انتشار: 1397/8/8
بروزرسانی: 1402/5/4
the-best-places-for-off-road | آشنایی با زمین های مناسب آفرود سواری و خصوصیات آن ها

زمین مناسب برای آفرود | در چه مکان هایی می‌توانیم آفرود سواری کنیم؟

آفرود را می‌توان در مکان‌هایی اعم از جاده‌های معمولی خاکی، تپه‌ها، زمین‌های گل و لای و ... انجام داد. هر چه رانندگی در زمینی که برای آفرود انتخاب می‌کنید سخت‌تر و چالشی‌تر باشد، هیجان آفرود نیز بیشتر خواهد بود. اغلب آفرودسواران جهت تنوع دادن به کار و افزایش هیجان آفرود مکان‌های گوناگونی را انتخاب می‌نمایند.

اغلب آفرودسواران جهت تنوع دادن به این تفریح، مکان‌های گوناگونی را امتحان می‌کنند. این مکان‌ها هر کدام خصوصیات و زیبایی‌های ویژه خود را دارند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین و محبوب‌ترین زمین‌های مناسب آفرود سواری و خصوصیات رانندگی در آن‌ها را به شما معرفی نماییم، تا شما نیز بیاموزید چگونه به این تفریح جذاب خود تنوع بیشتری ببخشید. با ما همراه باشید. آشنایی با زمین مناسب برای آفرود و خصوصیات آن‌ها به شما کمک می‌کند تا آفرودسواری راحت‌تری داشته باشید.

زمین های معمولی و خارج از جاده

ابتدایی‌ترین و راحت‌ترین نوع آفرود در زمین‌های عادی و در دشت‌ها انجام می‌گیرد. آفرود در زمین‌های معمولی هیجان کمتری دارد، اما برای افرادی که در آغاز راه هستند بسیار مناسب است. آفرود این زمین‌ها کمی راحت‌تر بوده و افراد مختلف می‌توانند با ماشین‌های مخصوص خود با کمترین مشکلی این کار را انجام دهند. برای آفرودسواران مبتدی، زمین‌های شنی، خاکی یا علفزار مناسب بوده و پیدا نمودن مسیرهای مناسب برای آن‌ها کار چندان دشواری نیست. رانندگی در چنین زمین‌هایی ایمنی بالایی دارد و احتیاجی به تجهیزات خاصی نیست.

زمین های معمولی و خارج از جاده

تپه ها یا مسیرهای تپه ای

تپه‌ها یا مسیرهای تپه‌ای یکی دیگر از زمین‌های مناسب آفرود سواری هستند. تپه‌ها ساختارهای مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها نیازمند اطلاعات و نوع رانندگی خاصی هستند. تپه های شنی، تپه های صخره ای، تپه های گلی و … نمونه‌ای از تپه های مختلف به شمار می‌روند. شما جهت آفرودسواری در انواع تپه‌ها، نیازمند یک خودرو شاسی بلند دو دیفرانسیل که نیرو هر دو به هر چهار چرخ آن منتقل می‌گردد، هستید. لاستیک‌های مناسب این نوع ماشین‌ها از نوع متوسط بوده و به خوبی می‌توانند در این سفر شما را همراهی کنند.

جهت افرود در انواع تپه‌ها بهتر است تا ابتدا اطلاعاتی را در مورد آن ها کسب نمایید. از جمله این اطلاعات می توان به مجاز بودن یا نبودن ورود به آن ها و نوع جنس تپه ها اشاره نمود، که بسیار مهم می باشند. اگر قصد رانندگی بر روی تپه های ماسه ای را دارید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • باید باد چرخ‌های خودرو را به میزانی کاهش دهید که سطح تماس آن با زمین افزایش یابد و به شما کمک بهتری در رانندگی کند.
  • تا زمانی که مجبور نشدید، سرعت خودرو را پایین نیاورید؛ زیرا این کار سبب گیر نمودن احتمالی خودرو در ماسه خواهد شد.
  • هنگامی که فکر می‌کنید خودرو در حال گیر کردن در ماسه است، با چرخاندن چندباره فرمان به سمت‌های دیگر، از این کار جلوگیری به عمل آورید.
  • وسایلی همچون بیل و وینچ را هم حتماً به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن‌ها بهره بگیرید.

تپه ها یا مسیرهای تپه ای

زمین های گل و لای

یکی از زمین‌های مناسب آفرود سواری، زمین‌های گل و لای است؛ که هیجانی‌ترین نوع آفرود را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این زمین‌ها معمولاً از خودروهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل، با لاستیک‌های مخصوص آن استفاده می‌شود. در زمین‌های گل و لای، رانندگی کمی متفاوت است. جهت رانندگی و تفریح در زمین‌های گل و لای، باید برای جلو راندن ماشین، آن را در زمین بلغزانید و به صورتی چرخ‌ها را بچرخانید، که خودرو در گل گیر نکند. یکی از بهترین و هیجان انگیزترین حرکات آفرودسواران در گل و لای، چرخاندن خودرو به طور کامل است.

زمین های گل و لای

علاوه بر امتحان رانندگی در زمین‌های مناسب آفرود سواری، رانندگی در روز یا شب هم می‌تواند تنوعی دیگر بر ورزش آفرودی باشد که شما انجام می دهید. رانندگی و ایجاد هیجان در شب بسیار مشکل است و باید موارد ایمنی را به خوبی در هر مکانی رعایت نمود. به همراه داشتن وسایل یدکی، وینچ و طناب یا کابل برای بکسل نمودن برای همه زمین های مناسب آفرود سواری ضروری است. این وسایل و امکانات می‌توانند به سادگی به هنگام گیر کردن در چاله‌ها و تورفتگی‌ها شما را نجات دهند. همچنین داشتن بنزین و وسایل برای تعویض چرخ و آب هم لازم است.

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.

ثبت نظر جدید

آخرین نظرات
فرهاد
21 بهمن 1398
ممنونم از سایت خوبتون بابت مقالات صحیح و کاملی که انتشار میدید
پاسخ
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.