انتشار: 1402/7/20
بروزرسانی: 1402/7/29
چگونه شیراز را بگردیم؟

چگونه شیراز را بگردیم؟

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شده، می‌توان گفت که شیراز یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه است که در هر فصلی می‌توان از آن بازدید کرد؛ اما بسته به سلیقه و اهداف خود، باید زمان مناسبی را برای شیراز گردی انتخاب کنید.

گاهی اوقات بسیاری از ما نیاز داریم تا برای گریز از تنش‌­های روزمره زندگی­، سفر کنیم. در این مقاله، شهر شیراز را به عنوان مقصد سفر، در نظر گرفته‌­ایم؛ شهری که با اشعار حافظ و بوی گل­‌های نارنج، شما را مجذوب خود می­‌کند. برای بازدید از این همه جاذبه، لازم است ابتدا محل اقامت خود را مشخص کنید. هتل بزرگ شیراز، یکی از بهترین گزینه­‌های اقامتی است که می­‌توانید حساب جداگانه­ای روی آن باز کنید. مقاله پیش­رو، راهنمای جامعی از شیراز گردی است تا بتوانید به راحتی از جاذبه­‌های گردشگری این شهر، رستوران­‌ها و دیگر مناطق بازدید کرده و لذت ببرید.

نکاتی که باید قبل از شیراز گردی بدانید؟

قبل از این­که شیراز گردی خود را شروع کنید، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. دانستن این نکات، باعث می‌­شود تا از سفر خود لذت بیشتری برده و با فرهنگ و آداب و رسوم این شهر آشنا شوید. بعضی از مهم‌­ترین این نکات عبارتند از:

  • بهترین فصل برای شیراز گردی، فصل بهار است. در این فصل، شیراز حال­ و هوای خاصی دارد. در اوایل بهار، جشن گلاب­گیری در باغ ارم برگزار می­شود که یکی از زیباترین رویدادهای فرهنگی شیراز است.
  • شیراز دارای غذاهای محلی خوشمزه و متنوعی است که حتما باید امتحان کنید.
  • در شهر شیراز، تورهای گردشگری مختلفی برای بازدید از جاذبه­‌های تاریخی، فرهنگی و حومه آن وجود دارد. می­‌توانید با استفاده تورهای روزانه یا چند روزه، به مکان­هایی مانند پاسارگاد، نقش رستم، آرامگاه شاهچراغ و... سفر کنید.
  • در شیراز، بازارهای سنتی و قدیمی زیادی وجود دارد که محصولات مختلفی را به فروش می­رسانند.

جاذبه ­های گردشگری شیراز که باید دیدن کنید

یکی از بهترین تجربیات گردشگری که می­توانید داشته باشید، شیراز گردی است. شیراز، شهری است با تاریخ و فرهنگ غنی. در این شهر می­توانید از دیدن بناهای تاریخی، معماری زیبا، باغ­‌های سرسبز، موزه‌­های جالب و بازارهای قدیمی لذت ببرید. در ادامه، تعدادی از جاذبه­‌های گردشگری شیراز که باید دیدن کنید را به شما معرفی می­کنیم.

باغ نارنجستان شیراز

باغ نارنجستان شیراز

به باغ نارنجستان که قدم بگذارید، رایحه و عطر خوش­بوی نارنج­های آن، هوش از سر شما می­برد. این باغ، یکی از جذاب­ترین جاهای دیدنی برای شیراز گردی است که متعلق به قوام­الملک، از نوادگان خاندان قاجاریه بوده است.

از زمان دقیق ساخت باغ، اطلاعی در دست نیست. همان­طور که شواهد و تحقیقات علمی نشان می­دهند، بین سال­های 1257 تا 1267، کار ساخت آن به اتمام رسیده است. این باغ، از بخش­ها و قسمت­های مهمی تشکیل شده است.

پلان، از بخش­های قدیمی است که به دست معماران هنرمند ایرانی ساخته شده است. در تزیین این بنای قدیمی، از هنر­های اصیل معماری نظیر آیینه‌کاری، منبت‌کاری، آجرکاری، حجاری، گچ‌بری، مقرنس‌کاری و... استفاده شده است.

با گذر از بخش پلان، حال نوبت آن است تا نفسی تازه کنید و خود را برای دیدن دیگر بخش­های مهم باغ آماده کنید. در سمت چپ ساختمان اصلی باغ، قهوه­خانه­­ای وجود دارد که می­توانید در آنجا، به استراحت بپردازید. اتاق­ها، ایوان و تالار آیینه از دیگر بخش­های اصلی باغ محسوب می­شوند.

بهترین زمان بازدید برای بازدید از باغ نارنجستان، فصل بهار است که بوی خوش نارنج، فضای باغ را پر می­کند. در این فصل، شکوفه­های درختان، منظره­ای زیبا به خود می­گیرد که جان می­دهد برای گرفتن عکس­های یادگاری.

مسجد جامع عتیق شیراز

مسجد جامع عتیق شیراز

آیا دوست دارید در شیراز گردی خود، از مساجد و ابنیه­های تاریخی نیز دیدن کنید؟ این آثار باستانی که نقش مهمی در معماری اصیل اسلامی دارند، از دیرباز مورد توجه بسیاری از گرشگردان بوده است. در این بخش، با یکی از کهن­ترین مساجد شیراز به نام مسجد جامع عتیق آشنا می­شوید.

مسجد عتیق که به مسجد آدینه نیز شهرت دارد، در سال 281 هجری قمری و در زمان عمرولیث صفاری ساخته شد. با ورود به مسجد، عمارتی چهارگوش نظر شما را به خود جلب می­کند که با ستون­هایی مدور و کتیبه­هایی قدیمی، تزیین شده است.

در زمان صفاریان، این عمارت چهارگوش به نام خدایخانه یا دروازه زمان، شهرت داشته است و عموماً محلی برای نگهداری کتاب‌های دینی و قرآن بود. حافظان قرآن در این مکان به تلاوت قرآن، فراگیری احکام و آموزش آن، مشغول می­شدند.

دروازه امام، ضلع جنوبی مسجد عتیق، ضلع غربی، ضلع شرقی و شبستان از جمله بخش­های مسجد جامع محسوب می­شوند. ورودی شمالی، از ورودی­های مسجد است که با کاشی­هایی زیبا، تزیین شده است. جالب است بدانید که بر روی این کاشی­ها، اسامی دوازده امام معصوم، حک شده است. در شبستان نیز، سقف­های آجری، محراب و منبر حال و هوایی معنوی به مسجد بخشیده است.

باغ دلگشا

باغ دلگشا

باغ دلگشا در حوالی آرامگاه سعدی و در دامنه‌ کوهستان واقع شده است. مساحت این باغ 7 هکتار است که انبوهی از درختان نارنج را تشکیل می­دهند. این عمارت تماشایی، در حال حاضر به موزه­ای جذاب تبدیل شده است.

اگر برای شیراز گردی در فصل اردیبهشت، دنبال یک جای دلنشین و ناب هستید، پیشنهاد می­کنیم دیدن باغ دلگشا را از دست ندهید. در این فصل، باغ پر می­شود از عطر خوش بهارنارنج.

در وسط باغ دلگشا، عمارتی تاریخی تعبیه شده که مربوط به دوره ساسانیان می­شود. این عمارت، سه طبقه است و دو ورودی، یک تالار و ایوان بزرگی هم دارد. بر روی این ایوان، اشعاری ناب از شاعری شیرازی، حک شده است.

باغ دلگشا از جمله مهم­ترین آثار تاریخی ایران است که در سال 1381 به ثبت آثار ملی رسیده است. در این باغ، موزه­ای نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد که در آن، مجموعه­ای از اشیای قدیمی، انواع سکه، تمبر و کبریت به نمایش گذاشته شده است.

برای دسترسی به باغ دلگشای شیراز، مسیرهای متنوعی وجود دارد؛ بنابراین در شیراز گردی خود، دچار مشکل نخواهید شد. به عنوان مثال، از آرامگاه سعدی به سمت بلوار بوستان که حرکت کنید، بعد از چند دقیقه پیاده­روی به باغ خواهید رسید.

حافظیه شیراز

حافظیه شیراز

در شیراز گردی، یکی از مهم­ترین جاهایی که باید سر بزنید، آرامگاه حافظ است. بی­شک همه شما با نام حافظ و غزلیات بی­بدیل او آشنا هستید. حافظ شیرازی، اشعار نغزی در طول زندگی چند ساله خود سرود. به همین دلیل، جایگاه مهمی در نزد حاکمان وقت خود داشت.

بعد از مرگ حافظ، آرامگاهی به دستور میرزا ابوالقاسم گورکانی به عنوان یادبود، ساخته شد. شکوه مجموعه حافظیه به دوران زندیه باز می­گردد که طراحی­های هنرمندانه­ای انجام شد و به مرور، به یکی از جاذبه­های معروف شیراز تبدیل شد.

یکی از قسمت­های جذاب حافظیه، معماری آن است که شامل معماری بخش شمالی، ایوان و بخش جنوبی می­شود. بنای آرامگاه، از یک گنبد و 8 ستون که محافظ آن هستند، تشکیل شده است. این گنبد جذاب، از مس ساخته شده تا از گزند آسیب­های آب­وهوایی در امان باشد.

در حافظیه، کتابخانه­‌ای نیز برای عموم ساخته شده که فضاهای متنوعی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان دارد؛ علاوه بر این، فضای سبز دیگری در اطراف کتابخانه با انبوهی از درختان نارنج و سرو، به جذابیت حافظیه افزوده است. ساعات بازدید از مجموعه دیدنی حافظیه، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب است که استفاده از آن برای عموم آزاد است.

بازارها و مراکز خرید شیراز

هتل های شیراز، گزینه­های متفاوتی برای اقامت در این شهر زیبا و تاریخی به شما ارائه می­دهند؛ اما شیراز گردی فقط به هتل­ها ختم نمی­شود. بازارگردی، یکی از قسمت­های جذاب و خاطره­انگیز هر سفری است. شما می­توانید در بازارها و مراکز خرید شیراز، از خرید کالاهای محلی، صنایع دستی، ادویه­ها و میوه­های خشک لذت ببرید.

در ادامه این بخش، شما را با مهم­ترین بازارها و مراکز خرید شیراز، آشنا می­کنیم. این بازارها، گزینه‌­هایی عالی برای تهیه سوغات و کالای ارزان ­قیمت هستند.

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز

شاید شما هم بارها، نام بازار وکیل شیراز را شنیده باشید. این بازار یادگاری از دوران زندیه است که به دستور کریمخان زند ساخته شده است. با شیراز گردی در بازار وکیل، لذت بازدید از دیگر جاذبه‌­های تاریخی شیراز را نیز تجربه خواهید کرد. بعد از کلی تفریح و بازارگردی، می­توانید از ارگ کریمخان، حمام وکیل، آب­‌انبار، موزه پارس و مسجد نصیرالملوک نیز دیدن کنید.

بازار وکیل از مصالح ساده­‌ای مانند آجر، گچ و آهک ساخته شده؛ به همین دلیل، ستون­هایی سنگی و محکم بر روی سازه ایجاد شده تا در برابر زلزله و دیگر حوادث مقاوم باشد. بازار به بخش‌­های مختلفی تقسیم شده است. هر بخش به فروش کالایی خاص، اختصاص دارد؛ بنابراین در زمان کوتاهی می­توانید کالاهای خود را یکجا خریداری کنید.

سرای مشیر، راسته بزازان، کاروانسراهای بازار، راسته علاقه­‌بندان، بازار شمشیرگراها، چهارسوق و بازار ترکش­دوزها از بخش­های مهم بازار به شمار می­‌آیند. تنوع کالا در بازار وکیل به قدری زیاد است که دوست دارید ساعت‌ها به گشت‌­وگذار در آن بپردازید و وقت صرف کنید.

از مهم‌ترین کالاهایی که در بازار وکیل شیراز به چشم می­‌خورد می‌­توان به بورس انواع پارچه و گلیم، فرش‌های ایرانی دستباف و ماشینی، خوراکی­‌ها، عرقیجات مخصوص، خشکبار و انواع صنایع دستی اشاره کرد.

بازار حاجی شیراز

بازار حاجی شیراز

یکی از قدیمی‌­ترین بازارهای شیراز، بازار حاجی است که در نزدیکی حرم شاهچراغ و در خیابان لطفعلی خان واقع شده است. مورخان، قدمت این بازار را که در زمان دیلمیان ساخته شده، نزدیک به هزار سال تخمین می­زنند. قوام­‌الدین حسن از پادشاهان دیلمی، دستور ساخت این بازار را صادر کرد که تا امروز نیز استحکام خود را حفظ کرده است. بی‌گمان، اولین چیزی که با ورود به بازار حاجی، نظر شما را جلب خواهد کرد، معماری باشکوهی است که شما را به دنیایی از هنر و زیبایی دعوت می­کند.

سقف­‌های گنبدی­‌شکل که در بازار مشاهده می­کنید، شاهکاری از معماری دوران دیلمیان است که در گذر زمان دچار تغییر و تحول شده است. در سال 1392 در بازار حاجی شیراز، بازسازی‌­هایی انجام گرفت و قسمت­هایی از آن از جمله سنگ­فرش­‌ها، شیروانی ورودی و گنبدها مورد مرمت قرار گرفتند.

در بازار حاجی شیراز، انواع و اقسام پوشاک، خشکبار، لوازم بهداشتی، خیاطی و پارچه­‌های رنگارنگ به فروش می­رسد که به عنوان سوغات، می­توانید خریداری کنید.

به دلیل قرارگیری بازار حاجی در بهترین موقعیت مکانی، با یک تیر دو نشان می­زنید. هم می­توانید از اماکن متبرکه­‌ای همچون شاهچراغ دیدن کنید و هم از مکان­های تاریخی شیراز مانند آرامگاه حافظ، بازار وکیل و مسجد خان بازدید کنید.

سرای مشیری شیراز

سرای مشیری شیراز

شیراز پر است از بازارهای متنوع و پرجاذبه. اگر به قصد شیراز گردی به این شهر سفر کرده­‌اید، بازدید از سرای مشیر را از دست ندهید. این بازار در نزدیکی خیابان لطفعلی خان به سمت بازار وکیل، واقع شده است.

قدمت بازار مشیر به دوران قاجاریه باز می­گردد که توسط فردی به نام مشیرالممالک ساخته شد. به دلیل قرارگیری این بازار در نزدیکی بازار وکیل، معماری شبیه به همدیگر دارند. با این تفاوت که، یک بنای هشتی و حوضچه‌­ای بزرگ در وسط حیاط بازار مشیر تعبیه شده است که نمونه‌­ای بی­نظیر از معماری اسلامی ایران است.

در هر کجای بازار مشیر که سر بزنید، گوشه­‌هایی از معماری ایران اسلامی را خواهید دید که به شکلی بسیار زیبا، طراحی شده است. کاشی‌­کاری­های زیبا، تزئینات چوبی و شیشه‌های رنگی از جمله طرح­های خلاقانه‌­ای است که در ساخت هشتی و حوضچه به کار گرفته شده است.

آنچه در بازار مشیر به فروش می­رسد، انواع مختلفی از فرش­‌های ایرانی، نقره­‌های ناب، تابلو فرش­ها، صنایع دستی، قالی و قالیچه است. این محصولات با قیمتی مناسب­، به شما عرضه می‌­شود.

حال وقت آن رسیده که برای رفع خستگی حاصل از بازارگردی، به رستوران­های بازار نیز سری بزنید و از طعم غذاهای خوش عطر و بوی شیراز، لذت ببرید.

مجتمع تجاری زیتون فارس

مجتمع تجاری فارس، یکی دیگر از بازارهای معروف این شهر است که مساحتی بیش از 60 هزار مترمربع دارد. این بازار، متشکل از 12 طبقه مجزا، 400 فروشگاه، 3 سینمای سه بعدی و تعداد زیادی رستوران و کافی­شاپ است.

معماری خاص و مدرن بازار زیتون، یکی از ویژگی­های ممتاز بازار است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. اگر می­خواهید شیراز گردی خود را از بازار زیتون فارس شروع کنید، خوب است بدانید که؛ علاوه بر نزدیکی به جاذبه­هایی مانند بازار بزرگ و بازار وکیل، امکانات رفاهی متنوعی نیز برای شما در نظر گرفته است.

آسانسور در تمامی طبقات وجود دارد تا امکان بازدید از دیگر فروشگاه­‌ها را داشته باشید. در این بازار انواع مختلفی از پوشاک، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، بهداشتی و بدلیجات متنوع به فروش می­رسد. در بازار زیتون فارس، لازم نیست که نگران پارک خودروی خود باشید. این بازار دارای پارکینگ اختصاصی سه طبقه است که ظرفیت نگهداری از 300 خودرو را دارد.

کافی­شاپ و رستوران نیز از دیگر خدمات بازار زیتون است که با سرو غذاهای شیرازی، به خوبی از شما پذیرایی می­کنند. اگر با فرزند خود به بازار رفته­اید، می­توانید او را به شهربازی مخصوص کودکان برده تا در آنجا سرگرم شود.

بازار مسگرهای شیراز

بازار مسگرهای شیراز

تقریبا می­توان گفت که در بازار همه شهرها، بازاری به نام مسگرها وجود دارد که با نوای دل­‌انگیز چکش، خاطرات گذشته را برای شما زنده می­کند. حال می­خواهد بازار مسگرهای شیراز باشد یا بازار قیصریه اصفهان؛ اما در این بخش، قصد داریم تا شما را با بازار مسگرهای شیراز بیشتر آشنا کنیم.

این بازار که از قدیمی­ترین بازارهای شیراز است، در محله درب شاهزاده واقع شده است. در این بازار می­توانید ظروف و اشیاء مسی زیبا و دست­ساز را ببینید و خرید کنید؛ علاوه بر آن، کالاهایی مانند انواع لوازم خانگی، صنایع دستی، پوشاک سنتی و غذاهای محلی را نیز در این بازار مشاهده خواهید کرد.

بازار مسگرهای شیراز، از موقعیت مکانی خوبی نیز برخوردار است. بیشتر جاذبه­های تاریخی این شهر در اطراف بازار واقع شده است؛ به طوری که از بازار تا حافظیه، 15 دقیقه و تا مدرسه خان، 6 دقیقه فاصله دارید. با 5 دقیقه پیاده­روی به حمام و بازار وکیل می­رسید و از بازدید موزه­های آن لذت می­برید.

خانه منطقی‌نژاد از دیگر بناهایی است که در اطراف بازار مسگرهای شیراز وجود دارد. در این خانه، آیینه­کاری، پنجره­های مشبک و زیبا به چشم می­خورد که شما را به دوران باشکوه قاجاریه می­برد. تماشای خانه منطقی­نژاد در کنار بازدید از دیگر جاذبه­ها، خالی از لطف نیست.

رستوران­های مهم شیراز

یکی از لذت­های سفر به شیراز، شیراز گردی در رستوران­های متنوع و خوشمزه آن است. در این رستوران­ها، می­توانید طعم­‌های محلی، سنتی، ایرانی و بین­‌المللی را امتحان کنید. بسیاری از رستوران­‌های مهم شیراز در نزدیکی جاذبه­‌های این شهر واقع شده‌­اند.

بعد از این­که در بازارهای شیراز، تفریح کرده و خسته شدید، می­توانید به رستوران­های اطراف بازار بروید و از غذاهای متنوع آن­ها لذت ببرید. در ادامه با رستوران­های محبوب شیراز، آشنا می­شوید.

رستوران هفت­خان شیراز

رستوران هفت¬خان شیراز

یکی از مجلل­‌ترین و متنوع­‌ترین رستوران­های شیراز، رستوران هفت­خان است که در هفت طبقه مختلف، انواع غذاهای ایرانی، ترکی، سنتی، فرنگی، فست­فود، صبحانه و کافی­شاپ را به مشتریان خود ارائه می­دهد. دمپخت شیرازی، قلیه ماهی، کباب کوبیده، کلم­ پلو و فالوده شیرازی از جمله محصولات مشهور این رستوران محسوب می­شوند.

اگر در شیراز، به دنبال مکانی دنج هستید تا جشن­های مختلف خود را برگزار کنید، باید بگوییم که این رستوران، نیاز شما را در نظر گرفته است. در این رستوران، سالن­های اختصاصی با دکوراسیون منحصربه‌­فردی ساخته شده تا جشن­های خود را به بهترین شکل ممکن، برگزار کنید.

از جمله امکاناتی که در رستوران هفت­خان شیراز وجود دارد می­توان به پارکینگ با ظرفیت 200 خودرو اشاره کرد که برای رفاه حال مشتریان آماده خدمت­رسانی است. تمامی نقاط رستوران به شبکه وای­ فای متصل است که به راحتی می­توانید برنامه­های آنلاین خود را برگزار کنید.

در این رستوران، سرویس بهداشتی مجزا برای آقایان و بانوان وجود دارد که بسیار تمیز و شیک طراحی شده است. اگر هم نیازی به برگزاری مجالس خصوصی دارید، سالن­های اختصاصی بزرگی در این رستوران وجود دارد که دارای ظرفیت 150 نفر است. این سالن­ها با نورپردازی حرفه­ای، صداسازی و سرویس­های مجرب به خوبی از شما پذیرایی می­کنند.

رستوران شرزه شیراز

رستوران شرزه از دیگر رستوران­های شیراز است که در خیابان مسجد وکیل واقع شده است. محیط گرم و دوستانه این رستوران، جان می­دهد برای قرارهای دو نفره و دوستانه شما. شیراز گردی در رستوران شرزه بی­شک، حال و هوای گذشته را برای شما تداعی می­کند.

استفاده از لوازم کلاسیکی همچون میز و صندلی، تخت، گلیم و پشتی در رستوران، جو کلاسیک و خوشایندی را برای میهمانان خلق می­کند که بسیار خاطره­انگیز خواهد بود.

در این رستوران، می­توانید از غذاهای ایرانی و خارجی با کیفیت بالا و قیمت مناسب لذت ببرید. کباب سلطانی، کباب شیشلیک، ماهی شیر، ماهیچه گوسفندی و کلم پلو شیرازی از جمله غذاهای محبوب این رستوران هستند.

از رستوران شرزه تا بازار وکیل، راه زیادی ندارید. می­توانید بعد از بازارگردی در فاصله کوتاهی، خود را به رستوران برسانید و از غذاهای خوشمزه آن، بهره ببرید. از جمله امکاناتی که در رستوران شرزه شیراز موجود است شامل پارکینگ، دستگاه کارتخوان و تلفن می­شوند.

برای دسترسی به رستوران شرزه باید ابتدا به خیابان مسجد وکیل رفته و سپس با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، به رستوران بروید؛ چنانچه تمایل دارید با خودروی شخصی خود به رستوران بروید، به مرکز شهر رفته و بعد از عبور از کنارگذر ساحلی، به رستوران می­رسید.

رستوران شاندیز شیراز

رستوران شاندیز، یکی از بهترین رستوران­های شیراز است که در بام این شهر بزرگ واقع شده است. از ارتقاعات بالای این رستوران، منظره زیبای شهر در برابر شما قرار خواهد گرفت. در این رستوران، آلاچیق و تخت­های زیبایی تعبیه شده که می‌توانید ساعتها بر روی آن­ها استراحت کرده و زمان بگذرانید.

از دیگر امکانات رستوران، می­توان به شهربازی کودکان اشاره کرد که برای کودک دلبند شما، ساخته شده است. در رستوران شاندیز، باغ پر گل و زیبایی نیز وجود دارد که به زیبایی محوطه افزوده است. لازم به ذکر است که رستوران شاندیز برای بازدید عموم از ساعت 12 ظهر الی 5 عصر و صبح­ها نیز از ساعت 1 الی 8 صبح باز است.

اگر می­خواهید نمای فوق­العاده‌­ای از رستوران شاندیز را نظاره‌­گر باشید، پیشنهاد می­کنیم شبها را در آنجا بگذرانید. چراغ­های بزرگ رنگی با نورپردازی­‌های ماهرانه، نمای زیبایی به رستوران می‌­بخشد که صحنه بسیار تماشایی را برای شما به ارمغان می­آورند.

ناگفته نماند که در اطراف رستوران شاندیز شیراز نیز، مسیرهای پیاده­‌روی برای دوچرخه‌­سواران و ورزشکاران محترم، ساخته شده است؛ بنابراین اگر به ورزش­ و پیاده‌روی علاقه­‌مند هستید، به سمت بام شیراز حرکت کرده و از رستوران شاندیز دیدن کنید.

جمع‌­بندی

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، می­توان گفت که شیراز یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه است که در هر فصلی می­توان از آن بازدید کرد؛ اما بسته به سلیقه و اهداف خود، باید زمان مناسبی را برای شیراز گردی انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با گردشگران دیگر در ارتباط باشید، ایام تابستان، بهترین گزینه است؛ چنانچه می­خواهید در شیراز به آرامش برسید، پیشنهاد می­کنیم سفر خود را به فصول سرد سال، به تعویق بیندازید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.