انتشار: 1402/7/17
بروزرسانی: 1402/7/17
12 دانشگاه برتر استرالیا

12 دانشگاه برتر استرالیا

این مقاله در مورد رتبه بندی دانشگاه‌های استرالیا بر اساس رنکینگ جهانی است. رشته‌های متعددی در این دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند. همچنین 12 دانشگاه برتر استرالیا از جمله دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن استرالیا و ... معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری را مشاهده کنید.
مشاهده عنوان‌های مقاله

دانشگاه‌های استرالیا از شهرت جهانی بسیاری برخوردارند. پس از آمریکا و انگلستان، کشور استرالیا بیشترین تعداد دانشگاه‌هایی را دارد که در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه‌بندی کیو-اس (the QS World University Rankings) قرار دارند. همچنین دانشگاه‌های استرالیا به‌عنوان طرف‌داران جهانی‌سازی شناخته شده‌اند؛ به‌طوری‌که این دانشگاه‌ها هر ساله پذیرای بسیاری دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در استرالیا هستند. در ادامه به معرفی 12 دانشگاه برتر استرالیا می‌پردازیم.

12 دانشگاه برتر استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University (ANU))

دانشگاه ملی استرالیا با نام اختصاری (ANU) در سال 1946 در کانبرا؛ پایتخت استرالیا تأسیس گردیده است. دانشگاه ملی استرالیا دارای بیش از 21 هزار دانشجو است که قریب به 6000 نفر از آن‌ها یعنی حدود 28% آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. این دانشگاه دارای سابقه درخشان و تحسین برانگیزی در حوزه رضایت تحصیلی دانشجویان به‌ویژه دانشجویان ایرانی و بین‌المللی را داشته و همچنین در زمینه اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل بسیار شهرت دارد.

دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)

دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شده است. پردیس اصلی دانشگاه ملبورن در شهر ملبورن و منطقه پارک ویل بوده و دارای چندین پردیس دیگر در ایالت ویکتوریا است. این دانشگاه دارای بیش از 52 هزار دانشجو بوده که بیش از 14000 نفر یعنی تقریبا 27% آن از دانشجویان بین‌المللی تشکیل شده است. لازم به ذکر است که دانشگاه ملبورن از لحاظ تحقیق و پژوهش از شهرت خاصی برخوردار است و دارای بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و مؤسسه است که سالیانه 850 میلیون دلار صرف هزینه‌های تحقیقاتی آنها می‌شود.

دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales (UNSW))

دانشگاه نیو ساوت ولز با نام اختصاری (UNSW) در سال 1949 تأسیس شده است که پردیس اصلی آن در شهر سیدنی و دومین پردیس بزرگ آن در شهر کانبرا پایتخت استرالیا واقع است. دانشگاه نیو ساوت ولز در رشته‌های حقوق، حسابداری و امور مالی جز 20 دانشگاه برتر جهان و رتبه نخست در رشته‌های مهندسی، تکنولوژی و ریاضیات در استرالیا است. این دانشگاه دارای بیش از  59 هزار دانشجو بوده که از این تعداد قریب به 15000 نفر یعنی حدود 25% آن را دانشجویان بین‌المللی از 130 کشور دنیا تشکیل داده است.

دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland (UQ))

دانشگاه کوئینزلند با نام اختصاری (UQ) در سال 1909 تأسیس شده است. دانشگاه کوئینزلند دانشگاهی عمومی تحقیقاتی بوده که پردیس اصلی آن در شهر بریزبین ایالت کوئینزلند واقع است و پنجمین دانشگاه استرالیا از نظر قدمت است کیفیت دانشگاه کوئینزلند به‌عنوان سومین دانشگاه برتر استرالیا از نظر دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل بسیار عالی است. دانشگاه کوئینزلند دارای بیش از 52 هزار دانشجو بوده که از این تعداد، بیش از 12000 نفر یعنی 23% آن را دانشجویان بین‌المللی از بیش از 140 کشور در جهان تشکیل می‌دهد. از دستاوردهای تحقیقاتی اخیر دانشگاه می‌توان به اختراع واکسن HPV که از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند و همچنین پیشرفت در زمینه آهنرباهای MRI ابررسانا با کارایی بالا اشاره کرد.

دانشگاه فناوری سیدنی (University of Technology Sydney (UTS))

دانشگاه سیدنی دانشگاهی دولتی واقع در شهر سیدنی بوده که در سال 1850 میلادی تأسیس شده است و اولین و قدیمی‌ترین دانشگاه در استرالیا است. طبق رده‌بندی دیلی تلگراف و هافینگتون‌پست، دانشگاه سیدنی جز 10 دانشگاه برتر از نظر زیبایی در جهان است. این دانشگاه در زمینه تعداد رشته‌های ارائه‌دهنده در کشور پیشتاز بوده و از نظر اشتغال فارغ‌التحصیلان در استرالیا رتبه 1 و در جهان رتبه 4 را دارد. این دانشگاه دارای بیش از 56 هزار دانشجو بوده که از این تعداد بیش از 12500 نفر یعنی حدود 22% را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه موناش (Monash University)

12 دانشگاه برتر استرالیا

دانشگاه موناش واقع در شهر ملبورن ایالت ویکتوریا در سال 1958 تأسیس شده است. نام این دانشگاه از ژنرالی در جنگ جهانی اول به نام جان موناش اقتباس شده و «همواره در حال آموختن هستم» شعار این دانشگاه است. دانشگاه موناش بسیار بر تحقیقات، آموزش متمرکز برای اشتغال برای بعد تحصیل و سوابق درخشان آکادمیک خود شهرت دارد و رضایت همه دانشجویان با تابعیت خارج از استرالیا از جمله ایرانیان را از نظر راحت بودن محیط تحصیل بسیار جلب کرده و از تعداد بیش از 64 هزار دانشجوی آن، بیش از 22000 نفر یعنی حدود 34% را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه وسترن استرالیا (University of Western Australia (UWA))

دانشگاه وسترن استرالیا با نام اختصاری (UWA) در سال 1911 تأسیس شد. این دانشگاه ششمین دانشگاه استرالیا و اولین در ایالت غربی از نظر قدمت است و در ایالت استرالیای غربی رتبه اول را از نظر استخدام فارغ‌التحصیلان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای بیش از 20 هزار دانشجو بوده که بیش از 5000 نفر یعنی 25% دانشجویان بین‌المللی را از 100 کشور دنیا تشکیل داده است.

دانشگاه آدلاید (University of Adelaide)

دانشگاه آدلاید در سال 1874 تأسیس شد و سومین دانشگاه قدیمی استرالیا است. این دانشگاه امسال با رتبه 106 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان قرار دارد. دانشگاه آدلاید برای شاخص دانشجویان بین‌المللی رتبه 44 را در جهان کسب کرده است و بیش از 8000 از 21000 دانشجوی این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی از 100 کشور مختلف است.

دانشگاه استرالیای جنوبی (University of South Australia)

دانشگاه استرالیای جنوبی دانشگاهی دولتی تحقیقاتی واقع در شهر آدلاید در ایالت استرالیای جنوبی است که دارای دو پردیس در همین شهر بوده و در سال 1991 با ادغام دو دانشکده هنر (تأسیس در 1856) و دانشکده صنعت و معدن (تأسیس در 1889) توسط وزیر وقت کار و تحصیلات عالی استرالیا، به‌عنوان دانشگاه تأسیس گردید که عضوی بنیان‌گذار از شبکه‌های بین دانشگاهی استرالیایی است. این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه در ایالت جنوبی استرالیا بوده که دارای بیش از 31 هزار دانشجو است که ازاین‌بین بیش از 6 هزار تا از آن یعنی حدود 20 درصد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه مک‌کواری (Macquarie University)

دانشگاه مک‌کواری دانشگاهی عمومی و دولتی واقع در شهر سیدنی (سومین دانشگاه احداث شده در این شهر) و حومه مک‌کواری پارک این شهر در استرالیا است که در سال 1964 تأسیس شده است و دارای 5 دانشکده شامل دانشکده هنر، دانشکده پزشکی و علوم بهداشت، دانشکده علوم و مهندسی، دانشکده کسب‌وکار و اقتصاد و دانشکده علوم‌انسانی بوده و بیمارستان مک‌کواری و دانشکده مدیریت مک‌کواری زیر مجموعه آن است. این دانشگاه دارای بیش از 38 هزار دانشجو بوده که از این میزان تعداد بیش از 10000 نفر یعنی 26 درصد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه ولونگونگ (University of Wollongong)

امسال دانشگاه ولونگونگ با 16 پله صعود نسبت به سال گذشته در رده دهم دانشگاه‌های استرالیا و رتبه 196 جهان قرار دارد. این دانشگاه در شاخص میزان استناد به هر عضو هیئت‌علمی، رتبه 75 را در جهان کسب کرده است که  بازتابی از کیفیت بالای نتایج تحقیقات در این دانشگاه است.

دانشگاه کانبرا (University of Canberra)

دانشگاه کانبرا دانشگاهی دولتی واقع در منطقه بورس و در 9 کیلومتری از مرکز شهر کانبرا است که در سال 1967 به‌عنوان کالج تحصیلات عالی تأسیس شده و از سال 1990 به‌عنوان دانشگاه تلقی گردید. این دانشگاه دارای 5 دانشکده پزشکی، هنر و طراحی، بیزینس و تجارت، حقوق، آموزش و علوم و تکنولوژی است. دانشگاه کانبرا یکی از بهترین دانشگاه‌ها از نظر تطابق محیطی برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی است که از تعداد بیش از 18 هزار دانشجوی آن، بیش از 4 هزار نفر یعنی 22 درصد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

در پایان

برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا می‌توانیم این اطمینان خاطر را به شما دهیم که یک تجربه بسیار عالی و هیجان‌انگیز است. نگران حمل بار و اثاثیه خود هم نباشید و ما شما را با فریت کردن بار به استرالیا همراهی می‌کنیم. استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات بین‌المللی است و دارای دانشگاه‌های برتر و معتبری است که به دانشجویان بین‌المللی فرصت‌های بی‌نظیری برای گسترش دانش و تجربه زندگی در یک محیط بین‌المللی علی‌الخصوص دانشجویان ایرانی ارائه می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فریت بار و دریافت مشاوره با متخصصان و کارشناسان مجرب همراه دژ ایرانیان تماس برقرار کنید. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.