انتشار: 1401/9/8
بروزرسانی: 1402/5/4
تور کربلا زمینی

شرایط خرید بهترین تور کربلا زمینی

شرایط خرید بهترین تور کربلا زمینی سفر به کربلا همواره در زمره سفرهای محبوب و پر طرفدار در میان مسلمانان بوده است. این سفر به دلیل ارزش های معنوی بالایی که دارد بارها در احادیث مختلف توسط اماما...

سفر به کربلا همواره در زمره سفرهای محبوب و پر طرفدار در میان مسلمانان بوده است. این سفر به دلیل ارزش های معنوی بالایی که دارد بارها در احادیث مختلف توسط امامان و پیشوایان اسلام سفارش شده است.

در میان سفرهایی که به صورت گروهی برگزار می شوند سفر های زیارتی مثل تور کربلا همواره مورد توجه است. تور های مختلف زیارتی توسط آژانس های مسافرتی تحت نظر سازمان میراث فرهنگی و سازمان حج و زیارت برگزار می شود.

 ورود به کربلا از طریق مرزهای زمینی در میان تمام راه های سفر به کربلا از امنیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در خصوص تور زمینی کربلا اطلاعاتی را خدمت شما زائرین عزیز ارائه دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.

ویژگی های تور زمینی کربلا

از مهم ترین ویژگی های تور زمینی کربلا می توان به انتقال مسافران از طریق اتوبوس اشاره نمود. اتوبوس های مسافربری بسیار مجهزی هستند که در این سفرها مورد استفاده قرار می گیرند و امکانات مناسبی را برای رفاه حال زائرین تور کربلا زمینی فراهم می آورند.

https://faragasht.com/tour/karbala-ground-tour/

سفر به کربلای معلی و نجف اشرف با تور کربلا با اتوبوس، معمولا از ترمینال غرب تهران به سمت مرز مهران انجام می شود و در نزدیکی مرز با ارائه مدارک هویتی و پاسپورت، کارهای مربوط به ورود قانونی به کشور عراق فراهم  می شود. بعد از استراحتی کوتاه با اتوبوس های عراقی به سمت نجف حرکت خواهید نمود.

سفر زمینی به کربلا و نجف

معمولا در هنگام برگزاری تور زمینی عتبات عالیات امکانات اقامتی نیز برای تمامی زائرین در نظر گرفته می شود و بر اساس هزینه ای که پرداخت نموده اید هتل ها و اقامتگاه های مختلفی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

 یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم تورهای زمینی کربلا، داشتن گشت زیارتی شهری است. در صورتی که تورهای هوایی به دلیل اینکه به صورت فشرده برگزار می شوند و معمولا طول مدت اقامت کوتاه تری نسبت به تور زمینی دارند، گشت شهری را درون برنامه های خود کمتر دارند.

برنامه های تورهای کربلا و نجف زمینی

از جمله مناطقی که علاوه بر حرم های متبرکه امام علی (ع)، امام حسین و حضرت ابوالفضل می توانید از آن ها دیدن کنید شامل: زیارت و بازدید از وادی السلام و زیارتگاه های دو پیامبر به نام های حضرت هود وحصرت صالح است. علاوه بر این می توانید از سایر مکان های زیارتی واقع در شهر نجف نیز دیدن کنید.

بعد از بازدید و گشت و گزار در شهر زیبای نجف با کمک اتوبوس و ترانسفر های آماده برای زائرین، به سمت شهر کربلا حرکت خواهید نمود. از جمله مکان های زیارتی که می توانید در شهر کربلا به زیرات آن ها بپردازید می توان به: مقام امام زمان، نهر القمه، کف العباس، تل زینبیه، حرم امام حسین، حرم حضرت ابواالفضل العباس، دو طفلان مسلم و برخی دیگر از مکان های زیارتی و گردشی کربلا اشاره نمود.

برخی از تورهای زمینی نیز در روز اخر زائرین عزیز را به زیارت کاظمین و قبر امام موسی کاظم، امام سجاد (ع) و بعد از آن به سمت سامرا و  و زیارت امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و حضرت نرجس خاتون، مادر امام زمان (ع)، می برند.

در روز آخر تور زمینی کربلا، زائرین عزیز پس از انجام دادن مناسک و آداب زیارت این مکان مقدس را ترک می کنند و توسط اتوبوس به سمت مرز مهران حرکت می کنند.

تور کربلا زمینی

آشنایی با کربلا در منابع بین المللی

واقعه کربلا یکی از مهمترین اتفاقات دنیای اسلام است، در سایت الاسلام با عنوان Highlights of Karbala در اینباره نوشته است:

The events of Karbala reflect the collision of the good versus the evil, the virtuous versus the wicked, and the collision of Imam Husayn (the head of virtue) versus Yazid (the head of impiety). Al-Husayn was a revolutionary person, a righteous man, the religious authority, the Imam of Muslim Ummah.

As the representative of his grandfather Prophet Muhammad (S), Imam Husayn's main concern was to safeguard and protect Islam and guide fellow Muslims. On the other hand, the staying power of the rulers (Mu'awiya and his son Yazid) depended solely on the might of the sword. They used brute force to rule over the Muslim empire even by all possible illicit means.

نکات مهم در هنگام سفر به کربلا از طریق تورهای زمینی

همانطور که پیش تر نیز اشاره نمودیم، شما زائرین عزیز می توانید صرفا در قالب کاروان های زیارتی که زیر نظر سازمان گردشگری و یا سازمان حج و زیارت برای زیارت عتبات عالیات است، به کربلای معلی سفر کنید.

•    برخی افراد فکر می کنند هنوز هم برای ورود به کشور عراق نیاز است که از قبل ویزا بگیرند. اما در حال حاضر بر اساس توافقات کشورهای ایران و عراق، مسافران دو کشور برای رفت و آمد نیازی به اخذ ویزا ندارند و می توانند در قالب تورهای مسافرتی زیارتی به راحتی تردد کنند.

•    در هنگام ورود به خاک کشور عراق به صورت زمینی، به خصوص در زمان های اوج سفر زائرین، مانند اربعین، تاسوعا و عاشورای حسینی و زیارت مخصوص و عید نوروز از ممهور شدن پاسپورت خود اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از موارد پیش آمده است که به دلیل ازدحام جمعیت پاسپورت برخی از افراد ممهور نشده است. در این صورت در هنگام خروج از خاک کشور عراق دچار مشکل خواهید شد.

•    به طور کلی در هنگام ورود به خاک کشور عراق همواره مراقب لوازم، پاسپورت و مدارک هویتی خود باشید.

•    قوانین کشور عراق مانند بسیاری از کشور های مسلمان و عربی، نظیر عربستان، در خصوص حمل مواد مخدر از هرنوع به هر دلیل، حتی به دلایل پزشکی و درمانی، با مجازات سنگینی همراه خواهد بود. لذا از آوردن هر گونه مواد مخدر به هر میزان در وسایل خود جدا خودداری نمایید.

•    از برنامه های کاروان تا حد امکان پیروی کنید و همواره با دیگر زائرین به شکل گروه های چند نفره حرکت کنید. در صورتی که دچار مشکل شدید و یا نتوانستید منظور خود را به ماموران امنیتی و انتظامی برسانید از هرگونه بحث و جدل با ماموران جدا خودداری نمایید.

•    به عنوان اخرین نکته، مشخصات کامل کاوران خود را به طور دقیق و صحیح در اختیار داشته باشید؛ تا در صورتی که از دیگر همسفران خود جدا شدید بتوانید به راحتی محل اقامت دیگر اعضای کاروان خود را بیابید و در این زمینه دچار مشکل نشوید.

در پایان می توان گفت تور کربلا با اتوبوس یکی از مناسب ترین روش های ورود به کربلای معلی و زیارت اماکن متبرکه است، زیرا از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و می توانید از هم صحبتی با دیگر زائرین استفاده کنید و لذت سفر خود را در کنار ارزان بودن دو چندان کنید.

مجری اصلی تور کربلا

سخن پایانی و انتخاب کارگزار مستقیم تور زیارتی

توجه داشته باشید در صورتی که در بین همسفران خود افراد سالمندی هستند که دارای ناتوانی در حرکت هستند و یا به سختی می توانند خود را به دیگر اعضا برسانند سفر هوایی برای این افراد مناسب تر خواهد بود.

هر زمان که قصد سفر به عتبات عالیات را در قالب تور کربلا داشتید پیشنهاد می کنم که با آژانس فارا گشت کوروش کبیر مجری اصلی و مستقیم تورهای کربلا زمینی و هوایی در ایران مشورت نمایید. آفرهای ارزان به همراه کاملترین خدمات (من جمله صبحانه، ناهار، شام و زیارت دوره کربلا و نجف و کاظمین و سامرا) در برنامه های اجرایی این آژانس به عنوان بهترین سایت تور مسافرتی و آژانس مسافرتی مورد تایید سازمان گردشگری برای شما تدارک دیده شده است.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.