست می‌کنند. جستجو کنید که آیا چنین خدماتی در دسترس هستند یا خیر.

حفظ محیط زیست و ادامه بقای بشر

ما برای بقا به محیط وابسته هستیم و محیط زیست نیز برای بقا به ما متکی است. این کارهای ساده‌ای که ما انجام می‌دهیم تا حد زیادی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. ما در مورد 20 قدم اصلی که می‌توانید برای حفظ محیط زیست بردارید صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید با تغییر وسایل حمل و نقل، کاهش مصرف انرژی وسایل الکترونیکی در اطراف خانه، تغییر عادات غذایی خود تفاوت ایجاد کنید. هنگامی که سبک زندگی خود را به شیوه‌ای آگاهانه از محیط زیست تغییر دادید، می‌توانید خود را درگیر کرده تا دیگران را آموزش دهید و آنها را به انجام همین کار بکشانید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.