انتشار: 1397/8/1
بروزرسانی: 1402/8/24
shark-bow-vs-samick-privilege-bow | کمان شارک و کمان سامیک چه فرق هایی با هم دارند؟

کمان شارک و کمان سامیک چه فرق هایی با هم دارند؟

کمان شارک ایرانی است در حالی که کمان سامیک پریویلیج چینی است، ولی هر دو تقریبا قیمتی مشابه دارند، بنابراین تصمیم گیری در مورد اینکه کدام را انتخاب نماییم نیازمند تحقیق و بررسی است. در ادامه به مقایسه دو کمان پرداخته و مزایای هر کدام را مشخص کرده ایم.

با توجه به ساخت و عرضه کمان ریکرو نیمه حرفه‌ای ایرانی (ساخت شرکت الوان ورزش یا کمان آرش) به نام شارک (Shark Bow) با قیمتی نزدیک به کمان سامیک پریویلیج (Samick Privilege) چینی، بسیاری از علاقمندان به تیر و کمان تمایل دارند که بدانند در این محدوده قیمت کدام یک را تهیه نمایند. بنابراین در ادامه از تفاوت‌ها و مزایای هر یک از دو کمان شارک و سامیک اطلاعاتی ارائه کرده‌ایم. از این رو تصمیم گرفتیم به نقل از وبسایت تیر و کمان ایران، تجربه یکی از کمانداران حرفه‌ای را با شما به اشتراک بگذاریم تا در نهایت بر حسب این اطلاعات تصمیم خود را نهایی نمایید. 

تفاوت‌های کمان سامیک پریویلیج با کمان شارک

  • کمان سامیک پریویلیج شامل: قبضه، بازو، زه و رست (یا نشیمنگاه کمان - Rest)
  • کمان کامل شارک شامل: قبضه، بازو، زه، رست، سایت، پلانگر و فیس
  • طول کمان سامیک: 66 اینچ
  • طول کمان شارک: 68 اینچ
  • وزن قبضه سامیک: با طول 23 اینچ 1100 گرم
  • وزن قبضه شارک: با طول 25 اینچ 1167 گرم
  • فرآیند تولید هر دو : دایکست (ریخته گری تحت فشار - Die casting)
  • آلیاژ هر دو: آلومینیوم - منیزیم

تفاوت‌های کمان سامیک پریویلیج با کمان شارک

به طور کلی باید گفت برتری زیاد کمان شارک نسبت به کمان سامیک پریویلیج در قبضه کمان و ضعف کمان شارک نسبت به کمان سامیک پریویلیج در بازوی کمان می باشد.

قبضه شارک 67 گرم سنگین تر از قبضه سامیک، اما کمان شارک 2 اینچ بزرگتر از کمان سامیک و همچنین وزن آن کاملاً استاندارد می‌باشد. در قبضه شارک محل نصب «شوکر» در بالا و پایین قبضه تعبیه شده است، در صورتی که در قبضه سامیک این شوکر وجود ندارد. در تمامی قبضه‌های کمان حرفه ای برای تون آپ نمودن (میزان نمودن - Tune up) کمان از قطعه‌ای استوانه‌ای که در پاشنه قبضه قرار گرفته است، استفاده می‌شود، که در محل قرار گرفتن بازو روی قبضه قرار دارد. کمان شارک هم دو استوانه در دو سر قبضه دارد، که می‌توان با آن تیلر کمان را تون آپ (میزان) نمود، ولی کمان سامیک این تنظیمات را ندارد.

تفاوت‌های کمان سامیک پریویلیج با کمان شارک

تفاوت کیفیت و جنس کمان سامیک پریویلیج و کمان شارک

از لحاظ کیفیت رنگ کمان سامیک به نظر بهتر از کمان شارک می‌باشد، اما از لحاظ شکل ظاهری کمان شارک نسبت به کمان سامیک زیباتر است، هر چند که این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است! جنس بازوهای شارک از فایبرگلاس و جنس بازوهای سامیک از فناوری لایه لایه چوب - فیبر استخونی و فایبر گلاس تهیه شده است و بهتر از بازوی شارک می‌باشد. اما قیمت هر جفت بازوی سامیک حدود 500 هزار تومان، در حالی که هر جفت بازوی شارک حدود 200 هزار تومان می‌باشد.

ترکیب کمان سامیک پریویلیج با کمان شارک

تلفیق قبضه شارک با بازوی سامیک دراین رنج قیمت است، ولی به نظر من اگه می‌خواهید چنین کاری انجام دهید به جای بازوی سامیک می‌توانید از بازوی وین - وین روی قبضه شارک استفاده نمایید، البته آن هم به این بستگی دارد که چقدر دوست دارید هزینه نمایید. در کل کمان شارک با توجه به حرفه‌ای بودن و رعایت نمودن استانداردهای حرفه‌ای بهتر و ارزان تر از کمان سامیک پریویلیج می‌باشد و همچنین ضمانت یکساله دارد. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
محمد
25 بهمن 1400
قیمت کمان ریکرو سامیک 1،400،000 تومانه
پاسخ
علی
15 مرداد 1400
مسلما شارک
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.