انتشار: 1397/4/11
بروزرسانی: 1402/9/21
راهنمای شکار در ترکیه | آیا امکان شکار در ترکیه وجود دارد؟

راهنمای شکار در ترکیه | آیا امکان شکار در ترکیه وجود دارد؟

شکار در ترکیه یک سنت دیرینه و از جمله محبوب‌ترین سیاحت‌های گردشگری در جهان است. شکارچیان در ترکیه می‌توانند لحظات مفرح و شادی را در شکارگاه ها و اقلیم‌های متفاوت این کشور تجربه نمایند. این کشور دارای فصول شکار منظم و الزامات صدور مجوز است که توسط وزارت کشاورزی و جنگلداری صادر می‌شود. مناطق مختلف شکار، از جنگل‌های دولتی گرفته تا زمین‌های خصوصی، فرصت هایی را برای شکارچیان فراهم می‌کند.

ساختار جغرافیایی ترکیه، پوشش گیاهی و حیات وحش آن گردشگران خارجی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب می‌کند. گردشگران خارجی، با مجوز گردشگری شکار که به بعضی از آژانس‌های توریستی از طرف «وزارت جنگلداری ترکیه» اعطا می‌گردد، می‌توانند در ترکیه به شکار بپردازند. علاوه بر آن، گردشگران خارجی می‌توانند در مکان‌های تأیید شده توسط «مدیریت پارک‌های ملی، حیات وحش و شکار ترکیه» به شکار انواع گونه‌ها مشغول گردند. مطلب راهنمای شکار در ترکیه و گردشگری شکار در این کشور را در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم.

گردشگری شکار در ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که به علت تنوع اقلیمی و فراوانی حیوانات شکاری، یکی از مناسب‌ترین کشورهای گردشگری برای شکار به حساب می‌آید. علاقمندی مردم سایر کشورها به شکار در ترکیه و خیل عظیم گردشگرانی که هر سال به این کشور سفر می‌کنند، سبب شده که کشور ترکیه با ایجاد گردشگری شکار، طبق قوانین و دستورات ویژه‌ای اجازه ورود شکارچیان خارجی و همچنین تور شکار مجاز را به وزارت امور خارجه بخش جنگلداری اعلام نمایند.

گردشگری شکار در ترکیه

آیا امکان شکار در ترکیه وجود دارد؟

شکارچیان کشورهای مختلف می‌توانند با کسب مجوز لازم برای گردشگری شکار در ترکیه، یک سفر هیجان انگیز و لذت بخش داشته باشند. شکار در ترکیه بر اساس سیاست این کشور بوده و به صورت بررسی اقلام شکار در منطقه مجاز، تعیین فصل صید، مجوز ورود و حمل برخی از سلاح‌های مجاز به داخل خاک خود به شکارچیان خارجی، انجام می‌پذیرد.

قوانین شکار در ترکیه

قانون 6136 از قوانین شکار در ترکیه این مجوز را برای گردشگران خارجی علاقمند به شکار فراهم می‌سازد تا با رعایت پروتکل مربوطه از طریق مؤسسات گردشگری سلاح شکاری و سایر لوازم مورد نیز برای شکار در ترکیه را به همراه ببرند. مجوز شکار در ترکیه دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی درباره‌ی گردشگر است که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام و نام خانوادگی
  •  تابعیت
  • تاریخ ورود و خروج به کشور و مرزهای آن
  •  محل مد نظر جهت شکار
  •  تاریخ مد نظر جهت شکار و گونه‌های مد نظر
  • گونه های مجاز برای شکار در ترکیه

گونه های مجاز برای شکار در ترکیه

هر ساله تغییراتی در فهرست گونه‌های مجاز برای شکار در این کشور اتفاق می‌افتد که هیئت مرکزی شکار آنها را اعلام می‌دارد. از حیواناتی که شکار آنها با صرف مبلغ معین در قالب گردشگری شکار مجاز شمرده می‌شود می‌توان این موارد را برشمرد: خرس، روباه، گراز وحشی، گرگ، شاموا، شغال، بز وحشی، یوزپلنگ و شغال. شکارچی‌های خارجی برای شکار جانورانی که نام آنها در این فهرست ذکر نشده بایستی از طریق درخواست مجوزهای ویژه اقدام کنند. شکار حیوانات دیگری که در این فهرست وجود ندارند یا مجوز لازم جهت شکار آنها کسب نشده برای شکارچیان خارجی مجاز نیست. ولی به طور کلی گونه‌های شکار شامل موارد زیر خواهد بود:

  • خرس
  • بز شاخ دار کوهی به نام شاموآ
  • بز وحشی بنزوآر
  • کل
  • گراز وحشی
  • یوز پلنگ
  • گرگ
  • شغال
  • روباه

و اقلام ماکیان و پرندگان نظیر:

  • بوقلمون
  • اردک وحشی
  • پرندگان مهاجر
  • صید ماهی

گونه های مجاز برای شکار در ترکیه

زمان‌ها و مکان‌های مجاز شکار در ترکیه

 شکار در ترکیه در فصل‌هایی که جفت‌گیری و زایمان حیوانات پایان می‌یابد، یعنی در پاییز و زمستان انجام می‌شود. افراد می‌توانند تنها در مناطق مجاز و مشخص شده به صید بپردازند. بنابراین شکارچیان خارجی به صید دیگر گونه‌های شکار و صید در خارج از محدوده مشخص، مجاز نیستند؛ هرگونه رفتار خارج از عرف و شکار غلط، شامل هزینه‌های هنگفت و لغو مجوز آنان خواهد شد.

روند اداری جهت دریافت مجوز شکار در ترکیه

 به منظور شکار در ترکیه، احتیاج دارید که مجوز شکار را از سفارت ترکیه و بخش وزارت جنگلداری این کشور دریافت نمایید. شکار در ترکیه به دو منظور سرگرمی و تحقیقاتی بر گونه‌های جانوری انجام می‌گیرد. در نتیجه شما می‌توانید با مراجعه به این مراکز و با توجه به نوع سفر خود، به دریافت مجوز گردشگری شکار، حمل سلاح و دریافت کارت شکار اقدام نمایید.

روند اداری جهت دریافت مجوز شکار در ترکیه

شکار در ترکیه با هدف تحقیقاتی

فعالیت اتباع بیگانه در راستای تحقیق و مطالعه‌ی گونه‌های جانوری نیز بایستی در قالب دستورالعملی صورت بگیرد که سازمان پارک‌های ملی در اختیار وزارت جنگلداری قرار می‌دهد. جهت اخذ مجوز تحقیقاتی در داخل ایران بایستی به معاونت وزارت امور خارجه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مراجعه شود. جهت اخذ این مجوزها در داخل خاک ترکیه محقق بایستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور مراجعه کند. متقاضیان مجوز تحقیقاتی بایستی پیش از آن آثار و تحقیقاتی مرتبط با موضوع تحقیقاتی مورد نظر ارائه داده باشند. بعد از مطالعه‌ی فرم‌های متقاضیان به دست مقامات مربوطه و موافقت ایشان، مجوز تحقیقات در زمینه‌ی ذکر شده صادر می گردد. گردآوری نمونه، تخم یا سایر مواد مرتبط با تولید مثل طی فرایند تحقیقاتی قانونی است و محقق می‌تواند آنها را از کشور خارج کند.

شکار در ترکیه با هدف سرگرمی

هر سال «سازمان محیط زیست ترکیه» با بررسی اقلام شکاری و تعداد مجاز برای صید، اجازه شکار به گردشگران شکارچی سایر کشورها را در مناطق معین شده و تعداد مشخص شده صادر می‌کند. لازمه دریافت کارت شکار برای گردشگر شکارچی در ترکیه، ارائه اطلاعات صحیح از سوی شکارچی خواهد بود.

این اطلاعات از جمله نام، تابعیت، تاریخ ورود و خروج، محل و گونه های شکاری مورد نظر برای شکار (تعیین شده از سوی کشور مقصد) و تاریخ شکار در کارت شکار درج می‌شود. گردشگران شکارچی می‌توانند با مراجعه به آژانس‌های توریستی و طبق قانون 6136 کمیسیون مرکزی شکار، نسبت به دریافت مجوز حمل سلاح و لوازم خود به ترکیه اقدام نمایند.

شکار در ترکیه با هدف سرگرمی

تورهای گردشگری شکار در ترکیه

گردشگری شکار در ترکیه به صورت مجزا و یا شرکت در تورهای گردشگری شکار امکان پذیر است و شکارچیان می‌توانند یکی از این روشها را به منظور شکار در ترکیه برگزینند. شکار به صورت انفرادی نیازمند آشنایی با منطقه و قوانین مورد نظر شکار در ترکیه است. از جمله مزایای شکار در قالب سفر با تور گردشگری شکار عبارتند از:

  • ترنسفر فرودگاهی به مناطق شکاری و برعکس
  • اقامت در کمپ های شکاری و یا هتل های نزدیک به منطقه شکار
  • راهنمای تور و شکار
  • ارائه خدمات حرفه ای و راهنمایی در طول فرایند صید
  • آماده نمودن مجوز شکار، مجوز دامپزشکی و مجوز خروج تروفه
  • گشتزنی و بازدید از فضای شکار در ترکیه
  • بیمه مسافرتی و فراهم نمودن وعده های غذایی در کمپ های شکار
  • آموزش نحوه صید و در اختیار قرار دادن فشنگ و اسلحه

تورهای گردشگری شکار در ترکیه

شکار از جمله محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در جهان محسوب می‌شود. این علاقمندی و همچنین شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی و فراوانی حیوانات شکاری، سبب شده که گردشگران شکارچی تمایل به شکار در ترکیه پیدا نمایند. جهت داشتن این تجربه عالی گردشگری شکار، شما نیازمند رعایت قوانین مشخص شده از سوی «وزارت جنگلداری ترکیه» و «مدیریت پارک های ملی، حیات وحش و شکار ترکیه» و همچنین دریافت کارت شکار هستید. بهترین کار این است که به خاطر مزایایی که برای تورهای شکار در بالا اشاره گشت، در این تورها شرکت نمایید تا با اقلیم های بکر و زیبای منطقه ترکیه آشنا گشته و از یک صید مفرح و بدون نگرانی نهایت لذت ببرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.