انتشار: 1399/6/23
بروزرسانی: 1402/5/4

صید ماهی کپور با برنج و سبوس | نحوه ساخت طعمه ماهیگیری با برنج

شاید با خودتان بگویید که استفاده از برنج به عنوان طعمه امکان پذیر نباشد. زیرا برنج حتی اگر به صورت مخلوط خمیری نیز استفاده شود در نهایت در آب وارفته و حل می شود؛ اما بسیاری از ماهیگیران از آن به عنوان طعمه استفاده می کنند و در صید نیز موفق هستند. در ویدیو صید ماهی کپور با برنج و سبوس میبینید که ماهیگیر هندی چگونه با استفاده از همین روش موفق به صید ماهی کپور می شود.

برای استفاده از برنج به عنوان طعمه ماهیگیری باید آن را بپزید، تا نرم و خمیری شود. همچنین با افزودن رنگ و طعم به آن می‌توان بر جذابیت آن برای ماهی‌ها افزود. دانه‌های برنج، انتخاب بسیار خوبی برای جذب ماهی‌های کپور  و گرفتن آنها در بستر دریاچه است. در ویدیو صید ماهی کپور با برنج و سبوس مشاهده می‌کنید که ماهیگیر ابتدا مشتی از سبوس را داخل آب پرتاب می‌کند تا توجه ماهی‌ها به آن نقطه جلب شود؛ سپس مقدار کمی برنج را برداشته و به صورت گلوله خمیری درآورده و به عنوان طعمه به سر قلاب می‌زند. ماهیگیر محلی هندی ماهی‌های بزرگ کپور را به سبک سنتی خود صید می‌کند.

کپور ماهی‌های بزرگ آب شیرین، بومی آسیای مرکزی هستند. گروپرها یا کپور ماهیان پرفروش‌ترین ماهی‌های آب شیرین در جهان می‌باشند. آنها به طور گسترده در اروپا، آسیا و خاورمیانه پرورش داده می‌شوند و یکی از محبوب‌ترین ماهی‌ها در ماهیگیری هستند. ماهی کپور معمولی، ماهی بزرگ و تنومندی است که رنگ آن از نقره ای تا سبز زیتونی، برنجی یا خاکستری در پشت و پهلوها متفاوت است. شکم آن مایل به زرد و باله‌های پایین نارنجی مایل به قرمز است. دارای یک ستون فقرات پشتی و گونه‌ها و آبشش‌های آن نیمه فلس شده است. کپور ماهی، گوشت بسیار لذیذ و خوش طعمی دارد.

 

این مطلب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. بدین معنی که هر گونه مجوز قانونی که در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط به سایت مورد نیاز است، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود. در این موارد هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وبسایت تارگتینو نمی‌باشد.
ثبت نظر
(اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت میکنید)
targetino_logo

در نیازمندی‌های تارگتینو کاربران می‌توانند در موضوعات سفر و گردشگری، آفرود، کوهنوردی و کمپینگ، ماهیگیری، ورزش تیر و کمان، اسب و سوارکاری و محیط زیست آگهی محصولات (نو یا دست دوم) و خدمات خود را به صورت رایگان و یا ویژه ارسال نمایند و بدون واسطه به طور مستقیم با خریداران و فروشندگان در ارتباط باشند و به صورت هدفمند به مخاطبان مورد نظر خود در موضوعات ذکر شده دست یابند.

ارتباط با ما
info@targetino.info

کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به تارگتینو است.