انتشار: 1402/8/27
بروزرسانی: 1402/8/27
راهنمای جامع دریافت ویزای بلندمدت انگلستان

راهنمای جامع دریافت ویزای بلندمدت انگلستان

در مورد انگلستان و ویزای آن اول از همه باید بدانید که پس از سال 2013 و جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، قوانین و شرایط مهاجرت و حتی سفر به این کشور متفاوت از سایر کشورهای حوزه شینگن است. یعنی شما برای سفر به انگلستان نیازی به ویزای شینگن ندارید اما باید ویزای انگلستان را بگیرید. از آنجایی که روند صدور ویزای انگلستان و به خصوص نوع بلندمدت آن متفاوت است بنابراین در این مطلب از قندپهلو راهنمای جامع دریافت ویزای بلندمدت انگلستان صحبت خواهیم کرد.

انگلستان یکی از محبوب‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی در جهان است که سالانه با وجود راه‌های مختلف، مهاجرت میزبان کلیه افرادی می‌شود که به امید ساختن زندگی بهتر در یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه کیفیت زندگی، شغل و تحصیل و غیره به اینجا مهاجرت می‌کنند و به دنبال اخذ ویزای بلندمدت انگلستان هستند.

ویزای بلندمدت انگلستان چیست؟

با داشتن ویزای بلندمدت انگلستان شما می‌توانید به انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی سفر نمایید. ویزای بلند مدت انگلستان بسته به هدف سفر و انواع ویزا متفاوت است. در حالت عادی ویزای انگلستان با ارائه مدارک مختلف و مربوطه به صورت موقت به گردشگران و افرادی که جویای کار هستند اجازه می‌دهد تا 6 ماه در خاک انگلستان ساکن باشند. اما با داشتن ویزای بلندمدت انگلستان که به صورت 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله صادر می‌شود می‌توانید اقامت خود در انگلستان را تمدید نمایید و برای ورود به دنیایی از فرصت‌ها آماده گردید. دقت کنید که ویزای بلندمدت بیش از 10 سال صادر نمی‌شود. برای اخذ ویزای بلندمدت انگلستان شما باید ابتدا با انواع ویزای بلندمدت و سپس شرایط، هزینه و مدارک مربوط به آن‌ها آشنا شوید.

ویزای بلندمدت انگلستان چیست؟

ویزای بلندمدت انگلستان چگونه صادر می‌شود؟

در راه دریافت ویزای بلندمدت انگلستان احتمالا کلمه VFS را بارها و بارها خواهید شنید. ویزای انگلیس VFS به معنای دریافت ویزا از طریق ورود به سایت VFS Global به صورت آنلاین است. این شرکت دفتر رسمی صدور ویزا و سفارت انگلیس است به همین دلیل برای دریافت ویزای انگلیس دیگر نیازی به سفر به کشورهای دیگر ندارید چرا که تمامی مراحل در ایران قابل انجام است.

در این جا باید اشاره کرد یک اشتباه کوچک در روند ارائه مدارک اخذ ویزا می‌تواند تمام شانس شما را از بین ببرد و مهر ریجکتی را به شما هدیه دهد اما اگر می‌دانید که نیاز به کمک دارید می‌توانید از خدمات علاالدین مهاجر، کارشناسان و وکلای خبره آن بهره بگیرید و در عرض چند روز ویزای بلندمدت را دریافت کنید و برای یک زندگی جدید آماده شوید. VFS نماینده رسمی دولت انگلستان در ایران است و مسئولیت تمام امور اداری صدور ویزا از جمله انگشت‌نگاری و بررسی مدارک را بر عهده دارد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های مهاجرت به انگلستان کافیست به این صفحه سری بزنید.

ویزای بلندمدت انگلستان چگونه صادر می‌شود؟

شرایط اخذ ویزای بلندمدت انگلستان

امروزه نسبت به گذشته سخت‌گیری‌های بیشتری در زمینه مهاجرت و صدور ویزا انجام می‌شود که به دلایل مختلفی بستگی دارد. این شرایط برای اخذ ویزای بلندمدت ایرانیان عبارت است از:

  • ارائه سند ملکی و شغلی: هر فرد بالای 18 سال که متقاضی ویزای کانادا است باید اموال و پس‌اندازی به ارزش بالا داشته باشد.
  • تمکن مالی: تمکن مالی که از ملزومات اخذ ویزا در سراسر جهان است برای انگلستان نیز صدق می‌کند. برای اثبات تمکن مالی باید پس انداز و ارزش اموال منقول و غیر منقول شما به دلار آمریکا یا پوند محاسبه شود. این گردش حساب باید مربوط به 3 تا 6 ماه اخیر باشد.
  • بررسی مدارک مالی: ارائه مدارک مالی مانند حقوق دریافتی یا اجاره پرداختی و گردش حساب نیز به عنوان مدرکی دال بر خوش‌حسابی و خوب بودن شهروندی فرد باید ارائه شود تا اجازه دریافت ویزای بلندمدت انگلستان را کسب کند.
  • تاریخچه سفر: یکی از مهم‌ترین مدارکی که در حین صدور ویزای بلندمدت انگلستان به آن دقت می‌شود، تاریخچه سفر است. شما باید در پاسپورت خود که حداقل 6 ماه اعتبار دارد مهر سفر به یکی از کشورهای قوی جهان مانند کشورهای حوزه شینگن، استرالیا یا ژاپن و سنگاپور را داشته باشید تا امتیازتان برای دریافت ویزا افزایش یابد.
  • دعوتنامه: کسانی که می‌خواهند ویزای تحصیلی، کاری یا بازدید از اقوام را دریافت کنند باید دعوتنامه داشته باشند. این دعوتنامه از سوی دانشگاه پذیرش شده، صاحب کار انگلیسی یا تنها بستگان درجه یک برای دوستان و آشنایان ارشال شود. در این دعوتنامه باید حتما تاریخ ورود و خروج، محل اقامت و مدت زمان اقامت و نسبت شما با دعوت‌کننده ذکر گردد.

شرایط اخذ ویزای بلندمدت انگلستان

انواع ویزای بلندمدت انگلیس

ویزای بلندمدت انگلستان با توجه به هدف سفر متفاوت است و تنها به تعداد معدودی از انواع ویزاها محدود می‌شود. که از جمله آن می‌توان موارد زیر را نام برد و به توضیح آن‌ها پرداخت تا ویزای موردنظر خود را پیدا کنید. در این زمینه حتی می‌توانید از خدمات مشاوره علاالدین مهاجر برای اخذ ویزای بلندمدت انگلیس استفاده کنید تا به شما بهترین، آسان‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه را به شما معرفی نمایند. این ویزاها عبارتند از:

  • ویزای توریستی انگلیس (UK visitors visas)
  • ویزای خانوادگی انگلیس (UK Family Visas)
  • ویزای تحصیلی انگلیس (UK Study Visas)
  • ویزای کار (Tier 2 General Visa):
  • ویزای تجاری (Tier 1 Entrepreneur Visa):
  • ویزای پیمان‌کاری (Tier 2 Intra-company Transfer Visa):
  • ویزای قرارداد کارکنان خارجی (Tier 2 Intra-company Transfer Visa):
  • ویزای دیپلماتیک و سفارتی
  • ویزای استعدادهای درخشان انگلیس (Tier 5 Temporary Worker - Creative and Sporting Visa)
  • ویزای بازنشستگی (Retirement Visa):
  • ویزای استاندارد ملی (Tier 1)

ویزای ازدواج و مهاجرت به انگلیس و ویزای دیپلمات‌ها و سیاست‌مداران نیز از جمله دیگر ویزاهایی هستند که در دسته ویزاهای بلندمدت انگلستان قرار می‌گیرند. حال به توضیح این ویزاها و سایر ویزاهای بلندمدت انگلستان می‌پردازیم.

  1. ویزای کار: ویزای کار انگلستان مانند سایر کشورها برای کسانی است که توانسته‌اند جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی معتبر در زمینه مربوط به تخصص و رشته خود دریافت کنند. افراد جهت دریافت این ویزا ابتدا باید توسط یک کارفرمای معتبر انگلیسی استخدام شوند.
  2. ویزای تحصیلی (Tier 4 Student Visa):  ویزای تحصیلی برای افرادی است که می‌خواهند خارج از کشور تحصیل کنند. اگر فردی بتواند از یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز معتبر آموزشی انگلستان دعوتنامه دریافت کند می‌تواند جهت اخذ ویزای بلندمدت انگلستان اقدام نماید.
  3. ویزای پیمان‌کاری (Tier 2 Intra-company Transfer Visa): یکی دیگر از راه‌های دریافت ویزای بلندمدت بریتانیا، ویزای پیمان‌کاری یا سرمایه‌گذاری است. اگر فردی براساس قوانین سرمایه‌گذاری و پیمانکاری توانایی راه‌اندازی کسب و کار در انگلستان یا سپرده‌گذاری در این کشور را داشته باشد می‌تواند با ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای بلندمدت دریافت کند.
  4. ویزای قرارداد کارکنان خارجی (Tier 2 Intra-company Transfer Visa): اگر شرکتی چندملیتی و بین‌المللی شعبه‌ای در انگلستان داشته باشد کارمندان آن شرکت بسته به دریافت نامه از سوی مدیر می‌توانند ویزای بلندمدت کارکنان خارجی بریتانیا را دریافت کند و در شعبه انگلیس مشغول به کار شود.
  5. ویزای اقامت خانوادگی (Family Visa): کسانی که اقامت دائم انگلیس را دارند و شهروند این کشور به شمار می‌روند می‌توانند جهت اخذ ویزای خانوادگی برای اعضای درجه یک شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین خود دعوتنامه فرستاده و ویزای بلندمدت بگیرد. برای فرزندان بالای 18 سال باید از راه‌های دیگر اقدام کرد.
  6. ویزای استعدادهای درخشان انگلیس (Tier 5 Temporary Worker - Creative and Sporting Visa): این ویزا برای هنرمندان، ورزشکاران و کلیه افراد خلاق و استعدادهای درخشان صادر می‌شود. برای دریافت ویزا فرد باید توسط یک کمپانی یا سازمان در انگلیس برای کار در رشته خود دعوتنامه دریافت کند.
  7. ویزای بازنشستگی (Retirement Visa): کسانی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند و تمکن مالی کافی دارند می‌توانند برای اقامت دائم انگلستان اقدام نمایند.
  8. ویزای توریستی: ویزای توریستی بلندمدت انگلیس محبوب‌ترین و پرطرفدارترین این نوع ویزا است. ویزای توریستی بسته به هدف در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد و افراد با داشتن آن اجازه کار یا تحصیل در این کشور را ندارند. ویزای توریستی غیرقابل تبدیل است و معمولا به صورت 6 ماهه و چندبار ورود صادر می‌شود. ویزای توریستی بلندمدت انگلیس می‌تواند به صورت 2, 5 و 10 ساله نیز صادر شود اگر هدفتان از سفر نیاز به گذراندن زمان بیشتر داشته باشد. در این نوع ویزا اجازه اقامت دائم یا کار و تحصیل و تغییر آن به ویزای دیگر را ندارید. توجه: شما برای اخذ ویزای توریستی باید هدفتان را از سفر مشخص کرده و در طول مدت زمانی که ویزا را دارید همچنان پایبند به اهدافتان بمانید.
  9. ویزای استاندارد ملی (Tier 1): کسانی که می‌خواهند خویش‌کارفرما در زمینه‌هایی مانند بهداشت و درمان برای تاسیس مطب، پژوهش، علوم، هنر و فرهنگ و آموزش فعالیت کنند شامل این نوع ویزا می‌شوند. در این ویزا فرد باید معیارهای مشخصی را که از سوی VFS گفته می‌شود داشته باشد. برای دریافت این ویزا گاهی نیاز حضوری برای اثبات توانایی‌ها یا توضیح اهداف تحقیقات است.

انواع ویزای بلندمدت انگلیس

دریافت ویزای بلندمدت انگلستان از ایران

افرادی که تقاضای اخذ ویزای بلندمدت انگلستان را دارند برای شروع مراحل کار و دریافت یکی از انواع ویزا باید برای دریافت وقت سفارت انگلیس به کارگزاری VFS Global مراجعه کنید. در واقع انگلیس به صورت رسمی در تهران سفارتخانه ندارد و برای راحتی ارائه اخذ خدمات این سازمان در میدان هروی تهران قرار دارد. افراد برای دریافت نوبت باید به وب‌سایت visa.vfsglobal مراجعه کنند و وقت سفارت انگلستان را بگیرند. وی اف اس گلوبال در تهران مسئول انگشت‌نگاری، دریافت مدارک و انجام کلیه امور مربوط به اخذ ویزا, عکس بیومتریک یا کارهای مربوط به اپلای تحصیلی را بر عهده دارد.

مراحل درخواست ویزای انگلیس

پیش از هر چیز دقت کنید که حضور یک راهنما یا فردی خبره در امور مهاجرتی به خصوص مهاجرت به انگلیس و اخذ ویزای بلندمدت انگلستان اهمیت بسیاری دارد چرا که وی با آشنایی و تسلط به راحتی می‌تواند مانع از ریجکتی و قبولی هر چه سریع‌تر مدارک‌تان شود. در اولین قدم بدون استرس وارد سایت visa.vfsglobal شوید و فرم آنلاین ویزایی که می‌خواهید را انتخاب کنید. برای ورود نیاز به ساخت حساب کاربری در وب‌سایت دارید. پس از آن روند تکمیل فرم را به دقت ادامه دهید. این روند پس از ساخت حساب کاربری و انتخاب نوع ویزا شامل مراحل زیر می‌شود:

  • تکمیل فرم آنلاین ویزای انگلستان
  • بارگذاری موارد خواسته شده
  • گرفتن وقت سفارت بسته به تاریخ‌های مختلف در تهران یا کشورهای دیگر
  • پرداخت هزینه دلاری یا پوندی ویزای بلندمدت انگلستان
  • انجام انگشت نگاری و ارائه مدارک و اطلاعات بیومتریک در VFS تهران

توجه: تمامی مراحل تکمیل فرم به زبان انگلیسی بوده و باید دقت و وسواس زیادی در تکمیل آن داشته باشید. فرم درخواست ویزای توریستی برا هر فرد نیز باید به صورت جداگانه کامل شود.

مدت زمان صدور ویزای بلندمدت بریتانیا

صدور ویزای توریستی به دلیل تقاضای بالا ممکن است بیش از 6 تا 8 هفته به طول انجام. همچنین باز هم بسته به نوع ویزایی که دارید زمانی که پاسخ را دریافت می‌کنید متفاوت است. هر چه امتیاز بالاتری در زمان ارائه مدارک داشته باشید شانس بیشتری هم برای دریافت ویزای بلندمدت انگلستان در هر زمینه‌ای دارید. در کل می‌توان گفت بین 40 تا 50 روز کاری صدور ویزای بلندمدت انگلستان به طول می‌انجامد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای انگلستان

مدارک هر نوع ویزای انگلیس با دیگری فرق دارد. حتی گاهی دو نوع ویزای توریستی نیاز به مدارک یکسان با یکدیگر ندارند اما از جمله مدارکی که باید ارائه دهید می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  • نسخه کامل فرم آنلاین درخواست ویزای انگلستان
  • نسخه تاییدیه وقت سفارت
  • 2 قطعه عکس بر حسب اطلاعات درون سایت
  • اصلی و کپی دعوت‌نامه معتبر بسته به نوع ویزا
  • اصل و ترجمه رسمی اسناد هویتی مانند ازدواج، تولد، کارت ملی، شناسنامه و غیره
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه
  • مدارک میزبان در انگلستان
  • ترجمه رسمی اصل مدارک مالی مانند پرینت سپرده‌ها و تمکن مالی
  • ارائه و نوشتن توجیه‌نامه به افسر مصاحبه جهت دریافت ویزای بلندمدت انگلستان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای انگلستان

در نهایت زمانی می‌رسد که باید پاسخ درخواست خود را بخوانید. کمک‌های مشاور در این زمینه و تلاش‌های خودتان همراه با تیمی که به کلیه راه‌های اخذ ویزای بلندمدت انگلستان مسلط است می‌تواند پاسخ مثبتی که در انتظارش بودید را به شما هدیه دهد. در این راه می‌توانید از خدمات مشاورین خبره، وکلای رسمی و کارشناسان علاالدین مهاجر به شماره 02174495 تماس بگیرید و با تعیین یک وقت مشاوره آینده خود را تغییر دهید و با گام‌هایی مطمئن به سوی اخذ ویزای انگلستان بروید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.