انتشار: 1402/4/3
بروزرسانی: 1402/5/4

ویدیو ماهیگیری با کمان | صید ماهی های بزرگ در شب

ماهیگیری با کمان شیوه‌ای جذاب از صید ماهی است که به تازگی طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. کمان ماهیگیری درست مانند تیر و کمان معمولی است با این تفاوت که یک قرقره در قسمت پایینی آن قرار گرفته و در امتداد تیرها، نخ‌های نازک و محکم بسته شده تا پس از صید، بتوان آبزی را به سمت خود کشید. این روش شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد، اما در کمال تعجب برای افراد مبتدی حرف ندارد.

اگر به تازگی ماهیگیری با کمان را شروع کرده‌اید شاید با خود فکر کنید انجام این کار در شب کار بسیار سختی است. اما باید بدانید که این روش گاهی در شب موثرتر است و هیجان بیشتری دارد. ماهی‌ها در شب به نوری که شما به سطح آب می‌تابانید جذب می‌شوند و نور؛ کار طعمه‌های گران قیمت را برای شما انجام می‌دهد.

در این ویدیو دو صیاد، شب قایق خود را به آب انداخته و در یک رودخانه مشغول تیراندازی به سمت ماهی‌ها می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید به این فعالیت بپردازید، باید به نکاتی که در ادامه نوشته شده، توجه کنید.

چراغ‌ها را در قسمت پایینی قایق و یا سکو قرار دهید

برای ماهیگیری با کمان در شب یک مزیت بزرگ این است که حشرات به منبع نوری که شما نصب کرده‌اید جذب می‌شوند و ماهی‌ها نیز به همین ترتیب به سمت حشرات جذب می‌شوند. در واقع شما با یک منبع نور طعمه خود را جور کرده‌اید. هر چه نور به سمت پایین‌تر بتابد، ماهی‌ها به حشرات نزدیک‌تر بوده و ماهیگیری برایتان آسان‌تر می‌شود.

به نوع چراغی که استفاده می‌کنید دقت نمایید

نوع چراغی که استفاده می‌کنید در آب‌های شفاف و گل‌آلود با هم متفاوت هستند. در آب‌های پاکیزه و شفاف از لامپ LED استفاده کنید و در آب‌هایی که گل و لای بیشتری دارند، لامپ‌های قوی‌تری را به کار ببرید. 

به نوع ماهی‌ها توجه کنید

برای موفقیت در ماهیگیری با کمان باید بدانید که چه نوع ماهی‌هایی در چه جاهایی زندگی می‌کنند. برای مثال ماهی کپور بیشتر در آب‌های گل‌آلود زیست می‌کنند. بنابراین باید بدانید ماهی هدف شما چیست و سپس جستجو کنید که این نوع آبزی در چه فضایی زندگی می‌کند.

آهسته و بااحتیاط حرکت کنید

اگر روی قایق هستید، باید موتور را خاموش کنید و آهسته و بی صدا به انتظار ماهی‌ها بنشینید. حتی صدای حرف زد بلند بلند شما با یکدیگر هم می‌تواند ماهی‌ها را بترساند و در نتیجه صید آن‌ها را برایتان دشوار کند. 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.