انتشار: 1397/2/28
بروزرسانی: 1402/5/17
آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

شاید با تجهیز و ارتقای اتومبیل‌های زیادی بتوانید رانندگی در مسیرهای صعب‌العبور را تجربه کنید اما رانندگی با یک خودروی حرفه‌ای، چیز دیگری است. تویوتا فوررانر (Toyota 4Runner)، لندرور رنجرور (land rover range rover)، مرسدس بنز جی کلاس (Mercedes Benz G-Class)، نیسان تایتان (Nissan Titan)، داج رم (Dodge ram) و ... از مدل‌های پرطرفدار ماشین‌های آفرود هستند. در این مقاله به سراغ 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا رفته‌ایم تا ببینیم دلایل جذابیت آنها چیست.
مشاهده عنوان‌های مقاله

در رانندگی آفرود (off-road) یا همان رانندگی خارج از جاده، اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود، انتخاب خودروی مناسب است. برای یک انتخاب درست،  شاسی بلند بودن (SUV) و برخورداری از حداقل مشخصات فنی یک خودروی استاندارد، ضروری است. در مرحله بعد باید با بررسی قیمت خودروهای آفرود، گزینه‌ای متناسب با بودجه‌تان را انتخاب کنید. ما در مقاله آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا قصد داریم تا با بررسی این خودروها، اطلاعات مفیدی را راجع‌ به ویژگی‌های یک خودروی مناسب به شما ارائه کنیم.

12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

تعدادی از این خودروها به صورت کاملا اختصاصی برای رانندگی آفرود طراحی نشده‌اند، اما بنا به مشخصات ظاهری و فنی که دارند، می‌توانیم آنها را در لیست خودروهای آفرود قرار دهیم، چرا که تاکنون از پس سفرهای آفرود سخت و چالش برانگیز زیادی برآمده‌اند! در ادامه با ما همراه باشید.

جیپ رنگلر (Jeep wrangler)

اتومبیل‌های جیپ در ابتدا برای پیشبرد اهداف نظامی، زمان جنگ جهانی دوم طراحی شدند، اما به خاطر قدرت موتور و بدنه مقاومی که داشند، بعد از جنگ هم مورد استفاده قرار گرفتند. رانگلر جی سی (Wrangler JC)، اولین نمونه تولید شده برای مصارف غیر نظامی بود و بعد از آن، این خودرو در سری‌های گسترده‌ای وارد بازار شد. از آنجا که ویژگی‌های مثبت زیادی به لحاظ مشخصات فنی، عملکرد و استحکام داشت، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آفرودبازان تبدیل شد.

جدیدترین مدلی که امتحانش را در مسیرهای صعب‌العبور پس داده، رانگلر 2023 است. اولین نکته‌ای که در آن جلب توجه می‌کند، بدنه مستحکم و زاویه بندی بهینه سازی شده آن است. از طرف دیگر بارزترین مشکل آن فضای ناکافی حتی در نمونه‌های چهاردر است که سواری طولانی مدت را برای سرنشینان تا حدی سخت می‌کند. علی‌رغم قیمت بالای سری 2023، رانگلر طرفداران سفت و سخت و وفادار زیادی دارد که حاضر نیستند از آن صرف نظر کنند. اخیرا نسخه 2024 آن هم به صورت نمایشی معرفی شده و باید ببینیم چه ویژگی‌هایی در آن لحاظ شده و عملکردش مقابل چالش‌های روبرو چطور خواهد بود.

رانگلر 2023 | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

شورولت کلرادو زی آر 2 (Chevrolet Colorado ZR2)

کمپانی شورولت که در سال 1911 آغاز به کار کرده بود در سال 1918 توسط «جنرال موتورز» خریداری شد و تا قبل از جنگ جهانی دوم در جایگاه پرفروش‌ترین تولیدکننده خودرو قرار داشت. «شورولت کلرادو ZR2» بهترین پیکاپ آفرودی است که جنرال موتورز آن را تولید کرده و جدیدترین سری آن در 2023 معرفی شد. قیمت پایه این ماشین در مقایسه با دیگر مدل‌ها به طرز چشمگیری بالاست و اگر بخواهند آن را به آپشن‌هایی مثل کفپوش مناسب برای 4 فصل و میله‌های اسپورت مجهز کنند، باز هم افزایش هزینه خواهند داشت. حتی رنگ بدنه هم بی‌تاثیر نیست و برای داشتن یک کلرادوی قرمز رنگ، مبلغ بیشتری باید پرداخت.

با همه اینها، این خودرو یک گزینه بی‌نظیر برای آفرود دوستان است و خیالشان راحت است که از هر مانع مرتفعی که سر راهشان قرار بگیرد می‌توانند بالا برود. همچنین با افزایش میزان کشش در سطح‌های پوشیده شده توانایی این را دارد که از مسیرهای گلی یا مملو از برف سنگین به راحتی عبور کند. این خودرو در دو حالت دیزلی و بنزینی موجود است که سری دیزلی آن قیمت بیشتری دارد.

شورولت کلرادو zr2 | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

لندرور دیسکاوری 2023 (Landrover Discovery)

لندرور دیسکاوری 2023 (متروپولیتن)، به نسبت سری‌های قبلی و دیگر شاسی بلندهای لوکس، کمی بیشتر روی ماجراجویی خارج از جاده متمرکز شده و به راحتی می‌تواند از همه مسیرها عبور کند. با این حال شاید هنگام چرخش و تغییر جهت، کمی تعادلش را از دست بدهد. دیسکاوری 2023 با ظاهری جذاب و خاص وارد بازار شد. همچنین تغییرات دلچسبی که در قسمت کابین ایجاد شده بود کاملا به چشم می‌آمد، اما بی‌نقص هم نبود.

نکته‌ای که ممکن است استفاده از این خودرو را کمی سخت کند، اختصاص دادن فضای بیش از حد به قسمت حمل بار و در نتیجه محدود شدن فضای داخل کابین است. این اتومبیل، در دو سری با دو موتور متفاوت ارائه شده است. سری اول توربوشارژ 4 سیلندر 2.0 لیتری با 296 اسب بخار و دیگری، توربوشارژ 6 سیلندر 3.0 لیتری با 355 اسب بخار است.

لندرور دیسکاوری 2023 | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

مرسدس بنز جی کلاس 2023 (2023 Mercedes Benz G-Class)

طراحی مرسدس بنز جی کلاس 2023، تفاوت چندانی با نسخه سال 2019 ندارد. توانایی کم نظیر آفرودی، ظاهر خاص و زیبا و موتور پرقدرت، باعث شده قیمت نجومی پیدا کند و هرکسی از پس هزینه آن برنیاید. به واسطه سیستم تعلیق جلوی مستقل و 4 چرخ متحرک، هیچ چیز جلودار این بنز شگفت‌انگیز نیست. شکل جعبه‌ای این خودرو فضای راحتی را در کابین بوجود آورده است؛ با این حال همین مسئله باعث شده در حین رانندگی با سرعت زیاد، صدای باد شدیدی داخل ماشین بپیچد. ایراد دیگری که به این اتومبیل وارد است، فضای کم برای حمل بار است. 

به طور کلی مرسدس بنز جی کلاس 2023، گزینه کم رقیبی است که با قیمت بسیار زیادش، خیلی‌ها در آرزوی خریدنش مانده‌اند؛ اما با حساب کردن میزان سوختی که نیاز دارد، این رقم ترسناک‌تر هم می‌شود.

مرسدس بنز جی کلاس | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

لندرور رنجرور (Land Rover Range Rover)

رنجروری که در سال 2032 رونمایی شد تا کنون به عنوان لوکس‌ترین رنجرور شناخته می‌شود که اتاقک آن بی‌نهایت مجهز و راحت است. البته این مسئله تا زمانی صدق می‌کند که فضای اتاقک به صورت 4 و 5 نفره تنظیم شود. در حالت 7 نفره در ردیف سوم با کمی کمبود جا مخصوصا برای افراد قد بلند مواجه می‌شویم. این اتومبیل با 3 پیشرانه قدرتمند ارائه شد که به خوبی از پس مسیرهای پر پیچ و خم برمی‌آیند. موتور قوی، 4 چرخ متحرک، سیستم تعلیق بادی، بدنه خوش ساخت و زاویه‌های حمله و فرار حساب شده، رنجرور 2023 را به یک نمونه تمام و کمال تبدیل کرده است. به همین خاطر قیمتش حتی از بعضی تولیدات مرسدس بنز هم بالاتر رفته است.

لندرور رنجرور 2023| آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

جیپ گرند چیروکی تریل هاوک (Jeep Grand Cherokee Trailhawk) 

سری 2023 این خودرو در مقایسه با سری 2022 تغییرات محدود اما چشمگیری داشت. گرند چیروکی 2023 با دو پیشرانه متفاوت طوری طراحی شده که به خوبی از پس مسیرهای دشوار یا شرایط آب و هوایی مناسب برمی‌آید. در مدل تولید شده با پیشرانه V-6، برای داشتن سیستم 4 چرخ فعال باید هزینه اضافی پرداخت شود؛ اما پیشرانه 4XE آن به طور اختصاصی برای آفرود تولید شده و این سیستم به طور استاندارد روی آن نصب است.

علاوه بر این قادر است با 375 اسب بخار، در 5.3 ثانیه به 60 مایل در ساعت برسد. سیستم تعلیق به کار رفته در خودرو این امکان را فراهم می‌کند که ارتفاع آن را متناسب با سطح زمین تنظیم کنید. از دیگر مزیت‌های گرند چیروکی، یک موتور الکتریکی است که باعث می‌شود علاوه بر بنزین، بخشی از مسیر با نیروی برق طی شود. در آخر هم با کمک گرفتن از میله تابداری که در این ماشین وجود دارد،  چرخ در موقعیت‌های حساس بیشتر درگیر شده و راحت تر راه خودش را باز می‌کند.

جیپ گرند چیروکی تریل هاوک |  آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

تویوتا لندکروزر 2023 (Toyota landcruiser 2023)

لندکروز سالیان سال است که جای خودش را به عنوان یکی از حرفه‎‌ای‎‌ترین ماشین‌ها چه برای گشت و گذار در شهر و چه برای راه‌های خارج از جاده حفظ کرده است. نسخه‌ای که در سال 2023 ارائه شد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آفرودسواری است. موتور قوی، فاصله ایده‌آل با سطح زمین، بدنه مستحکم، سیستم 4WD، گنجایش 8 نفره با فضای لوکس و راحت، یک تجربه بی‌نظیر را در مسیرهای صعب‌العبور برای ما رقم می‌زند. این اتومبیل به خاطر قابلیت کنترل چسبندگی و تعلیق قوی، زمین‌های پرفراز و نشیب را به سادگی پشت سر می‌گذارد . ایمنی پیشرفته‌ای که در این خودرو به کار رفته، آن را به یک گزینه امن و مطمئن تبدیل می‌کند.

تویوتا لندکروز 2023 | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

تویوتا فوررانر (Toyota 4Runner)

تویوتا فور رانر زمانی در بازار عرضه شد که رقابت چندانی بین خودروهای شاسی بلند نبود؛ بنابراین به راحتی توانست جای خود را در بازار اتومبیل پیدا کند. ورژن آخر این محصول برای کسانی که قصد دارند با یک تیر دو نشان بزنند و اتومبیلی مناسب جاده و آفرود انتخاب کنند، گزینه خوبی نیست؛ اما برای آفرودهای حرفه‌ای و پر چالش، تا حد زیادی قابل اعتماد است. این خودرو طراحی جذابی دارد و فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ اما بخش‌های مختلف داخل کابین از مواد نامرغوبی تولید شده‌ که کیفیت کابین را پایین می‌آورد.

یدک کش قوی، سیستم‌های ایمنی متعدد و ساختار دو دیفرانسیلی، از مزایای این اتومبیل برای آفرودبازان است. اما فوررانر هم مثل بسیاری از خودروها خالی از عیب و ایراد نیست. استفاده از پیشرانه قدیمی «V-6» که در جیپ رانگلر هم به کار رفته بود و مصرف سوخت بالا، کار را تا حدی برای رانندگی آفرود سخت می‌کند. با همه اینها همانطور که گفته شد تویوتا 4Runner همراه خوبی برای راه‌های چالش‌برانگیز است؛ اما در جاده‌های هموار، کنترل پذیری راحتی ندارد.

تویوتا فوررانر 2023 | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

مشخصات فورد F150 

فورد F150، با اینکه یک گزینه تمام و کمال نیست، اما ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که توانسته سال‌های سال آن را در لیست پرفروش‌ترین وانت پیکاپ‌‌ها قرار دهد. اگزوز دوگانه، سیستم کنترل سرازیری، دیفرانسیل عقب همراه با قفل و سیستم تعلیق، از جمله ویژگی‌هایی است که در سری 2023 این خودرو به کار رفته و آن را به یک گزینه محبوب برای کسانی تبدیل کرده که نمی‌خواهند به اندازه فورد ترمور (Tremor) یا رپتور (Raptor) هزینه کنند.

این اتومبیل با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه شد که بهترین آن برای آفرودسواران، پیشرانه هیبریدی است که در آن یک موتور توربو «V-6» و یک موتور الکتریکی بکار رفته است.

فورد f150  | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

داج رم اچ دی (Dodge Rem HD)

به طور کلی داج رم به قدرت بالای یدک کشی‌اش معروف است اما دو مدل واگن (Wagon) و ربل (Rebel) بهترین سری‌های تولید شده برای مسیرهای سخت‌گذر هستند. سیستم تعلیق همه جانبه، صفحه‌های لغزنده، لاستیک‌های باکیفیت، دیفرانسیل عقب مجزا همراه با قفل، تعلیق مرتفع و سیستم 4WD از دو مدل واگن و ربل 2023، خودروهای آفرودی حرفه‌ای و جانداری ساخته است. اکثر آفروددوستان، حاضرند برای داشتن اتومبیلی با پیشرانه دیزلی، هزینه بیشتری پرداخت کنند؛ غافل از اینکه مدل‌هایی که با بنزین کار می‌کنند با قدرت 410 اسب بخار، تجربه بی‌نظیری از آفرود را در اختیار ما می‌گذارند.

دوج رم اچ دی | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

نیسان تایتان اکس دی پرو 4 ایکس  (Nissan Titan XD Pro-4x)

تیتان‌های معمولی در بین وانت پیکاپ‌ها، چیز خاصی برای ارائه نداشتند و برای رسیدن به لیست پرفروش‌هایی مثل «فورد F150» باید فاصله زیادی را پشت سر می‌گذاشتند. در نسخه XD این خودرو، نشانه‌هایی از پیشرفت دیده شد و وزن بیشتر، بدنه مقاوم‌تر، افزایش ظرفیت حمل بار و سیستم 4WD، آن را به سطح استاندارد ماشین‌های آفرود نزدیک کرد. مدل «Pro-4X» از همین سری، با وجود صفحات لغزنده و کمک فنرهای سنگین، بهتر توانست پیچ و خم‌های مقابلش را پشت سر بگذارد.

در تیتان Pro-4X 2023، تغییرات عمده‌ای ایجاد نشد؛ با این حال در مقایسه با نسل‌های پیش از خود، همچنان به عنوان بهترین نمونه تیتان برای گذشتن از راه‌های سخت و دشوار شناخته می‌شود.

نیسان تیتان 2023 | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

سوبارو آوتبک

این خودرو با فاصله زیاد با سطح زمین در مقایسه با یک واگن معمولی و ویژگی‌های فنی و ظرفیت مناسبی که برای حمل بار دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای سواری‌های خارج از جاده باشد. سوبارو استیشن واگن به سیستم 4WD و گیربکس متغیر مجهز شد و به سطح استاندارد یک خودروی آفرود رسید. سری پریمیوم این اتومبیل انتخاب مناسب‌تری برای آفرود است و از قیمت معقولی هم برخوردار است. این خودرو با پیشرانه‌های متفاوتی موجود است اما موتور توربوشارژ آن، سرعت و شتاب بیشتری به خودرو می‌دهد.

سوبارو آوتبک | آشنایی با 12 خودروی آفرود معروف و پرطرفدار دنیا

کدام یک از خودروهای بالا برای آفرود سواری بهتر هستند؟

فورد، تویوتا، مرسدس بنز، جیپ و ... همگی از غول‌های صنعت اتومبیل هستند و در این زمینه رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. هر 12 خودروی آفرود معرفی شده در این مقاله، همگی شاسی بلند هستند و مشخصات اولیه لازم را برای یک سفر آفرود ایمن دارند؛ اما متناسب با ظاهر و زیبایی و یا سایر آپشن‌هایی که در هر خودروی آفرود در نظر گرفته می‌شود، قیمت آنان اضافه می‌گردد. علاقه‌مندان به این تفریح باتوجه به بودجه و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنند و یک هیجان ناب را در میان سنگلاخ و زمین‌های گل‌آلود تجره می‌کنند.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
فرامرز
1 شهریور 1402
ولی جیپ رنگلر یه سر و گردن از باقی ماشینا تو آفرود بالاتره
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.