انتشار: 1401/1/24
بروزرسانی: 1402/5/4
the-joy-of-living-in-nature | لذت زندگی در طبیعت | زیبایی‌های طبیعت

لذت زندگی در طبیعت | زیبایی‌های طبیعت

کسانی که در طبیعت حتی برای مدتی کوتاه زندگی کرده‌اند می‌دانند ما چه می‌گوییم. لذت زندگی در طبیعت چنان بالاست که می‌توان‌ها سال‌ها ماند و نفس تازه کرد. می‌توان زندگی کرد و جان گرفت. در ادامه بیشتر در رابطه با لذت زندگی در طبیعت صحبت می‌کنیم.
مشاهده عنوان‌های مقاله

گذراندن وقت در فضای سبز یا وارد کردن طبیعت به زندگی روزمره می‌تواند برای سلامت روحی و جسمی شما مفید باشد. به عنوان مثال، انجام کارهایی مانند پرورش گل، ورزش در فضای باز یا قرار گرفتن در کنار حیوانات می‌تواند اثرات مثبت زیادی داشته باشد و لذت زندگی در طبیعت را صد چندان کند. می‌تواند:

  • خلق و خوی خود را بهبود بخشد
  • احساس استرس یا عصبانیت را  کاهش دهد
  • به شما کمک می کند وقت بگذارید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید
  • سلامت جسمانی خود را بهبود بخشید
  • اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهید
  • به شما کمک می‌کند تا فعال تر باشید
  • به شما کمک می‌کند با افراد جدید آشنا شوید و آنها را بشناسید
  • شما را به جامعه محلی خود متصل کند
  • کاهش تنهایی
  • به شما کمک می‌کند بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار کنید

همه چیز در رابطه با طبیعت

طبیعت، در معنای وسیع، معادل جهان طبیعی، جهان فیزیکی یا جهان مادی است. «طبیعت» به پدیده‌های جهان فیزیکی و نیز به طور کلی به زندگی اشاره دارد. مقیاس آن از زیر اتمی تا کیهانی متغیر است. اصطلاح "طبیعت" ممکن است به گیاهان و حیوانات زنده، فرآیندهای زمین شناسی، آب و هوا و فیزیک مانند ماده و انرژی اشاره داشته باشد. این اصطلاح اغلب به «محیط طبیعی» یا بیابان اطلاق می‌شود. حیوانات وحشی، صخره‌ها، جنگل‌ها، سواحل و به طور کلی مناطقی که به‌طور اساسی توسط انسان تغییر نکرده‌اند یا علی‌رغم مداخله انسان باقی می‌مانند. به عنوان مثال، اشیاء ساخته شده و تعامل انسان به طور کلی بخشی از طبیعت در نظر گرفته نمی شوند، مگر اینکه به عنوان مثال، "طبیعت انسانی" یا "کل طبیعت" واجد شرایط باشند. این مفهوم سنتی تر از "طبیعت" متضمن تمایز بین عناصر طبیعی و مصنوعی زمین است، با عناصر مصنوعی به عنوان چیزی که توسط آگاهی انسانی یا ذهن انسان به وجود آمده است. لذت زندگی در طبیعت آن قدر بالاست که نمی‌توان آن را با چیزی مقایسه کرد.

مفهوم اصلی طبیعت؛ لذت زندگی در طبیعت

کلمه طبیعت از کلمه لاتین natura یا "ویژگی‌های ذاتی، خلق و خوی ذاتی" گرفته شده است و در لغت به معنای "تولد" است.[ ترجمه لاتینی از کلمه یونانی physis (φύσις) بود که گیاهان، حیوانات و سایر ویژگی‌های جهان را به‌عنوان رشد خود به خود مرتبط می‌کرد. مفهوم طبیعت به عنوان یک کل، جهان فیزیکی، یکی از چندین بسط مفهوم اصلی است. با کاربردهای اصلی کلمه φύσις توسط فیلسوفان ماقبل سقراط شروع شد و از آن زمان به طور پیوسته ارزش خود را افزایش داده است.

لذت زندگی در طبیعت

تعداد فزاینده‌ای از تحقیقات به اثرات مفیدی که قرار گرفتن در معرض دنیای طبیعی بر سلامتی، کاهش استرس و ارتقای بهبودی دارد اشاره می‌کند. اکنون، سیاست گذاران، کارفرمایان و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به طور فزاینده‌ای نیاز انسان به طبیعت را در نحوه برنامه ریزی و عملکرد خود در نظر می‌گیرند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی نزدیکتر به طبیعت برای سلامتی شما بهتر است و حتی ممکن است عمر شما را افزایش دهد. مطالعه‌ای که به تازگی در مجله چشم انداز سلامت محیطی منتشر شده است نشان می‌دهد که افرادی که در مناطق "سبزتر" زندگی می کنند، با پوشش گیاهی بیشتر در اطراف، خطر مرگ و میر کمتری دارند. مزایای سلامتی احتمالاً به لطف عواملی مانند بهبود سلامت روان، مشارکت اجتماعی و فعالیت بدنی ناشی از زندگی در نزدیکی فضاهای سبز است.

زندگی در طبیعت فواید زیادی دارد

بر اساس یک گزارش جدید، افرادی که در نزدیکی درختان و فضای سبز زندگی می‌کنند، کمتر دچار چاقی، غیرفعال شدن یا وابسته به داروهای ضد افسردگی هستند.

  • محققان مؤسسه سیاست‌های محیطی اروپا ۲۰۰ مطالعه را برای دوستان زمین اروپا بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که نزدیک بودن به طبیعت سلامت شما را بهبود می‌بخشد، حتی در صورت کنترل عوامل دیگر.
  • به عنوان مثال، نشان داد که مردان میانسالی که در مناطق محروم شهری با فضای سبز زیاد زندگی می‌کنند، در مقایسه با گروه‌های مشابه که در مناطق محروم با فضای سبز کمتر زندگی می‌کنند، ۱۶ درصد کمتر در خطر مرگ قرار دارند.
  • جای تعجب نیست که هر چه به طبیعت نزدیکتر باشید، احتمال ورزش کردن بیشتر است. در دانمارک، افرادی که بیش از 1 کیلومتر از یک محیط سبز طبیعی زندگی می‌کنند، نسبت به افرادی که در فاصله 300 متری زندگی می کنند، بیشتر چاق هستند و کمتر ورزش می‌کنند.
  • طبیعت نیز تأثیر مثبتی بر مغز ما دارد. در اسپانیا، افرادی که در 300 متری مناطق سبز زندگی می‌کنند، می‌گویند که از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند. مطالعه دیگری نشان داد که پزشکان در مناطق شهری با تعداد درختان بیشتر در خیابان نسبت به پزشکان در مناطق شهری بدون درخت داروهای ضد افسردگی کمتری تجویز می‌کنند.
  • دسترسی به فضای باز نیز باعث بهبود سالخوردگی می‌شود. طبق یک مطالعه، افراد مسن اگر در نزدیکی مکان‌های عمومی سبز و قابل پیاده‌روی زندگی کنند، بیشتر عمر می‌کنند.
  • خیلی ساده، مردم وقتی نزدیکتر به طبیعت زندگی می‌کنند شادتر هستند و ناراحتی روانی کمتری دارند.

انواع مختلف اکوسیستم طبیعی

اکوسیستم طبیعی، جامعه‌ای از موجودات زنده و غیر زنده است که هر یک از اجزای آن به عنوان یک واحد از طریق فرآیندهای بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی با هم تعامل دارند. وجه تمایز اکوسیستم‌های طبیعی این است که آنها کاملاً طبیعی هستند و تشکیلات آنها به هیچ وجه تحت تأثیر فعالیت‌های انسانی نیست. دلیل اشاره به این موضوع این است که اکوسیستم یک اصطلاح پیچیده است و به این ترتیب، اکوسیستم‌های مصنوعی را نیز در بر می‌گیرد. تحت تأثیر فعالیت‌های انسانی، که نیاز به تمایز این دو را ضروری می‌کند. مولفه‌هایی که فعل و انفعالات اکوسیستم‌های طبیعی را تشکیل می‌دهند شامل خاک، گیاهان، نور خورشید، هوا، آب، میکروارگانیسم ها و حیوانات است. اندازه‌ها و ویژگی‌های اکوسیستم‌ها نیز متفاوت است و بنابراین با توجه به تغییرات قابل توجه طبقه بندی می‌شوند.

اکو سیستم طبیعی

اکوسیستم‌های طبیعی را می‌توان به آبزی و خشکی تقسیم کرد. هر یک از این دسته‌ها را می‌توان به انواع خاصی از اکوسیستم‌ها تقسیم کرد. در اینجا به یکی از اکوسیستم‌های طبیعی اشاره شده است.

اکوسیستم های آبی (مبتنی بر آب)

در یک اکوسیستم آبی، موجودات زنده فقط می‌توانند در آب زنده بمانند. دو نوع اصلی از اکوسیستم‌های آبی وجود دارد: آب شیرین و دریایی. آب شیرین به هر حجم آبی گفته می‌شود که حاوی آب شور نباشد یا فقط دارای مقدار کمی نمک در آب باشد و شامل برکه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه ها، نهرها و غیره است. اکوسیستم‌های دریایی در آب شور شامل صخره های مرجانی، مناطق جزر و مدی، جنگل‌های کلپ، جنگل‌های حرا، باتلاق‌های نمکی، اقیانوس های باز، سواحل سنگی، اعماق دریا و غیره هستند.

فواید زندگی در طبیعت برای کودکان

این گزارش همچنین به تحقیقات در مورد دوران اولیه کودکی پرداخت. به عنوان مثال، نوزادانی که در مناطق سبز اطراف متولد می‌شوند، وزن و دور سر بالاتری دارند. و کودکانی که در 5 کیلومتری محیط‌های طبیعی متنوع، مانند مناطق جنگلی و مزارع زندگی می‌کنند، کمتر به آلرژی مبتلا می‌شوند.

تحلیل و تجربه نویسنده وب سایت از زندگی در طبیعت

هر بار که پس از مدتی که در طبیعت سپری می‌کنم به شهر باز می‌گردم، به نظر می‌رسد که دیدگاه تازه‌ای به زندگی دارم. واقعیت سبک زندگی امروزی ما این است که اکثر ما فرصتی برای گذراندن کل زندگی خود در فضای باز نداریم و اغلب در یک محیط شهری زندگی می‌کنیم. مدتی طول کشید تا ارزش گذراندن وقت در جنگل را درک کنم. بعد از اینکه تمام عمرم در نزدیکی یک شهر بسیار بزرگ زندگی کردم، یک روز خانواده ام تصمیم گرفتند یک کابین بخرند. عادت کردن به سبک زندگی شهری کار بسیار آسانی است. همه چیز در هر زمان در دسترس است. اما عادت کردن به زندگی نزدیک به طبیعت چیز دیگری است. پس از گذراندن هفته‌ها و ماه ها در یک کلبه (پنهان) در جنگل های دور، می‌اتوانم بزرگترین مزیت های زندگی در نزدیکی طبیعت را خلاصه کنم.

کاهش استرس با زندگی در طبیعت

زندگی در طبیعت با یک سری مزیت‌های مختلف همراه است. نشان می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا استرس را کاهش دهید، که منجر به عمر طولانی تر می‌شود. علاوه بر این، قرار گرفتن کمتر در معرض آلودگی هوا برای بسیاری از افرادی که در حال حاضر در شهرهای بزرگتر زندگی می‌کنند، سنگین است. نزدیک شدن به طبیعت نیز به طور طبیعی سطح تحصیلات شما را در مورد گیاهان و حیوانات مختلف افزایش می‌دهد. استرس نوعی وضعیت جسمانی است که مقابله با آن بسیار سخت است. زندگی مدرن ما واقعاً شانس ما را برای زندگی در یک محیط آرام افزایش نمی‌دهد. بر اساس برخی مطالعات، سالانه بیش از 100 میلیون نفر در نتیجه مستقیم استرس جان خود را از دست می‌دهند. صد میلیون مرگ سالانه! فقط سعی کنید یک ثانیه به آن عدد فکر کنید.

با زندگی در طبیعت کمتر در معرض آلودگی قرار خواهید گرفت

ممکن است آلودگی هوا چیز مهمی به نظر نرسد. اما آن است. بر اساس این گزارش که در CBS News منتشر شد، حدود 50 درصد از کل آمریکایی ها در مناطقی زندگی می کنند که سطح آلودگی هوا "به طور خطرناکی بالا" است. همانطور که بسیاری از اروپایی ها و آمریکایی ها آلودگی هوا را به عنوان یک "مشکل کشور توسعه یافته" می بینند، آنها تأثیر آنچه که می تواند بر بدن شما انجام دهد را درک نمی کنند.

دو دلیل وجود دارد که زندگی در خارج از شهر شما را کمتر در معرض آلودگی هوا قرار می‌دهد:

1) درختان می‌توانند به جذب ذرات خطرناک در هوا کمک کنند. به عبارت دیگر، هر چه درختان بیشتری در اطراف خانه خود داشته باشید، "محافظت" بیشتری خواهید داشت.*
۲) کارخانه‌ها و حمل‌ونقل دو تا از بزرگترین عوامل آلودگی هوا هستند. شما هیچکدام از آنها را در جنگل پیدا نمی‌کنید.

شما از آرامش کافی برخوردار خواهید بود

حتی می‌توانم بگویم ورود به طبیعت آرامش را به سطح جدیدی می‌برد. در واقع، معلم یوگا من یک بار از این کلمات استفاده کرد. "آرامش را به سطح جدیدی برسانیم". با این حال، در کلاس او همان احساسی را نداشتم که وقتی روی صندلی وسط جنگل نشسته بودم و صداهای مشخص حیوانات را می‌شنیدم و گل ها را بو می‌کردم، داشتم.

نتیجه : چگونه از طبیعت برای سلامتی خود بهره ببرید

همانطور که گفته شد کاهش سطح استرس، سلامت روانی بهتر و ملاقات‌های مکرر با حیوانات کمیاب تنها بخشی از مزیت‌هاست. خوشبختانه، لازم نیست پول یا زمان زیادی را در چنین پروژه‌ای سرمایه گذاری کنید.

  1. اگر احساس می کنید که وقت کافی در بیرون از منزل ندارید، دوچرخه بخرید. سرمایه گذاری روی دوچرخه برای من راهی عالی برای ورزش کردن و گذراندن زمان بیشتری در طبیعت بود.
  2. هنگام رفتن به تعطیلات، سعی کنید شهری ترین مناطق را انتخاب نکنید. من می دانم که بیشتر مردم دوست دارند در مرکز شهر زندگی کنند، اما این شهرها خیلی آب و هوای سالمی ندارند.
این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.